Dunlop dla ciężarówek

Dunlop wprowadza na rynek transportu drogowego nową gamę opon ciężarowych.

Opony SP344 na oś skrętną i SP444 na oś napędową na obręcze 22,5" mogą być stosowane zarówno w transporcie długodystansowym, jak i regionalnym. Długa żywotność wraz z polepszoną charakterystyką hamowania na mokrej nawierzchni, mniejszym zużyciem paliwa i większą odpornością na uszkodzenia w porównaniu ze swoimi poprzedniczkami - to główne zalety nowych opon.

Oparta na nowej konstrukcji, składnikach i kształcie bieżnika, gama opon „nowej generacji’ zaprojektowana została specjalnie z myślą o potrzebach nowoczesnych europejskich firm logistycznych i transportowych. Opony SP344 i SP444 na obręcze 17,5" i 19,5" zostały wprowadzone wcześniej i cieszyły się ogromnym powodzeniem w firmach transportowych w całym regionie. Nowe opony SP344 i SP444 na obręcze 22,5” zastąpią SP341 na oś skrętną i SP442 na oś napędową.

Feel the Road - Poczuj Drogę
Hasło "Feel the Road" opisuje filozofię marki Dunlop, w której centrum znajduje się kierowca, a jego wymagania i potrzeby leżą u podstaw wszystkich produktów, od opon motocyklowych po ogumienie do samochodów ciężarowych. Filozofia obejmuje kilka technologii, w tym kształt bieżnika i konstrukcję osnowy.

SP344
Dunlop SP344Dunlop SP344 to opona na oś skrętną. Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii w budowie bieżnika, jej kluczową zaletą jest o 20% większy przebieg i niski opór toczenia, co oznacza niższe zużycie paliwa bez uszczerbku dla jej charakterystyki na mokrej nawierzchni. Mocniejsza osnowa to z kolei zwiększona wydajność pojazdu i krótszy czas przestoju.
Bieżnik nowej SP344 ma pięć żeber, z czego te na barku opony są zamknięte. Taki kształt pozwala wydłużyć przebiegi opony przy jednoczesnym zmniejszeniu hałasu i poprawie pewności jazdy. Parametry opony na mokrej nawierzchni uległy znacznej poprawie dzięki zastosowaniu żeber "Flexomatic" i krawędziowych. Więcej żeber oznacza lepszą przyczepność i sprawniejsze odprowadzanie wody.
Dzięki systemom ochrony przed „chwytaniem” kamieni zmniejsza się ryzyko przebicia i uszkodzenia osnowy. Wszystkie te cechy, podobnie jak zwiększona przyczepność i wytrzymałość, pomagają również zmniejszyć hałas generowany podczas jazdy oraz zapewniają równomierne jej zużycie. Efektem zmian jest opona, która ma przebiegi o 20% dłuższe niż jej poprzedniczka.

SP444
Dunlop SP444Opony SP444 na oś napędową stanowią parę do SP344 i oferują długą żywotność, polepszoną trakcję i skuteczniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni. Podobnie jak w przypadku SP344, kształt i konstrukcja bieżnika - oparte na najnowocześniejszych technologiach - zwiększają odporność opony na uszkodzenia, wydłużają jej przebiegi i zmniejszają opór toczenia, co przekłada się na większą ekonomikę spalania paliwa i lepszą wydajność. Jak pokazano na wykresie, opona ta - w porównaniu ze swą poprzedniczką - oferuje o 15% większy przebieg, bardziej równomierne zużycie i lepszą trakcję w warunkach zimowych.
SP444 posiada szeroki, 5-żebrowy bieżnik z pasem żeber w jej centralnej części. Pozwala to na uzyskanie maksymalnych przebiegów oraz równomierne zużywanie się opony przy zmniejszonym oporze toczenia. Opona zachowuje się znacznie lepiej na mokrej nawierzchni dzięki lamelkom wykonanym w technologii 3D-BIS. Jej działanie opiera się na tym, że bloki bieżnika zamykają się w kontakcie z powierzchnią drogi, przez co zwiększa
się przyczepność, a następnie otwierają się zapewniając sprawne odprowadzanie wody. Inne zastosowane rozwiązania to zwężające się rowki wzdłużne i lamelki, zmniejszające zużycie opony na całej jej powierzchni oraz nowe dna lamelek tear-drop, bardziej odporne na pękanie na skutek zmęczenia materiału.
Stopień odporności bieżnika na zużycie polepszono dzięki unikalnemu pozycjonowaniu lamelek oraz wyposażonym w nie cięgnom (tie bars), które również zwiększają trakcję i żywotność opony. Kształt oraz rowkowanie bieżnika zmniejszają podatność opony na chwytanie kamieni, przez co opona doskonale odpowiada na wysokie wymagania stawiane ogumieniu w transporcie regionalnym i dystrybucji.

Nowa konstrukcja
Nowa technologia i zaawansowana geometria osnowy przekładają się na większą wytrzymałość oraz odporność na uszkodzenia. Ponadto opona lepiej poddaje się bieżnikowaniu, jest łatwiejsza w montażu i mniej waży, co oznacza większą masę użyteczną. W konstrukcji wykorzystano super-rozciągliwą osnowę stalową i pasy poprawiające odporność na pękanie, dzięki zmniejszeniu wewnętrznych naprężeń i pełnej penetracji kauczuku między splotami.
Konstrukcja Dunlop Sp

Opony do naczep
W uzupełnieniu oferty nowych opon, Dunlop oferuje również oponę do naczep SP242 do transportu regionalnego oraz SP252 - do naczep w transporcie długodystansowym. SP242 ma 5-żebrowy bieżnik i masywne barki, co w połączeniu z większą głębokością bieżnika oraz wysokim współczynnikiem land-to-sea daje długą żywotność. Technologia wykonania bieżnika, dopasowana do wymagań i warunków transportu regionalnego, w połączeniu ze specjalną geometrią osnowy, pozwalają na bardziej równomierne zużywanie się opony, co również wydłuża jej żywotność. SP252 jest bardzo ekonomiczna dzięki wysokiemu potencjałowi przebiegu, mocnej osnowie i niskiemu oporowi toczenia. Jej konstrukcja pozwala również na obniżenie profilu opony, przez co zwiększa się objętość ładunku na naczepach typu mega trailer.

Produkcja nowej gamy opon rusza już w lipcu bieżącego roku, począwszy od najbardziej popularnych rozmiarów. Wprowadzenie innych rozmiarów z tej gamy planowane jest w połowie 2009 r.
SP344 - 315/80R22.5, 295/80R22.5, 315/70R22.5       
SP444 -315/80R22.5  295/80R22.5 315/70R22.5

Źródło: Dunlop
Udostępnij

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych