Wśród dziewięciu zwycięzców konkursu rysunkowego Dreams at heArt, organizowanego przez Bridgestone, znalazło się sześcioro polskich dzieci.
Karolina Luszowiecka, Szymon Sydorowicz oraz Jakub Sobkowiak to laureaci trzech pierwszych nagród w kategorii wiekowej 0-7 lat. Jagoda Sokołowska i Wiktoria Bartz to autorki zwycięskich prac w grupie 8-9 lat, z kolei pracę Ewy Słotyuznano za jedną z najlepszych wśród dzieci w wieku 10-11 lat.Do tegorocznej, czwartej już edycji konkursu Dreams at heArt, którego tematem przewodnim były Bezpieczne podróże na planecie Ecopia, napłynęła rekordowa liczba prac. Uczniowie szkół podstawowych z 20 europejskich krajów nadesłali łącznie 40700 rysunków. Wśród nich znalazło się 8754 zgłoszeń z Polski, co uplasowało najmłodszych Polaków na drugim po Hiszpanii miejscu pod kątem zainteresowania bezpieczeństwem drogowym i ekologią.Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem rysunków konkursowych. To niesamowite, w jak trafny sposób dzieci połączyły bezpieczeństwo drogowe z ekologią – mówi Gerry Duffy, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu Bridgestone Europa.
Stając przed niełatwym zadaniem trzyosobowe jury w składzie: Lowie Vermeersch – główny projektant Pininfarina S.p.A., David Ward - Dyrektor Generalny Fundacji FIA oraz dr Anna Adriaens-Pannier z belgijskiego Królewskiego Muzeum Sztuk Pięknych, wybrało 90 zwycięzców. Najlepsze prace zostały wyłonione w trzech kategoriach wiekowych: do 7 lat, 8-9 lat oraz 10-11 lat. Nagrody są już w drodze. Zdobywcy trzech pierwszych miejsc w każdej z trzech kategorii otrzymają rower Bridgestone oraz kask. Prace dziewięciu głównych zwycięzców zostaną również uwiecznione na samochodzie wyścigowym Bridgestone serii GP2. Dodatkowo szkoły autorów najlepszych prac wygrywają aparat cyfrowy. Zdobywcy kolejnych miejsc od 4 do 10 otrzymają zestawy rakiet i piłek tenisowych Bridgestone, a w ręce dzieci, których prace zajęły od 11 do 30 miejsca, trafią zestawy bezpieczeństwa. Dodatkowo każdy uczestnik konkursu może już czekać na przesyłkę z koszulką z wydrukowanym na niej własnym rysunkiem.
Konkurs jest częścią ogólnoświatowej kampanii Bridgestone na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach prowadzonej pod hasłem Safety at heArt. Jego celem jest pobudzenie wyobraźni przyszłych kierowców i zachęcenie ich do wyrażenia swoich kreatywnych pomysłów w formie rysunku.
Zobacz nagrodzone prace (pdf 1.1MB)
O konkursie Dreams at heart opowiada Armand Dahi, Dyrektor Zarządzający Bridgestone Sales Polska:
Jakie cele przyświecają organizacji konkursu Dreams at heArt?
W dzisiejszym świecie, a w szczególności w krajach zachodnich, ekologia i bezpieczeństwo odgrywają fundamentalne znaczenie.
Przy obecnym zanieczyszczeniu środowiska i rosnących cenach ropy, konkurs Dreams at heArt pozwala uwrażliwić dzieci na kwestię naszej wspólnej przyszłości. Temat podróży, która symbolizuje wolność, w połączeniu z problemami współczesnego świata, pobudza ich wyobraźnię. Dlatego dla Bridgestone konkurs Dreams at heArt to sposób na edukację przyszłych kierowców i jednocześnie ważna inwestycja w przyszłość.
Skąd tak ogromne zainteresowanie konkursem w Polsce?
Moim zdaniem, szczególne zainteresowanie konkursem Dreams at heArt oraz sukcesy dzieci z Polski to wynik rozwiniętej i cieszącej się dużą popularnością edukacji artystycznej. Nie mniejsze znaczenie dla najmłodszych ma możliwość udziału w ogólnoeuropejskim wydarzeniu, dzięki któremu mają kontakt ze swoimi rówieśnikami z całej Europy.
Czy pomysły dzieci w zakresie Bezpiecznych podróży na planecie Ecopia stanowią inspirację dla Bridgestone?
Zarząd Bridgestone śledzi przebieg konkursu z dużym zainteresowaniem. W poprzedniej edycji postanowiliśmy w oparciu o zwycięski rysunek zbudować prawdziwy model pojazdu. To odzwierciedla nasze motto, które brzmi „oferować społeczeństwu najwyższej jakości produkty i usługi”. Jeśli nie marzenia naszych dzieci, cóż innego mogłoby stanowić lepszą inspirację do jak najlepszego kształtowania przyszłości z korzyścią dla nas wszystkich?
Źródło: Bridgestone