Goodyear rozszerza linię opon Eagle F1 Asymmetric o nowy model dedykowany do aut klasy SUV. Eagle F1 Asymmetric 3 SUV zapewnia krótszą drogę hamowania i ultra wysokie osiągi przy wysokich prędkościach.
Jedną z najważniejszych zalet nowego ogumienia jest technologia aktywnego hamowania. Podczas manewru zwiększa się powierzchnia styku opony z drogą, co pozwala skrócić drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni*.
Lepsza przyczepność, hamowanie i prowadzenie pojazdu jest też zasługą technologii Grip Booster bazującej na związku adhezyjnym, który zwiększa przyleganie ogumienia do powierzchni drogi.
Testy przeprowadzone przez niezależną organizację TÜV Süd na zlecenie Goodyear potwierdzają zalety opony. Eagle F1 Asymmetric 3 SUV wyróżniała się krótszą drogą hamowania na suchych i mokrych nawierzchniach o 1,2 metra* w porównaniu do opon konkurencji.
Wykorzystując specjalną technologię projektowania opon dla pojazdów SUV, inżynierowie Goodyear ulepszyli konstrukcję bieżnika. Nowe kordy w poszczególnych warstwach konstrukcji opony pomagają usprawnić prowadzenie pojazdu przy wyższych prędkościach, optymalizują sztywność podczas pokonywania zakrętów i zmniejszają zużycie bieżnika. Ponadto, by jeszcze bardziej wydłużyć trwałość opony, zoptymalizowano kształt jej komory i wzór bieżnika.
Co więcej, połączenie tych rozwiązań ze specjalną warstwą zapobiegającą przegrzewaniu ogumienia, która poprawia właściwości prowadzenia przy jednoczesnym zmniejszeniu oporów toczenia, zwiększa oszczędność paliwową.
„Charakterystyka hamowania jest jednym z najważniejszych aspektów opony, szczególnie na mokrych nawierzchniach. Dlatego z ogromnym zadowoleniem przyjęliśmy wyniki testu, które wykazały, że opona Eagle F1 Asymmetric 3 SUV wyróżnia się znacznie krótszą drogą hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, w porównaniu z najważniejszymi konkurentami” powiedział Mike Rytokoski, dyrektor marketingu Goodyear w regionie EMEA.
* W porównaniu z najbliższym konkurentem. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service GmbH w październiku 2017 na zlecenie Goodyear Dunlop. Testowane produkty: Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, Bridgestone Dueler H/P Sport; Michelin Latitude Sport 3, Pirellli P Zero Rosso. Rozmiar opony: 255/50 R19 107Y; samochód testowy: BMW X5; lokalizacja testów: Mireval (F), Papenburg (D), Garching (D); Sprawozdanie nr 713117618G dostępne pod adresem https://www.goodyear.eu/content/dam/gydu/page-assets/TUV-SUD-Tire-Test-2017-Report-No-713117618G-Goodyear-Eagle-F1-Asym-3-SUV.pdf