Bezpieczeństwo drogowe priorytetem działalności Bridgestone.

1 lipca w Brukseli odbyło się międzynarodowe sympozjum „Wybierz ESC”, poświęcone popularyzacji elektronicznego systemu stabilizacji pojazdu. W spotkaniu wzięło udział ponad dwustu europejskich ekspertów ds. bezpieczeństwa na drogach i przemysłu samochodowego.

Bridgestone - Wybierz ESCZa popularyzację technologii ESC prowadzonej pod patronatem Komisji Europejskiej odpowiada eSafety Aware! – publiczno-prywatna organizacja typu non-profit, której członkami są Bridgestone i Fundacja FIA. Celem działań jest ograniczenie do 2010 liczby śmiertelnych ofiar wypadków w Europie o 50% (aktualnie na europejskich drogach ginie 40 tysięcy osób rocznie).

System ESC wykrywa odchylenia od toru i zamierzonego kierunku jazdy, a następnie uruchamia na każde koło niewielkie siły hamowania, co pozwala sprowadzić samochód z powrotem na zamierzony tor jazdy. Podczas sympozjum ESC uznano za jedno z najważniejszych osiągnięć w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego ostatnich lat, które może uratować rocznie nawet do 4 tysięcy istnień ludzkich w Europie. Pod koniec 2007 roku samochody wyposażone w ESC stanowiły w Europie 50% nowo rejestrowanych pojazdów i około 20% wszystkich pojazdów poruszających się po drogach.

Kolejnym krokiem w kierunku zmniejszenia rocznej liczby ponad 1,2 miliona śmiertelnych ofiar wypadków drogowych na świecie, są działania Bridgestone jako członka międzynarodowej Komisji ds. Globalnego Bezpieczeństwa Drogowego, dzięki którym temat bezpieczeństwa na drogach znalazł się w porządku dziennym obrad Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz został omówiony podczas szczytu G8.
W marcu 2008, Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych zatwierdziło pierwszą w historii Konferencję Narodów Zjednoczonych poświeconą bezpieczeństwu drogowemu, planowaną na 2009 rok.

Jako wyłączny dostawca opon dla Formuły 1, Bridgestone podczas weekendów Grand Prix i innych działań z udziałem zmotoryzowanej publiczności, zebrał ponad 70 tysięcy głosów poparcia dla światowej kampanii Make Roads Safe, prowadzonej przez Fundację FIA. Platformą działań Bridgestone na rzecz światowego bezpieczeństwa drogowego jest kampania Pomyśl, zanim usiądziesz za kierownicą (Think Before You Drive), wspólna inicjatywa lidera przemysłu oponiarskiego oraz Fundacji FIA wraz z narodowymi automobilklubami z całego świata.

Kampania, w której w roli ekspertów bezpieczeństwa drogowego występują żółte manekiny do testów zderzeniowych, promuje proste czynności na rzecz bezpieczeństwa, jak zapinanie pasów i regularne kontrole opon – które mogą zmniejszyć ryzyko poważnych obrażeń w trakcie wypadku, a nawet mu zapobiec.

Źródło: Bridgestone
Udostępnij

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych