Bridgestone wspólnie z fundacją FIA (Fédération International de L’Automobile) kontynuuje globalną kampanię na rzecz ochrony środowiska.
Podczas pierwszego wyścigu sezonu 2009 Formuły 1, Grand Prix Australii, wszyscy kierowcy Formuły 1 okazali swoje poparcie kampanii Make Cars Green. Kampania Make Cars Green ma na celu ograniczenie emisji spalin poprzez promocję oszczędnej jazdy i ekologicznych zachowań wśród użytkowników pojazdów na całym świecie. Kampania komunikuje 10 punktów ekologicznego podróżowania.10 punktów proekologicznego podróżowania:
1. Kupuj produkty ekologiczne
2. Dokładnie zaplanuj trasę podróży
3. Regularnie sprawdzaj ciśnienie w oponach
4. Ograniczaj bagaż i unikaj korzystania z bagażników dachowych
5. Nie rozgrzewaj silnika przed wyruszeniem w podróż
6. Używaj klimatyzacji tylko, gdy jest to konieczne
7. Przyspieszaj łagodnie i utrzymuj stałą prędkość jazdy
8. Hamuj silnikiem
9. Unikaj korzystania z biegu jałowego
10. Ograniczaj emisję CO2
Szczegóły dotyczące kampanii MAKE CARS GREEN znajdują się w serwisie: http://www.bridgestone.co.jp/english/eco/project/makecarsgreen/
Bridgestone jako oficjalny dostawca opon dla Mistrzostw Świata Formuły 1 dostarczy w tym sezonie opony Make Cars Green dla wszystkich zespołów. Inicjatywa ma na celu zwrócenie uwagi całego świata na zasady ekologicznej jazdy.
W sezonie 2009 pojawią się dwa rodzaje opon na suchą nawierzchnię o różnych mieszankach (twardość gumy), oraz dwa rodzaje opon na mokrą nawierzchnię o różnych głębokościach bieżnika. W celu odróżnienia opon, bardziej miękka opona sucha i opona deszczowa (używana w ekstremalnie mokrych warunkach) będą oznaczone zielonymi liniami. Umieszczono je na ścianach bocznych opon suchych oraz w centralnym rowku opon deszczowych.
Źródło: Bridgestone