Mimo kryzysu na rynkach światowych firma Continental nie zwalnia i w nadchodzącym roku planuje wprowadzenie na rynek znaczących dla transportu nowości.
Nowa gama opon długodystansowych oraz opon do dystrybucji regionalnej będą propozycją koncernu na poprawę efektywności i jakości usług w trudnych czasach dla flot.W roku 2008 na rynku pojawiły się dwie bardzo ważne nowości tj. 385/65R22.5 HTR2, oraz nowa opona klasy mega 385/55R19.5 HTL1. Jak ważne są to rozmiary niech świadczy fakt, że przeszło 60% sprzedaży opon naczepowych w Unii Europejskiej to rozmiar 385/65R22.5, a sam ten rozmiar stanowi 25% sprzedaży wszystkich opon ciężarowych w Europie.
Rok 2009 przyniesie kolejne nowości tym razem w oponach dedykowanych na oś prowadzącą, oraz na oś napędową w gamach Long-Distance (transport długodystansowy) i Regional (dystrybucja regionalna).
Long-distance
295/60R22.5 TL HSL2 150/147 L, 295/60R22.5 TL HDL2 150/147 L
315/60R22.5 TL HSL2 152/148 L, 315/60R22.5 TL HDL2 152/148 L
Regional
295/80R22.5 TL HSR2 152/148 M, 295/80R22.5 TL HDR2 152/148 M,
315/80R22.5 TL HSR2 156/150 L, 315/80R22.5 TL HDR2 156/150 L
315/70R22.5 TL HSR2 154/150 L, 315/70R22.5 TL HDR2 154/150 L
Sukcesywnie dokonuje się wymiana i uzupełnienie w zaprezentowanej w 2006 rok gamie opon budowlanych. Do obecnie oferowanych na rynku dołączą rozmiary:
Construction
12.00R24 TT HSC1 160/156 K, 12.00R24 TT HDC1 160/156 K
12R22.5 TL HDC1 152/148 K
445/65R22.5 TL HTR2 168 K, 445/65R22.5 TL HTC1 168 K
Wszystkie nowości pojawią się na rynku od kwietnia 2009
Nowości zapowiadane na rok 2009, będą również posiadały kluczowe z punktu widzenia eksploatacji opon innowacje, które jako pierwsze pojawiły się we wprowadzonych na rynek oponach HTR2 i HTL1:
1) Nowe stalowe sztywniejsze opasanie w kształcie trójkątnej sieci. Niższa deformacja trójkątnej sieci opasania daje większą stabilność.
2) Na nowo zaprojektowana stopka ze wzmocnieniem stalowym. Wzmocnienie to przeciwdziała pękaniu opony na styku opony i felgi przy zaniżonym ciśnieniu lub przeładowaniu pojazdu.
3) Patent Air-Keep stworzony dla optymalizacji ciśnienia w oponie. Nowa warstwa butylowa o większej gęstości molekularnej utrzymuje ciśnienie opony na optymalnym poziomie o 50% dłużej w stosunku do dotychczas stosowanych warstw butylowych na rynku. Daje lepszą ochronę przeciwko korozji tlenowej. Redukuje opory toczenia spowodowane deformacjami.
Wszystkie, wprowadzone innowacje mają na celu poprawę właściwości ekonomicznych nowych opon, obniżenie kosztów przejechanego kilometra, a w efekcie również obniżenie kosztów prowadzenia działalności firmy transportowej.Dzięki temu po zakończeniu eksploatacji opon karkasy firmy Continental będą miały wysoką wartość, oraz wysoką podatność na bieżnikowanie w technologii na gorąco np. ContiRe oraz w technologii bieżnikowania na zimno np. ContiTread.
Źródło: Continental