Kolejne działania Goodyeara na rzecz podniesienia bezpieczeństwa na polskich drogach.
Niemal 135 tysięcy opasek odblaskowych otrzymają Polacy w związku z akcjami Goodyeara na rzecz polepszania bezpieczeństwa na polskich drogach. Wraz z najnowszym numerem tygodnika „Motor” (1 września br.) oraz 4 września br. z dziennikiem „Nowiny”, każdy z czytelników otrzyma odblaskową opaskę z logo Goodyeara, dzięki której będzie bardziej widoczny po zmierzchu.Specjalny prezent od firmy Goodyear to elementy akcji „Bądź widoczny na drodze” oraz „Bezpieczne drogi Podkarpacia”, które mają polepszyć widoczność pieszych i rowerzystów zwłaszcza po zmierzchu. W poprzednim numerze tygodnika „Motor” ukazał się raport na temat bezpieczeństwa pieszych w nocy, który pokazał ogromną skalę problemu. Co trzeci wypadek, do którego dochodzi na polskich drogach, to tzw. najechanie na pieszego. W 2007 roku aż 35% osób zginęło z tego powodu. W konfrontacji z pojazdem, pieszy praktycznie nie ma szans, które dodatkowo maleją po zmroku, gdy staje się on gorzej widoczny.
W najnowszym „Motorze” oprócz specjalnego prezentu, czytelnicy znajdą również informacje o tym jak nosić opaskę, by być widocznym dla kierowców nocą. Będą tam dane o tym jak opaska odblaskowa wpływa na bezpieczeństwo pieszego idącego nocą poboczem oraz w trakcie przechodzenia przez ulicę. Dodatkowo, podczas tegorocznego, XII Festynu Dębica-Dębicy, który odbędzie się 30 sierpnia 2008 roku w Dębicy, zostanie również rozdanych kilkaset opasek z logo Goodyeara.
„Goodyear, dzięki nowoczesnym technologiom oraz ponad stuletniemu doświadczeniu, od początku swojej działalności jest kojarzony z bezpieczeństwem. Cieszymy się, że możemy być partnerem akcji ‘Bądź widoczny na drodze!’ oraz 'Bezpieczne Drogi Podkarpacia'. Jestem przekonany, że przyniosą one wymierne efekty i zmaleje liczba wypadków, związanych ze słabą widocznością pieszych oraz rowerzystów na polskich drogach” – powiedział Waldemar Jarosz, Dyrektor ds. Marketingu Grupy Goodyear Polska.
Jak pokazują statystyki słabo widoczni piesi są równie dużym zagrożeniem na polskich drogach jak piraci drogowi. Kierowcy jadący na światłach mijania w dobrych warunkach pogodowych, są w stanie dostrzec pieszego lub rowerzystę dopiero w odległości 40 metrów. Na tak krótkim odcinku kierujący pojazdem nie jest w stanie podjąć decyzji o hamowaniu, a następnie wyminąć pieszego. Dla porównania człowiek z opaska odblaskową jest widoczny już z odległości 100-150 m, nawet przy światłach mijania.
Współpraca Goodyeara z „Motorem” i „Nowinami” to kolejny element różnorodnych działań firmy na rzecz poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego. W maju tego roku ruszył pierwszy w Polsce ogólnopolski program na rzecz bezpieczeństwa kierowców samochodów firmowych – www.defensywnikierowcy.pl– Bezpieczne Auto Firmowe. Ideą programu jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i świadomości kierowców poprzez popularyzację zasad jazdy defensywnej (Defensive Driving) wśród kadry kierowniczej oraz pracowników firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, użytkujących samochody służbowe.
Źródło: Goodyear