Letnia oferta opon Grupy Goodyear - marki: Goodyear, Dunlop, Fulda, Dębica i Sava.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric Opona typu UHP (z ang.: Ultra High Performance, czyli najwyższe osiągi) do samochodów najwyższej klasy i dla wymagających kierowców, którzy nie chcą rezygnować z dynamicznej, a równocześnie bezpiecznej jazdy nawet podczas złej pogody. Zastosowano w niej liczne innowacje, m.in. rewolucyjną technologię aktywnej przyczepności w zakrętach (po raz pierwszy w konstrukcji opony zastosowano dodatkowe wzmocnienie aramidowe po wewnętrznej stronie jej boku, optymalizujące zachowanie opony na zakrętach), specjalny skład mieszanki gumowej na bazie opon wyścigowych, pozwalający na rozwijanie wysokich prędkości, a także asymetryczny wzór bieżnika. Te cechy powodują, że opona zapewnia samochodowi stabilność, maksymalizuje odprowadzanie wody. Opona jest dostępna w 34 rozmiarach, od 17 do 20 cali. |
Goodyear DuraGrip Hit sezonu letniego 2007 w swojej klasie. Opona przeznaczona do małych, miejskich samochodów, które stanowią najszybciej rosnący segment rynku. Zaprojektowano ją tak, aby skutecznie znosiła obciążenia, jakich doznają samochód i opony podczas typowej jazdy w mieście, czyli ciągłego hamowania oraz ruszania. Nowa opona ma wydłużoną żywotność oraz zapewnia bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Przeprowadzone testy wykazały, że opona wygrywa z konkurentami jeśli chodzi o zachowanie na prostej i w zakrętach, zużycie bieżnika, hałas toczenia oraz hamowanie - zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Opona oferowana jest w 35 rozmiarach, od 13 do 15 cali. |
Dunlop SP Sport FastResponse Opona typu High Performance, przeznaczona do aut klasy średniej i wyższej, z mocnymi silnikami. Dzięki nowatorskiej technologii Touch Technology, opona ta pozwala kierowcom na dynamiczną jazdę, zapewniając przy tym bardzo dobrą przyczepność, zwłaszcza na suchej nawierzchni, a także wyjątkową precyzję prowadzenia oraz skróconą drogę hamowania. Charakterystyczną cechą SP Sport FastResponse jest konstrukcja bieżnika, który jest podzielony na trzy strefy. Pierwsza optymalizuje czucie drogi, dzięki czemu kierowca za pośrednictwem kierownicy, pedałów i fotela otrzymuje precyzyjne informacje o torze jazdy, stanie nawierzchni, itd. W strefie drugiej znajduje się ciągłe żebro centralne, które zapewnia stabilność przy wysokich prędkościach. Z kolei większe i sztywniejsze zewnętrzne bloki bieżnika - w trzeciej strefie - dają kierowcy zwiększoną kontrolę nad samochodem w zakrętach. Opona jest dostępna w 44 rozmiarach od 14 do 17 cali. |
Dunlop SP Sport Maxx GT Opona typu Ultra High Performance, zaprojektowana z myślą o samochodach luksusowych oraz sportowych. Dzięki Touch Technology zapewnia wyjątkową precyzję kierowania, doskonałą stabilność podczas jazdy z wysoką prędkością w zakrętach, a także nadzwyczajne czucie drogi, dające kierowcy maksymalną kontrolę nad samochodem. Opona z Touch Technology posiada sztywniejszą część bieżnika w jego zewnętrznej strefie, a także sztywniejszą ścianę boczną oraz stabilne połączenie z felgą, które dodatkowo wzmacniają czucie drogi. Z kolei krzemionkowy składnik bieżnika SP Sport Maxx GT – „zaczerpnięty” z opon wyścigowych – znacznie poprawia właściwości nowej opony, przy równoczesnym zachowaniu wysokich standardów pod względem jej zachowania na suchej i mokrej nawierzchni, a także przebiegu. Trakcję polepsza dodatkowo innowacyjna technologia bieżnika wielokątowego (MRT), dzięki której dystrybucja ciśnienia jest bardziej jednolita. Ułatwia to płynne przechodzenie od jazdy na wprost do zakrętu. Opona jest oferowana w 29 rozmiarach, od 18 do 23 cali. |
