Opona Continental HDL Eco Plus pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 2,4 procent w porównaniu z produktami konkurencyjnymi, czego dowiodły niezależne testy przeprowadzone w Quebeku.
W badaniu wykorzystano narzędzia kontrolne, zgodne z metodą badawczą J1321, opracowaną przez Society of Automotive Engineers.„Uzyskane wyniki potwierdzają rezultaty naszych badań wewnętrznych, z których wynika, że opona HDL Eco Plus z bieżnikiem 28/32 typu closed-shoulder znacznie obniża zużycie paliwa i równocześnie wyróżnia się konkurencyjną trwałością” - powiedział Roger Stansbie, Director Tire Technology for Commercial Tires in The Americas. „Wyniki te zostały uzyskane w próbach odbywających się w deszczową pogodę, która normalnie zminimalizowałaby różnice osiągów konkurujących ze sobą opon w efekcie zmniejszenia współczynnika tarcia”.
Ponieważ powszechnie uważa się, że największy wpływ na zużycie paliwa mają opony kół napędowych, więc porównywane były tylko opony przeznaczone na te koła. Na kołach kierowanych i w przyczepie cały czas były takie same opony.
HDL Eco Plus jest oponą kategorii Premium z bieżnikiem closed-shoulder, przeznaczoną dla transportu dalekobieżnego. Jej bieżnik jest wykonany z nowoczesnej mieszanki gumowej i posiada system usuwania kamieni. Ponadto nowa opona HDL Eco Plus umożliwia osiągnięcie dużego przebiegu, ma małe opory toczenia i daje się łatwo bieżnikować.
Źródło: Continental