W corocznym Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek dziennika „Rzeczpospolita”, w którym oceniano wartość 330 najlepszych rodzimych marek, Dębica znalazła się na bardzo wysokim 24. miejscu w kategorii „siła marki”.
Pokonała m.in. tak znane brandy jak Żywiec, Orlen, Amica, czy PZU. „Siła marki” to wskaźnik powstały na podstawie wskazań konsumentów, biorący pod uwagę takie kryteria jak prestiż, postrzegana jakość, wartość oraz preferencje konsumentów.„Rzeczpospolita” poza pokazywaniem i szacowaniem wartości polskich marek przedstawiają je także w różnych podkategoriach. W rankingu „priorytet w świadomości” marka Dębica zajmuje 3. miejsce. Oznacza to, że w teście na pamięć marki jest ona bardzo często wymieniana na pierwszym miejscu przez konsumentów. Wysokie, 12. miejsce Dębica ma w kategorii „najczęściej wybieranych marek”, a 13. lokatę w kategorii „stopy referencji”, czyli gotowości klientów marki do polecania jej innym konsumentom.
„Jesteśmy dumni z uznania naszych klientów, które zapewniło marce Dębica sukces w tak prestiżowym rankingu. Mocna pozycja Dębicy oznacza, że polscy kierowcy doceniają wysoką jakość produktów Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. i mimo rosnącej konkurencji nadal najchętniej wybierają opony produkowane w Dębicy, na Podkarpaciu. Co dla nas równie ważne są zadowoleni z ich jakości i chętnie polecają opony z Dębicy innym kierowcom” – powiedział Jacek Pryczek, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
Historia rankingów na najważniejsze polskie marki pokazuje wyraźnie silną pozycję Dębicy na rynku. Od pięciu lat istnienia rankingu „Rzeczpospolitej”, marka Dębica plasuje się w ścisłej czołówce polskich marek. Podobnie wysoko znajduje się w badaniach tygodnika „Wprost” oraz organizacji „Superbrands”. Firma Oponiarska Dębica S.A. regularnie od kilku lat zajmuje również pierwsze miejsce w rankingu firm z Podkarpacia.
Firma Oponiarska Dębica S.A., produkująca opony marki Dębica, jest liderem polskiego rynku opon do samochodów osobowych i dostawczych. Od 1995 r. inwestorem strategicznym w spółce jest amerykański koncern The Goodyear Tire & Rubber Company. Firma Oponiarska Dębica S.A. sprzedaje swoje produkty w Polsce i 60 krajach na sześciu kontynentach, m.in. do: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Włoch, USA i Brazylii.
Źródło: Dębica