W 2008 roku w ramach kampanii Pomyśl, zanim usiądziesz za kierownicą, Bridgestone poszerzył zakres działań na rzecz bezpieczeństwa drogowego o szereg nowych programów edukacyjnych, prowadzonych lokalnie, jak również o zasięgu globalnym.
Pomyśl, zanim usiądziesz za kierownicą: globalna kampania na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowegoBridgestone skupia swe działania na rzecz bezpieczeństwa wokół ogólnoświatowej kampanii Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą, rozpoczętej w 2005 roku. To wspólna inicjatywa koncernu, Fundacji FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) oraz narodowych klubów motoryzacyjnych. Kampania koncentruje się na promowaniu prostych zaleceń dotyczących dbałości o bezpieczeństwo w ruchu drogowym, które zajmują tylko kilka sekund, a mogą uratować życie, jak: przewożenie dzieci w fotelikach, zapinanie pasów, regulowanie zagłówków i regularne sprawdzanie stanu opon.
W Europie, gdzie każdego roku dochodzi do 50 tysięcy wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym, Bridgestone rozdało miliony ulotek z poradami dotyczącymi bezpieczeństwa oraz mierników ciśnienia i głębokości bieżnika. Przeprowadzono tysiące symulacji zderzeń w pasach bezpieczeństwa podczas weekendów Formuły 1 oraz przeprowadzono tysiące bezpłatnych przeglądów opon na publicznych parkingach. Wszystkie te działania mają za cel uświadamianie kierowców i przyzwyczajanie ich do regularnego sprawdzania stanu opon.
Inicjatywy lokalne
Aby rozszerzyć zasięg kampanii, oddziały Bridgestone z całej Europy zrealizowały szereg rozmaitych inicjatyw lokalnych. Ogółem, firmy Bridgestone Europe przeprowadziły od 2005 roku, ponad 130 tysięcy darmowych przeglądów opon.
Podkreślanie znaczenia kosztów społecznych i ekonomicznych
Opony są gwarantem bezpieczeństwa często ignorowanym przez opinię publiczną, a przede wszystkim kierowców. Z danych uzyskanych podczas bezpłatnych przeglądów przeprowadzonych przez Bridgestone w 2008 wynika, że 1 na 8 pojazdów znajduje się w grupie wysokiego ryzyka z powodu zbyt niskiego ciśnienia. Poza konsekwencjami zagrażającymi bezpieczeństwu drogowemu, jak między innymi ogromne prawdopodobieństwo utraty przyczepności pojazdu, bagatelizowanie stanu ogumienia jest bezpośrednią przyczyną zmarnowania opon o wartości przekraczającej 3,6 miliarda euro (wcześniejsze zużycie opon), oraz paliwa wartego ponad 7 miliardów Euro. Jednoczesnym skutkiem tej krótkowzroczności jest dodatkowa emisja do atmosfery 12,3 megaton dwutlenku węgla rocznie.
Udział Bridgestone w pracach Komisji na rzecz Globalnego Bezpieczeństwa Drogowego
Poza kampanią Pomyśl, zanim usiądziesz za kierownicą, Bridgestone objął wiodącą rolę w promowaniu działań wspierających bezpieczeństwo drogowe, nawiązując w tym zakresie współpracę z organizacjami publicznymi, politycznymi, jak również mediami.Jako członek Komisji na rzecz Globalnego Bezpieczeństwa Drogowego, Bridgestone wziął udział w opracowaniu raportu Make Roads Safe, wydanego w czerwcu 2006. Ten plan działań na rzecz ograniczenia wypadków w krajach trzeciego świata ma na celu umieszczenie bezpieczeństwa drogowego w porządku dziennym obrad szczytu G8.
Promowanie nowoczesnych technologii bezpieczeństwa - eSafety
Czołowa inicjatywa eSafety łącząca Komisję Europejską, przemysł motoryzacyjny, władze i inne zainteresowane instytucje, ma na celu przyspieszenie użycia inteligentnych systemów bezpieczeństwa. Stanowi jednocześnie uzupełnienie działań podejmowanych w ramach raportu Komisji Europejskiej Polityka Transportu Europejskiego 2010:
Czas na Decyzje. tych działań jest zmniejszenie o połowę liczby wypadków śmiertelnych na drogach Unii Europejskiej do 2010 roku.
Bezpieczeństwo oczami dziecka – Dreams at heArt
Każdego dnia na drogach całego świata ginie 500 dzieci, a tysiące zostają ranne lub stają się kalekami na całe życie. Dlatego Bridgestone prowadzi działania edukacyjne poświęcone bezpieczeństwu drogowemu również wśród najmłodszych. Od 2005 roku jest organizowany ogólnoeuropejski konkurs rysunkowy pod nazwą Dreams at heArt, w ramach którego dzieci ze szkół podstawowych przedstawiają wizję bezpieczeństwa drogowego przyszłości. Prace podlegają ocenie jury, składającego się z przedstawicieli Pininfariny, włoskiej firmy projektującej samochody, belgijskiego Królewskiego Muzeum Sztuk Pięknych i Fundacji FIA.
W konkursie, który oferuje nagrody w postaci rowerów Bridgestone, sprzętu tenisowego i zestawów bezpieczeństwa, wzięło udział ponad 33 tysiące dzieci w 2006 roku, ponad 37 tysięcy w 2007 i ponad 40 tysięcy w 2008 roku. Edycja 2009 łączy w sobie kwestie ochrony środowiska i zaprasza dzieci z 21 krajów do przedstawienia w postaci rysunku: Bezpiecznych podróży w bardziej zielonym świecie. Dodatkowe informacje na temat Dreams at heArt znajdują się w serwisie www.dreamsatheart.eu.
Konkurs e-reporter
Bridgestone, Oficjalny Dostawca Opon dla Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA oraz Serii GP2, wspiera młode talenty dziennikarstwa, organizując konkurs Bridgestone E-reporter. Europejscy studenci w wieku 18-30 lat, zainteresowani sportami motorowymi oraz chcący rozwijać swe dziennikarskie umiejętności, mogą zgłaszać swój udział w konkursie na stronie www.bridgestone.eu/e-reporter najpóźniej do wtorku, 31 marca 2009 roku. Tegoroczne zgłoszenia są przyjmowane w językach: angielskim, holenderskim, francuskim, niemieckim, polskim, hiszpańskim i portugalskim.
Źródło: Bridgestone