1243 skontrolowane pojazdy, w tym 907 z nieprawidłowym poziomem
ciśnienia w oponach oraz 269 z głębokością bieżnika bliską lub poniżej
dopuszczalnego prawem limitu 1,6 mm – to wyniki tegorocznej kampanii
Pomyśl, zanim usiądziesz za kierownicą, przeprowadzonej w tym roku w 5
polskich miastach.
Kontrole te były częścią ogólnoświatowej kampanii na rzecz edukacji w dziedzinie bezpieczeństwa na drogach Pomyśl, zanim usiądziesz za kierownicą (Think Before You Drive), organizowanej przez Bridgestone we współpracy z Fundacją FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) oraz lokalnymi automobilklubami od 4 lat.
Bridgestone przypominał kierowcom, że stan opon ma zasadnicze znaczenie dla ich bezpieczeństwa podczas podróży samochodem. Za niskie ciśnienie w oponach nie tylko utrudnia kontrolę nad pojazdem oraz wydłuża drogę hamowania, ale również zwiększa zużycie paliwa, a co z tym związanie – wzmaga emisję CO2 do atmosfery. Za wysokie ciśnienie w oponach z kolei zmniejsza przyczepność pojazdu oraz pogarsza jego osiągi. Ciśnienie w oponach należy sprawdzać przynajmniej raz w miesiącu. Informację o prawidłowym poziomie ciśnienia w oponach można znaleźć na krawędzi drzwi bocznych lub przy wlewie paliwa.
Na parkingach przed centrami handlowymi kontrolowano poziom ciśnienia w oponach oraz stan bieżnika. Przebadano łącznie 1243 samochody. Zarówno wyniki kontroli, jak i udostępniony uczestnikom symulator funkcjonowania pasów bezpieczeństwa przy zderzeniu czołowym przy prędkości 4 km/h, podziałały na wyobraźnię.
Spośród wszystkich skontrolowanych pojazdów - 679 miało za niskie, a 228 za wysokie ciśnienie w oponach. Wiele do życzenia pozostawiał również stan bieżnika – 69 samochodów przyjechało do stacji kontrolnej na oponach z bieżnikiem o niedopuszczalnej głębokości – poniżej zalecanego 1,6 mm. 199 pojazdów z kolei przemieszczało się na oponach z bieżnikiem bliskim tej granicy. Podczas, gdy 978 kierowców użytkowało opony o odpowiedniej głębokości bieżnika, tylko 339 zadbało o wskazane ciśnienie w oponach.
Kampania Pomyśl, zanim usiądziesz za kierownicą koncentruje się na promowaniu prostych zaleceń dotyczących dbałości o bezpieczeństwo w ruchu drogowym, które zajmują tylko kilka sekund, a mogą uratować życie, jak: przewożenie dzieci w fotelikach, zapinanie pasów, regulowanie zagłówków i regularne sprawdzanie stanu opon. Ostatnie wyniki europejskiej kampanii Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą (Think Before You Drive) zorganizowanej w 2007 roku w 19 krajach UE wykazały, że jeden na ośmiu kierowców jest narażony na niebezpieczeństwo podczas podróży samochodem z powodu braku dbałości o stan opon.
Kierowcy, którzy wzięli udział w akcji, otrzymali od Bridgestone komplet bezpieczeństwa, a w nim, m.in.: naklejkę Dziecko w samochodzie, breloczek z miernikiem ciśnienia w oponach i głębokości bieżnika, kamizelkę odblaskową oraz ekran przeciwsłoneczny na boczną szybę.
Bridgestone jako wyłączny dostawca opon dla Formuły 1 przygotował również atrakcję dla miłośników sportów motorowych. Podczas kampanii można było podziwiać prawdziwy bolid teamu BMW Sauber.
Źródło: Bridgestone