Dunlop SP Sport Maxx TT - NOWOŚĆ Innowacyjna opona typu ultra high performance Dunlopa, w której zastosowano Kevlar® firmy DuPont™. Dunlop SP Sport Maxx TT zawiera również specjalny składnik, opracowany na potrzeby sportów motorowych z nanocząsteczkiami, a także system Touch Technology. W całej stopce opony SP Sport Maxx TT został zastosowany innowacyjny składnik Kevlar® Engineered Elastomer (EE). Dzięki jego zastosowaniu usztywnione zostają boki opony, które stają się bardziej odporne na skręcanie, napięcie i nagrzewanie. Dzięki temu opona zapewnia zwiększoną stabilność podczas pokonywania zakrętów oraz większą precyzję jazdy, jak również przekazuje kierowcy więcej informacji. Użycie składnika Kevlar® EE w całej stopce to przełom w technologii produkcji opon. W Dunlop SP Sport Maxx TT zostały wykorzystane rozwiązania Touch Technology, które zapewniają wyjątkową precyzję kierowania, doskonałą stabilność podczas jazdy z wysokimi prędkościami i w zakrętach, a także nadzwyczajne czucie drogi, dające kierowcy maksymalną kontrolę nad pojazdem. Dunlop SP Sport Maxx TT ma przewagę nad głównymi konkurentami, zostawiając ich w tyle w wielu testach porównawczych, zwłaszcza pod względem pewności prowadzenia na suchej i mokrej nawierzchni oraz odporności na aquaplaning. Opona jest dostępna w 15 rozmiarach od 17 do 18 cali. |
Dunlop Grandtrek TouringA/S Opona całoroczna, przeznaczona do luksusowych samochodów SUV, osiągających wysokie moce silnika. Opona oferuje znakomite osiągi dzięki Touch Technology. Najważniejsze zalety tej opony to stabilność w zakrętach, zwiększony poziom przyczepności oraz większa precyzja prowadzenia w warunkach letnich, jak i zimowych. Poza Touch Technology warto zwrócić uwagę na wykorzystanie technologii polimerowej. Dzięki niej opona doskonale trzyma się drogi, ma większą przyczepność oraz bardziej precyzyjne prowadzenie na śniegu, jak i na trawie, błocie, czy suchej nawierzchni. Dla bezpieczeństwa pasażerów tak dużych samochodów jak SUV-y, niezwykle ważna jest większa stabilność przy wchodzeniu w zakręty, którą dają wzmocnione, usztywnione ściany boczne opony oraz asymetryczna rzeźba bieżnika. Dodatkową zaletą opony jest niski poziom emitowanego hałasu. Opona jest dostępna w 11 rozmiarach od 16 do 18 cali. |
Fulda EcoControl Opona przeznaczona do samochodów klasy średniej oraz średniej wyższej. Podstawowym atutem opony jest znaczne niższe zużycie paliwa, które uzyskano dzięki specjalnej mieszance, z której produkowana jest Fulda EcoControl. W testach porównawczych sprawdzających opory toczenia, EcoControl uzyskała zdecydowaną przewagę nad najpopularniejszą oponą ze średniej półki cenowej. I właśnie ta przewaga pozwala zaoszczędzić około 80 euro rocznie na paliwie. Poza ograniczeniami w zużyciu paliwa, dodatkową zaletą nowej letniej opony Fulda EcoControl jest jej większa żywotność. Specjalny wzór bieżnika oraz składnik odpowiedzialny za doskonałe trzymanie na mokrej nawierzchni sprawiają z kolei, że EcoControl ma znacznie krótszą drogę hamowania na mokrej drodze niż jej poprzedniczka. Opona jest oferowana w 26 rozmiarach, od 13 do 15 cali. |
