Berlińska agencja MetaDesign, wynajęta przez Dział Opon do Pojazdów Użytkowych firmy Continental, otrzymała nagrodę 2008 iF w dziedzinie projektów komunikacyjnych.
16-osobowe jury doceniło tym samym nową koncepcję wizualnej promocji marki Continental Commercial Vehicle.Projekt został zrealizowany z myślą o strategicznej reorientacji komunikacji marketingowej. Reorientacja miała na celu wyraźne ukierunkowanie reklamy wyrobów na określonych odbiorców. Dlatego właśnie oni stanowią centralny element koncepcji obrazu. „To nasi klienci dostarczają nam pieczywo, wożą nasze dzieci do szkoły i budują nasze domy,” stwierdza szef marketingu, dr Michael Korpiun. „Więc zgodnie z logiką to im należało się miejsce centralne – jako ‘Bohaterom dnia powszedniego’ (Everyday heros).”
Wobec zwiększania obecności firmy Continental na rynkach światowych, zdjęcia – oprócz Europy – realizowane były w brazylijskim Sao Paolo i w Szanghaju w Chinach. Dzięki temu odzwierciedlają międzynarodowe spektrum klientów Continental, gdyż firma uznała za istotne, by klienci mogli w tych komunikatach odnaleźć siebie.
Obok nowej koncepcji wizualnej, w komunikatach marki wprowadzono nową segmentację klientów, zaznaczoną zarówno w treści, jak i w formie. Nagrodzone ostatnio czarno-białe zdjęcia zwiększają identyfikację z wyrobem.
Źródło: Continental