Opona do przyczep HTR2 firmy Continental wprowadzana jest na rynek jako pierwszy produkt z nowej generacji opon do pojazdów ciężarowych.

Mimo nienajgorszej koniunktury w branży logistycznej, nadal zmaga się ona z nieustannie rosnącymi kosztami. Ogumienie parku pojazdów to około 3 procent kosztów operacyjnych. Rodzaj zastosowanych opon wpływa także na zużycie paliwa – jedna trzecia tankowanego paliwa służy wyłącznie do wytworzenia energii potrzebnej na pokonanie oporów toczenia. Tu właśnie ujawniają się zalety opony do przyczep HTR2. Na osie, które muszą przenosić największą masę w czasie transportu, zakładane są przede wszystkim opony Continental ze zoptymalizowanymi oporami toczenia. Nowe ogumienie do naczep charakteryzuje się o 5 procent niższymi oporami toczenia w porównaniu z poprzednią generacją produktu, a także znakomitymi właściwościami eksploatacyjnymi. HTR2 będą początkowo dostępne w wersji uniwersalnej 385/65 R 22.5, która jest w sprzedaży już teraz.
Większe przebiegi dzięki nowej technologii

Przy projektowaniu opony skupiono się na jej masie. Obniżona masa HTR2 sprawia, że doskonale nadaje się ona do naczep. Wreszcie, po wycofaniu z eksploatacji, całkowity koszt jej użytkowania okazuje się zdecydowanie najniższy. Dzięki wysokiej jakości osnowy, opona ma szanse na „drugie życie” po regeneracji oraz osiąga rekordowe przebiegi. Takie opony sprzedawane są pod marką CONTIRE i nadal charakteryzują się niskimi oporami toczenia i obniżoną masą.
Przy docelowym poziomie rocznej sprzedaży powyżej 26,4 miliardów € w roku 2008, Continental Corporation jest jednym z głównych dostawców przemysłu motoryzacyjnego na świecie. Jako dostawca układów hamulcowych, zespołów i komponentów do układów napędowych i podwozi, oprzyrządowania, rozwiązań z zakresu infotainment (info-rozrywki), elektroniki samochodowej, opon i części z elastomerów technicznych, koncern przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym i ochrony globalnego klimatu. Continental jest również profesjonalnym partnerem w zakresie sieciowej komunikacji samochodowej. W niemal 200 oddziałach koncernu rozlokowanych w 36 krajach zatrudnionych jest obecnie około 150.000 osób.
Oddział produkcji opon jest oficjalnym sponsorem mistrzostw UEFA EURO 2008TM. Bliższe informacje można znaleźć na stronach internetowych www.ContiSoccerWorld.de , www.contifanworld.comoraz www.conti-online.com.
Źródło: Continental