Goodyear Excellence Opona letnia typu HP (z ang.: High Performance, czyli wysokie osiągi) jest przeznaczona do nowoczesnych samochodów klasy wyższej. Wyróżnia się skróconą drogą hamowania na śliskich nawierzchniach oraz zwiększoną przyczepnością na zakrętach i podczas jazdy z dużą prędkością. Dzięki zastosowaniu specjalnej konstrukcji bieżnika jest to jedna z najcichszych opon oferowanych na rynku. Goodyear Excellence dostępna jest w 61 rozmiarach , od 14 do 18 cali. |
Goodyear HydraGrip Goodyear HydraGrip została opracowana specjalnie z myślą o jeździe w deszczu. Ma wyjątkowe osiągi w hamowaniu na mokrej nawierzchni, a jednocześnie zachowuje doskonałe parametry na suchych drogach. Z badań wynika, że tego właśnie oczekuje 70 proc. europejskich kierowców. Zastosowane w oponie rozwiązania konstrukcyjne znacząco poprawiają jej parametry: odporność na aquaplaning i świetne zachowanie na wszystkich nawierzchniach. Dzięki dobrej przyczepności opona znakomicie radzi sobie w zakrętach. Wysokie parametry zachowuje przez cały okres użytkowania. Opona Goodyear HydraGrip okazała się też najlepsza w testach opon letnich magazynu motoryzacyjnego, uzyskując 95 na 100 możliwych punktów (marzec 2006 r.). Dostępna w 17 rozmiarach, od 15 do 16 cali. |
Dunlop SP Sport 01 Opona przeznaczona do pojazdów klasy średniej oraz luksusowych limuzyn. Łączy w sobie wszystkie atrybuty ogumienia sportowego z najwyższymi wymogami bezpieczeństwa oraz komfortem jazdy. Swoje rewolucyjne właściwości opona Dunlop SP Sport 01 zawdzięcza asymetrycznej rzeźbie bieżnika, który został podzielony na trzy segmenty. Pierwszy umożliwia sportową jazdę i pokonywanie najtrudniejszych odcinków trasy w iście sportowym stylu. Drugi gwarantuje ochronę przed aquaplaningiem i najwyższe bezpieczeństwo. Trzeci z kolei odpowiada za ciszę i komfort jazdy. W konstrukcji tej opony wykorzystano najlepsze materiały, nie tylko zwiększające bezpieczeństwo, ale też wydłużające okres eksploatacji i zmniejszające zużycie paliwa. |
Fulda Carat Exelero
Inżynierowie Fuldy zaprojektowali tę oponę przede wszystkim z myślą o samochodach klasy wyższej. Wyróżnia się ona wysokimi osiągami, krótką drogą hamowania i niskim poziomem hałasu. Fulda Carat Exelero wyposażona jest w nowoczesny system zapewniania przyczepności, który skraca drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Nowy składnik mieszanki gumowej sprawia, że opona lepiej przylega do nawierzchni drogi, co prowadzi do zwiększenia przyczepności opony. Klasę tej opony doceniła nawet wyjątkowo wymagająca niemiecka organizacja do spraw badań i certyfikacji TÜV SÜD, która przyznała jej oficjalny Certyfikat Wydajności i Jakości TÜV. Opona dostępna jest w 60 rozmiarach, od 15 do 20 cali. |
Fulda Carat Progresso Opona charakteryzuje się krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni, dobrymi właściwościami jezdnymi przy dużych prędkościach i niskim poziomem hałasu toczenia. Opona ma wzór bieżnika, który opiera się na dużym zagęszczeniu tzw. rowków promieniowych, które są odpowiedzialne za efektywne odprowadzanie wody spod opony. Skraca to odległość konieczną do zatrzymania pojazdu podczas jazdy na mokrej nawierzchni i zmniejsza ryzyko aquaplaningu, czyli poślizgu opony na cienkiej warstwie wody. W czasie jazdy w strugach