Co to jest ContiSeal? Jest to specjalna substancja uszczelniająca stosowana przez firmę Continental już na etapie procesu produkcyjnego opony.
ContiSeal jest kleistym uszczelniaczem jednolicie wypełniającym wnętrze opony wzdłuż bieżnika, pomiędzy jej bokami. Podczas uszkodzenia bieżnika takiej opony przez obce ciało, ten specjalnie opracowany, nowatorski uszczelniacz ściśle otacza „wrogi” obiekt minimalizując tym samym utratę powietrza. Gdy po usuniętych obcych przedmiotach pozostają dziury w oponie, uszczelniacz samoczynnie wypełnia te ubytki ( o średnicy do 5 mm ). W każdym innym przypadku opona ContiSeal zachowuje się dokładnie tak samo jak tradycyjne ogumienie.Pomimo tego, iż ContiSeal zdecydowanie zmniejsza utratę powietrza, to nie umożliwia dalszej jazdy na przebitej oponie po całkowitej utracie ciśnienia.
Tak jak każdą inną oponę, ContiSeal należy regularnie kontrolować na wypadek przebicia i zmniejszenia ciśnienia. Takie kontrole są zalecane przez specjalistów minimum raz na miesiąc oraz przed każdą dłuższą podróżą. Należy pamiętać o tym, że przebicia lub inne uszkodzenia nie zawsze powodują natychmiastowy spadek ciśnienia.
Każdą przebitą oponę ContiSeal powinien dokładnie sprawdzić specjalista lokalizując przy tym potencjalne miejsce naprawy. Wymaga ona zdjęcia opony z obręczy i zastosowania procedury naprawczej opracowanej dla opon z uszczelniaczem. Wiedząc o tym, że ContiSeal redukuje utratę powietrza w sytuacji awaryjnej, kierowca powinien zwracać szczególną uwagę na wszelkie zmiany w dynamice opony takie jak zwiększony hałas lub wibracje wyczuwalne na kierownicy. Tego typu zjawiska wskazują na potrzebę natychmiastowego sprawdzenia jednej lub więcej opon.
Jak rozpoznać oponę ContiSeal? Ma ona między innymi specjalne logo umieszczone na bocznej ścianie opony i zwiększoną o 15 procent wagę w stosunku do standardowej opony. Aktualnie w technologii ContiSeal produkuje się kilkanaście rozmiarów opon.
Źródło: Continental