Michelin wprowadza na rynek nową oponę Energy Saver, skonstruowaną myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa, oszczędnościach i ochronie środowiska.
Nowa opona zastąpi, cieszącą się olbrzymią popularnością, gamę Energy E3A i będzie miała za zadanie powtórzyć jej sukces rynkowy. Obecnie opony Energy są najlepiej sprzedającą się gamą opon w Europie. Energy Saver jest seryjnie montowany w nowym Peugeot 308 – konstruktorzy Michelin brali również udział w pracach projektowych - oraz w Renault Twingo. W 2008 nowa opona zastąpi niemal całkowicie swojego poprzednika (Energy E3B będzie wciąż dostępny w rozmiarach 13 calowych).Konstrukcja Michelin Energy Saver

Wyjątkowo dobre właściwości w zakresie bezpieczeństwa, ochrony środowiska długowieczności to efekt zastosowania pionierskich rozwiązań w zakresie składu mieszanki wykorzystywanej w nowej oponie. Zachowanie gumy bieżnika jest stopniu zależne od jakości wiązań międzycząsteczkowych pomiędzy 14 składnikami bieżnika. Podczas produkcji Michelin Energy Savera wszystkie komponenty mieszane są równocześnie, a skład mieszanki i zachodzące reakcje są kontrolowane. W nowej oponie zastosowano także mieszankę DSC, wykorzystującą nowe składniki i eliminującą stosowane dotychczas oleje wysoko aromatyczne. Technologia ta umożliwia zachowanie pierwotnych właściwości gumy podczas całego okresu eksploatacji. W Michelin Energy Saver sadza została niemal całkowicie zastąpiona krzemionką nowej generacji, co powoduje mniej strat energii związanych z deformacją opon i spadek oporów toczenia.
Bieżnik Michelin Energy Saver stworzono z myślą o maksymalnej oszczędności energii. Dla uzyskania pożądanego efektu w tym zakresie oponę wyposażono w nowoczesne opasanie. Jest ono wykonane z cieńszych, ale gęsto splecionych linek stalowych, dzięki której opona toczy się płynniej. Na zmniejszenie ilości pochłanianej energii wpływa elastyczność strefy stopki opony, która dodatkowo ułatwia jej montaż i demontaż.


Korzyści dla użytkowników
Dzięki optymalnemu połączeniu komponentów i rzeźby bieżnika Michelin Energy Saver ma cechy niezwykle istotne dla wszystkich użytkowników. Zużycie paliwa olbrzymim stopniu zależy od oporów toczenia. Testy TUV wykazały, w przypadku nowego modelu Michelin udało się zmniejszyć te siły o 20% w stosunku do największych konkurentów, co wydatnie wpływa na ograniczenie spalania. Dzięki Michelin Energy Saver można zmniejszyć zużycie paliwa o ok. 0.2l na 100 km dzięki temu w czasie użytkowania kompletu opon możemy zaoszczędzić równowartość jednej z nich. Energy Saver, podobnie jak jego poprzednik, wyznacza także standardy w długowieczności. Nowa opona Michelin może pokonać o 25% dłużysz dystans niż ogumienie innych czołowych producentów.
Energy Saver zapewnia drogę hamowania na mokrej nawierzchni do 3 metrów krótszą od swojej poprzedniczki i pięciu najważniejszych rynkowych konkurentów. Dzięki asymetrycznej budowie opona zapewnia pewne zachowanie się samochodu w zakrętach, a dzięki DURABLE SECURITY COMPOUND opona nie traci swoich dobrych właściwości jezdnych wraz ze zużyciem i wiekiem.
Opona dbająca o środowisko

Opona Michelin Energy Saver będzie dostępna docelowo w rozmiarach od 14 do 16 cali, w trzech indeksach prędkości: T, H oraz V.
Źródło: Michelin