deszczu kierowca natychmiast odczuwa efekt zwiększonego bezpieczeństwa. Przy projektowaniu tej opony inżynierowie Fuldy skoncentrowali się na dwóch najbardziej krytycznych sytuacjach, jakie mogą spotkać kierowcę w czasie jazdy po mokrej nawierzchni: hamowaniu i aquaplaningu. Efekt – skrócenie drogi hamowania średnio o cztery metry. Dzięki dużym blokom na barku opony oraz stabilnej części centralnej z solidnym środkowym żebrem, opona ma doskonałe właściwości jezdne, których nie traci nawet przy znacznych prędkościach. Charakterystyczna dla tej opony jest też zwiększona żywotność wynikająca ze składu chemicznego mieszanki. Odpowiedzialny za krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni składnik gumy zapewnia również wydzielanie mniejszej ilości ciepła podczas jazdy. Oznacza to wolniejsze zużycie bieżnika, czyli więcej przejechanych kilometrów na jednym komplecie opon. Opona oferowana jest w 48 rozmiarach, od 14 do 16 cali. |
Dębica Furio Letnia opona do szybkich samochodów klasy wyższej i średniej. Została zaprojektowana przy użyciu nowych technologii, stosowanych przy produkcji ogumienia. Dębica Furio jest oponą wysokich osiągów. Nowoczesny kierunkowy bieżnik zapewnia zwiększoną trwałość oraz maksymalną odporność na zjawisko aquaplaningu. Również przy pokonywaniu ostrych zakrętów. Centralne żebro oraz zróżnicowane bloki w strefie barkowej tej opony zapewniają wyjątkową, bardzo dobrą przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach. Opona jest dostępna w 20 rozmiarach (od 185/70R14 do 225/45R17). |
Dębica Passio Najpopularniejsza polska opona letnia. Zaprojektowana głównie z myślą o nierównym asfalcie i koleinach. Jest więc idealnie dopasowany do polskich warunków. Zwłaszcza dla średnich i małych aut kompaktowych, jakich najwięcej jest w naszym kraju. Opona charakteryzuje się wysoką trwałością, bardzo dobrym odprowadzaniem wody spod kół i odpornością na aquaplaning. Gwarantuje więc wysokie bezpieczeństwo jazdy, precyzję prowadzenia oraz wysoką trwałość. Zapewnia jednorodny rozkład obciążeń, a to oznacza wysoką przyczepność i komfort jazdy. |
Sava Perfecta Charakteryzuje się wysoką żywotnością, bezpieczeństwem i niezawodnością. Bieżnik Sava Perfecta z czterema żebrami zapewnia idealne rozłożenie ciśnienia na styku opony z asfaltem, przez co bieżnik zużywa się równomiernie. Ponadto zwiększono szerokość powierzchni styku opony z drogą, co sprawia, że bieżnik lepiej przylega do nawierzchni. Efektem tych udoskonaleń jest lepsza przyczepność opony w każdych warunkach pogodowych i jej większa żywotność. Na poprawę osiągów bieżnika ma również wpływ nowa kompozycja składników opony. Dzięki niej osiągnięto większą odporność na ścieranie, a to oznacza, że na jednym komplecie opon można przejechać więcej kilometrów. Podczas jazdy po mokrej nawierzchni kluczowe dla bezpieczeństwa są odporność na aquaplaning i krótka droga hamowania. W obu tych kategoriach opony Sava Perfecta osiągają bardzo dobre wyniki. Nowe bloki bieżnika tej opony powodują, że samochód lepiej trzyma się nawierzchni, a droga hamowania jest krótsza. Specjalne elementy antyaquaplaningowe zapewniają zaś szybkie i wydajne usuwanie wody ze styku bieżnika i nawierzchni jezdni. Sava Perfecta jest oferowana w 22 rozmiarach i obejmuje najbardziej popularne marki kompaktowych samochodów osobowych oraz vanów. |
Źródło: Goodyear