Wiele firm już boleśnie odczuwa skutki spadków ilości zamówień, a operatorzy flot zmagają się z nieustannie rosnącymi kosztami. Dlatego oszczędności są tak często pojawiającym się motywem w 2009 roku. Ale od czego zacząć?
Continental jest przekonany, że opony do pojazdów ciężarowych mają duży potencjał oszczędnościowy, jeżeli chodzi o ogólne koszty eksploatacji w flot transportowych. Drugie życie opony niemal dubluje możliwe do osiągnięcia przez nią przebiegi i zmniejsza koszty o około pięćdziesiąt procent.Zalety opon do pojazdów ciężarowych Continental objawiają się nie w jednym, a w dwóch życiach opony, dzięki Continental ContiRe™. Oczywiście nie każda zużyta opona nadaje się do bieżnikowania, ponieważ normy jakościowe ustanowione przez producenta są niezwykle wysokie. Jeżeli oponie uda się jednak przejść surowe testy, a eksperci ustalą, że podstawowa konstrukcja opony — warstwy opasania — nie są uszkodzone, nic nie stoi na przeszkodzie przedłużenia żywotności twojej opony. Zalety dla operatorów flot: “W czasie drugiego życia, koszty opon redukowane są mniej więcej o połowę,” wyjaśnia Brewka, Menadżer ds. biznesu flotowego Continental Opony Polska. Wartość karkasu, wynosząca średnio 50 euro, jest już zawarta w tej kalkulacji.
Continental nie tylko obiecuje drugie życie ale i wysoką jakość bieżnikowanej opony. “ContiRe™ produkujemy w ten sam sposób, co nasze nowe opony. ContiRe™ wygląda jak nowa opona, jest równie wytrzymała i prowadzi się jak nowa opona - wyjaśnia Grzegorz Jeziak – Szef działu opon ciężarowych Continental Opony Polska. - Nowoczesne technologie testowania oraz najnowsze metody produkcji oraz wytrzymałość i testy bezpieczeństwa gwarantują nieustanną jakość produktów. Te same rodzaje bieżnika i mieszanki stosujemy do produkcji opon nowych”. „Jedynie perfekcyjne karkasy z certyfikatem C2 są stosowane w Continental – kontynuuje dalej Grzegorz Jeziak - Perfekcyjne pod względem technicznym i jakościowym karkasy Continental stanowią cenny surowiec, a zarazem podstawę dla ContiRe™.” Jeżeli opasania są wytrzymałe, oponę można poddać bieżnikowaniu nawet trzykrotnie. Kupując oponę bieżnikowaną nie tylko nie nadwyrężasz swojego portfela, ale pomagasz także chronić środowisko, gdyż tym sposobem oszczędzasz energię i surowce. Ponadto, optymalne wykorzystanie karkasów zmniejsza ilość starych opon — kolejna korzyść dla środowiska.
To jednak jeszcze nie wszystko, jeśli chodzi o bieżnikowanie. Continental stosuje dwie metody: bieżnikowanie na zimno i na ciepło. Przy bieżnikowaniu, 85 procent oryginalnej opony udaje się zwykle ponownie wykorzystać. Jedynie bieżnik i, w razie potrzeby, ściany boczne są odnawiane. To w znacznym stopniu wpływa na redukcję zastosowanych materiałów. Przy bieżnikowaniu na ciepło (ContiRe™), Continental odnawia w zasadzie oponę. Zaletą tej techniki jest to, że odnowieniu ulegają także ściany boczne, przez co opona zyskuje wygląd nowej. Co więcej, ContiRe™ można ponacinać w ten sam sposób, co nową oponę Continental.
ContiTread™ to najwyższej klasy bieżnik od firmy Continental do bieżnikowania na zimno . Przy metodzie bieżnikowania na zimno, przygotowany wcześniej bieżnik ContiTread™ nakłada się na zszorstkowany karkas. Zaleta: ContiTread™ nadaje się także do bieżnikowania opon innych producentów.
“Przy tak napiętej sytuacji ekonomicznej, bieżnikowanie jest kluczowym aspektem obniżającym koszty” - konkluduje Krzysztof Brewka.
Źródło: Continental