Pozyskiwanie przyjaznej dla środowiska energii wiatrowej rozwija się w zawrotnym tempie na całym świecie. Według danych Niemieckiego Stowarzyszenia Energii Wiatrowej, pod koniec 2008 roku sieci elektryczne w tym kraju zasilała energia pochodząca m.in. z ponad 20 tys. elektrowni wiatrowych.
Stąd całe 7% zużytej w ubiegłym roku w Niemczech energii to była energia pozyskana z naturalnej siły wiatru. Niemiecki rząd chce do roku 2030 podnieść tę wartość do 15%. Natomiast do roku 2050 aż 25 tys. megawatów energii dostarczanej przez wiatr ma pochodzić z elektrowni pracujących na wybrzeżu Niemiec. Zapotrzebowanie na nadmorskie elektrownie wzrasta zresztą na całym świecie.Dla ContiTech Vibration Control jest to ważny, przyszłościowy rynek zbytu. Firma produkuje dla elektrowni wiatrowych nowoczesne systemy łożysk z odpornej na ekstremalne warunki atmosferyczne i niezwykle elastycznej gumy. Pomagają one zwiększyć elektrowniom ich wydajność energetyczną , przy okazji czyniąc je bardziej ekologicznymi. Wysokiej jakości łożyska produkcji Conti Tech Vibration Control gwarantują lepsze tłumienie drgań. Dzięki swej niezawodności działania, w znacznym stopniu, redukują częstotliwość serwisowania. Jest to istotny czynnik dla producentów energii, szczególnie w przypadku elektrowni przybrzeżnych. Według opinii dr Bernharda Lange, kierownika działu w Instytucie Meteorologii i Zarządzania Energią Wiatrową w niemieckim Kassel: "środki przeznaczane na bieżącą i okresową konserwację stanowią pokaźną część kosztów ponoszonych przez nadmorskie elektrownie wiatrowe, które w przeciwieństwie do konwencjonalnych elektrowni, nie generują kosztów związanych z paliwem". Tę opinię potwierdza Kai Frühauf, szef ContiTech Vibration Control: "Największym problemem, z jakim borykają się operatorzy nadmorskich elektrowni wiatrowych są wysokie koszty serwisowania i konserwacji. W związku z tym elektrownie muszą być tak doskonale zaprojektowane, aby mogły pracować długo i bezawaryjnie”.
Od ponad pięćdziesięciu lat ContiTech, należący do koncernu Continental, pracuje nad redukcją poziomu wibracji i hałasu zarówno w pojazdach silnikowych jak i instalacjach przemysłowych. Podzespoły gumowo-metalowe SCHWINGMETALL® oraz MEGI® w znacznym stopniu w tym pomagają. Pochłaniają i izolują wibracje, chronią przed hałasem i są w stanie niezawodnie pracować nawet w najtrudniejszych warunkach. Skutecznie opierają się destrukcyjnemu działaniu zarówno pogody jak i agresywnych soli.
Continental ze sprzedażą przekraczającą 24 miliardy euro, jest jedną z pięciu największych na świecie firm w branży dostaw dla przemysłu motoryzacyjnego. Dostarczając opony, systemy hamulcowe, komponenty układów napędowych i systemów podwozi, oprzyrządowanie, elektronikę samochodową i elastomery techniczne, korporacja przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa jazdy i ochrony światowego klimatu. Korporacja zatrudnia obecnie około 133.000 pracowników w prawie 190 lokalizacjach w 35 państwach.
Co czwarta opona w Europie produkowana jest przez grupę Continental. Ponad 30 procent nowych europejskich samochodów zjeżdżających z linii montażowych jest wyposażonych w opony grupy Continental.
Dział opon koncernu Continental jest Oficjalnym Sponsorem Mistrzostw Świata FIFA 2010TM, które odbędą się w Afryce Południowej.
Źródło: Continental