BFGoodrich przedstawił nową oponę zimową BFGoodrich g-Force Winter, którą skonstruowano w oparciu o doświadczenia marki zdobyte na rajdowych. Nowy model zapewnia bardzo dobrą przyczepność we wszystkich warunkach zimowych.
Opony BFGoodrich g-Force Winter skierowane są do wymagających i dynamicznych kierowców, którym zależy na dobrej przyczepności w warunkach zimowych – powiedział Tomasz Młodawski, menedżer produktu BFGoodrich. Nowy model spełnia ich oczekiwania zapewniając kontrolę zarówno podczas ruszania, jazdy, jak i hamowania – dodał Tomasz Młodawski.
Sprawne ruszanie na śniegu i lodzie
Pierwsze problemy z przyczepnością podczas jazdy zimą możemy zauważyć już przy ruszaniu. Koła naszego auta tracą przyczepność szybciej niż w letnich warunkach, powodując, że nie mamy pełnej kontroli nad jego rozpędzaniem. Może to prowadzić do wielu niebezpiecznych sytuacji. Ważne jest więc aby w pełni kontrolować zachowanie pojazdu nawet wtedy, gdy nie jest on jeszcze na dobre rozpędzony. Możliwość efektywnego ruszania samochodem wyposażonym w nową oponę BFGoodrich g-Force Winter na śniegu i lodzie jest między innymi zasługą zwiększenia gęstości lameli. W nowym modelu jest ich o 50% więcej niż u poprzednika (BFGoodrich Winter G). Istotny dla przyczepności podczas startu jest także odpowiedni współczynnik nacięć w obszarze kontaktu z nawierzchnią. W oponie BFGoodrich g-Force Winnter jest ich dwa razy więcej, dzięki czemu opona wręcz wgryza się w śnieg. Sama powierzchnia kontaktu z nawierzchnią została zwiększona co również wpłynęło na polepszenie przyczepności podczas ruszania. Aby bieżnik opony mógł zapewnić efektywne przyspieszanie w trudnych warunkach zimowych potrzebne jest skuteczne odprowadzanie gromadzącego się
w nim śniegu i błota śniegowego. W BFGoodrich g-Force Winter możliwe jest to dzięki szerokim kierunkowym kanałom i rowkom na barkach.
Opony zimowe w porównaniu do letnich charakteryzują się większą elastycznością lameli niż modele przeznaczone do jazdy latem. Aby zapewnić odpowiednią miękkość bieżnika, w BFGoodrich g-Force Winter zastosowano złożone, dwukierunkowe lamele, które zachowują elastyczność podczas ruszania i zwiększają przyczepność na śniegu. Natomiast specjalna konstrukcja sprawia, że podczas hamowania lamele usztywniają się i agresywnie atakują nawierzchnię.
Pełna kontrola podczas jazdy
Dzięki BFGoodrich g-Force Winter jazda zimą będzie pewna i przyjemna. Opona wyposażona jest w kierunkowy bieżnik, którego lamele przełamują film wodny i „wgryzają się” w śnieg. Podobnie jak podczas startu tak i podczas samej jazdy warunkiem panowania nad autem jest efektywne odprowadzanie gromadzącego się w kanałach śniegu. W BFGoodrich g-Force Winter kanały mają kształt rozszerzający się od 5 mm w części centralnej opony do 7 mm przy barkach. Takie rozwiązanie poprawia odprowadzanie wody o 30 % w stosunku do kanałów o stałej szerokości. Pewne prowadzenie podczas jazdy to także zasługa centralnego żebra, opasującego całą oponę, które posiada setki ząbków; stabilnych klocków bieżnika w strefie barków, miękkiej mieszanki i zoptymalizowanego kąta nacięć bieżnika.
Hamowanie pod pełną kontrolą
Niezależnie od pory roku, każdy kolejny metr, o który wydłuża się droga hamowania może prowadzić do wypadku. Konstrukcja BFGoodrich g-Force Winter jest przygotowana z myślą o pewnym zatrzymywaniu auta zarówno na ubitym śniegu jak i na suchej nawierzchni. Ten rezultat osiągnięty został dzięki lamelom usztywniającym się podczas hamowania i zagęszczonych nacięciom bieżnika. Elementy konstrukcji BFGoodrich g-Force Winter poprawiające efektywność ruszania i stabilność prowadzenia auta mają także znaczenie podczas zatrzymywania pojazdu. Przy hamowaniu równie ważne jak przy innych etapach jazdy jest odprowadzanie śniegu czy błota śniegowego, dzięki czemu bieżnik może spełniać swoją rolę i zapewniać kierowcy kontrolę na samochodem.
Opona BFGoodrich g-Force Winter dostępna jest od 2008 r. w 19 kluczowych dla tego segmentu rozmiarach, które zapewniają około 70% pokrycia podstawowego rynku opon zimowych i 50% pokrycia rynku opon zimowych wysokich osiągów.
Dostępne rozmiary:
Średnica: od 14 do 18 cali
Indeksy prędkości: T, H, V
Szerokość: od 175 do 225
Profile: od 40 do 65
Źródło: BFGoodrich