Aktualności, promocje...

Opona odkryta na nowo - ugina się ale nie pęka

Wraz z technologią Michelin Acorus firma Michelin we współpracy z Maxion Wheels odkrywa oponę na nowo, pomagając wyeliminować uszkodzenia ogumienia i felg.

Widok przestrzenny Maxion Flexible Wheel z technologią Acorus firmy Michelin

Opatentowana nowa technologia została opracowana przez firmy Michelin i Maxion Wheels do samochodów osobowych. Rozwiązanie proponuje dwa obrzeża obręczy z elastycznej gumy zamontowane na specjalnym korpusie tworzącym elastyczne koło, które poprawia jazdę i komfort, a także absorbuje uderzenia w przypadku najechania na dziurę lub krawężnik. Nowe koło jest kompatybilne ze wszystkimi oponami na rynku i składa się z obręczy stopowej (mniejszej niż zwykle), dwóch gumowych obrzeży obręczy i opcjonalnej nakładki kosmetycznej osłaniającej koło stopowe.

Michelin Acorus

Wypowiadając się o tej nowej innowacji, dyrektor ds. operacyjnych Michelin Florent Menegaux powiedział: „Koła samochodów stają się coraz większe, ponieważ dzięki temu samochody wyglądają na bardziej prestiżowe. Przez to jednak niskoprofilowe opony o krótkich ścianach bocznych są znacznie bardziej podatne na uszkodzenia na dzisiejszych drogach niskiej jakości z niezliczonymi wybojami”.

Pieter Klinkers, Dyrektor Generalny Maxion Wheels powiedział: „To przełomowe odkrycie w dziedzinie kół. Gdy standardowe koło wjedzie w dziurę, może to prawdopodobnie spowodować uszkodzenie opony i pęknięcie stopowej felgiGdy w dziurę wjedzie elastyczne koło firmy Maxion, obrzeże obręczy wyprodukowane w technologii Michelin Acorus ugnie się i ochroni oponę i koło”.

W testach opon 285/30R21 na dziurawej nawierzchni standardowa felga przebiła oponę przy prędkości 28 km/h, podczas gdy elastyczne koło z technologią Michelin Acorus nie przebiło się ani nie uszkodziło przy żadnej prędkości.

Oprócz zmniejszenia uszkodzeń, zwiększenia bezpieczeństwa i mobilności, Maxion Flexible Wheel z technologią

Michelin Acorus oferuje inne zalety. Pomaga pokonać inne braki związane z niskoprofilowymi oponami o krótkich ścianach bocznych – podwyższa komfort jazdy i zmniejsza poziom hałasu dzięki elastycznej gumowej feldze, która znajduje się między kołem a oponą. Technologia

Michelin Acorus niesie ze sobą także korzyści dla środowiska. Koło Flexible Wheel jest przeznaczone do pracy z dowolną marką opony, także oponami o niskim oporze toczenia, co oznacza niższą emisję CO 2 i większą oszczędność paliwa. Innowacyjne rozwiązanie kół oznacza również mniej uszkodzonych i wyrzuconych opon i kół.

Technologia Michelin Acorus jest produktem grupy badawczej Michelin. Dzięki programowi „Inkubator” firma Michelin skróciła czas wprowadzania produktu na rynek, testując go wraz z klientami. Po zaprojektowaniu i opracowaniu tej unikatowej opatentowanej technologii firma Michelin rozpoczęła współpracę z firmą Maxion Wheels, liderem w branży kół.

Nazwa Acorus została zaczerpnięta z nazwy rośliny bagiennej Acorus calamus, która wygląda jak trzcina i zasłynęła w znanej francuskiej bajce „Dąb i trzcina” z mądrości, że „trzcina kładzie się, ale się nie łamie”. Elastyczne koło kończy z kompromisem albo solidność, albo świetny wygląd w projektowaniu kół samochodów osobowych.

Koło Flexible Wheel firmy Maxion z technologią Michelin Acorus prezentowane premierowo podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie będzie początkowo sprzedawane w rozmiarze 19” i większych producentom samochodów klasy premium.


Źródło: Michelin
Udostępnij

Michelin opony

Awaria w trasie? Zadzwoń! Mobilny Serwis Opon!   Toruń 604 216 516    Chojnice 664 96 68 29

kim jesteśmy

Point S UNIGUM to sieć profesjonalnych serwisów ogumienia i szybkich napraw, dostarczająca towary i usługi w konkurencyjnych cenach, z gwarancją najwyższej jakości ich wykonania.

serwis mobilny

Mobilny Serwis Opon, Mobilna Wulkanizacja Toruń i Chojnice, to w pełni wyposażone pojazdy, świadczące usługi naprawy i wymiany wszystkich rodzajów opon w dogodnym dla Państwa czasie i miejscu.

Zaloguj

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych