Prestiżowe niemieckie czasopismo motoryzacyjne Auto Motor und Sport uznało nową oponę Goodyear UltraGrip Performance+ za najlepszą w klasyfikacji ogólnej pierwszego testu ogumienia zimowego w tym roku [1]. Produkt amerykańskiej marki okazał się również bezkonkurencyjny pod względem drogi hamowania na śniegu.
Eksperci Auto Motor und Sport opisali UltraGrip Performance+ jako wiodącą oponę zimową, charakteryzującą się doskonałą przyczepnością zarówno na zaśnieżonych nawierzchniach, jak i w mokrych zakrętach. Produkt amerykańskiej marki chwalono za niezawodne i łatwe do kontrolowania reakcje na zmiany obciążenia. UltraGrip Performance+ prowadzi się dobrze na zaśnieżonych i mokrych nawierzchniach. Sprawdza się również przy hamowaniu na suchych nawierzchniach oraz ma bardzo zrównoważoną interakcję z elektronicznym systemem kontroli dynamiki pojazdu (VDC). Dzięki temu opona Goodyear UltraGrip Performance+ uzyskała ogólną ocenę 8,9 na 10 i została zwycięzcą klasyfikacji generalnej testu.
Wykorzystując samochód Volkswagen T-Roc oraz tory testowe w Ivalo i północnych Niemczech, Auto Motor und Sport sprawdził właściwości jedenastu modeli opon [1]. Badano szereg aspektów: hamowanie, aquaplaning, prowadzenie, zmiana pasa ruchu i poziom hałasu. Przeprowadzono pięć testów na śniegu i dwanaście innych na mokrych i suchych nawierzchniach. UltraGrip Performance+ okazała się niepokonana w testach na śniegu, uzyskując wynik 9,7 na 10.
[1] - Auto Motor und Sport (GER) – wydanie 20, wrzesień 2019 – rozmiar opony: 215/55R17 – Goodyear UltraGrip Performance+, Bridgestone Blizzak LM005, Vredestein Wintrac Pro, Continental TS850 P, Michelin Alpin 6, Hankook i*cept evo2, Falken Eurowinter HS01, Toyo Snowprox S954, Pirelli Winter SottoZero 3, GITI Winter W1, Nokian WR Snowproof