Korzystając z rozwiązania AutoLinQ firmy Continental kierowcy i pasażerowie będą mogli podczas jazdy, w dowolnym miejscu i czasie, połączyć się z ważnymi dla siebie mediami.
AutoLinQ umożliwi także właścicielom samochodów monitorowanie i sterowanie funkcjami auta za pomocą telefonu komórkowego, laptopa lub domowego komputera PC.Continental, jeden z czołowych dostawców dla branży motoryzacyjnej na świecie, w trakcie zorganizowanej w czerwcu br. w Detroit ( USA ) konferencji naukowej przedstawił swój nowatorski pomysł o nazwie AutoLinQ™. Jest to kolejna generacja rozwiązań w dziedzinie rozrywki i łączności samochodowej, umożliwiających kierowcom i pasażerom personalizację samochodu dzięki bezpiecznemu pobieraniu informacji i programów z sieci bezpośrednio na wyświetlacz umieszczony w desce rozdzielczej samochodu.
Continental pracuje nad opracowaniem platformy sprzętowej i programowej, umożliwiając jednocześnie zewnętrznym firmom prace nad narzędziami i interfejsami programowania aplikacji (Application Programming Interface - API) dla branży motoryzacyjnej. Otwarta architektura, którą tworzy Continental, ma wykorzystywać Android Market Place oraz inne internetowe ekosystemy.
Continental zamierza współpracować ze swoimi klientami z branży motoryzacyjnej w celu stworzenia nowego modelu biznesowego, który uwzględniałby nawiązywanie współpracy z wysoce specjalistycznymi firmami w zakresie tworzenia aplikacji dla samochodów. Dzięki nim kierowca i pasażer uzyskają dostęp do informacji i usług w znacznym stopniu wzbogacających wrażenia z jazdy nowoczesnym samochodem.
Continental planuje na początek opracowanie zestawu „podstawowych” aplikacji, które umożliwią kierowcom korzystanie z Internetu w aucie w dowolnym miejscu i czasie. Przygotowywane aplikacje mają za zadanie oferować kierowcy istotne dla niego informacje, które uczynią jego życie łatwiejszym i lepszym. Wyobraźmy sobie w niedalekiej przyszłości np. samochód, który jest na tyle inteligentny, że potrafi znaleźć przyjaciół z naszej osobistej sieci, wyświetlić ich położenie na wyświetlaczu i poprowadzić nas do nich najkrótszą drogą dzięki informacjom o korkach, przekazywanym w czasie rzeczywistym.
"Jako światowy lider w dziedzinie łączności samochodowej i produktów multimedialnych, Continental pomógł wielu swoim klientom zintegrować w samochodach technologię, która wyróżnia te auta na tle konkurencji, zwiększając ich sprzedaż", powiedział Kieran O’Sullivan, wiceprezes działu Infotainment & Connectivity w koncernie Continental. .
Zastosowanie rozwiązania AutoLinQ umożliwi także właścicielom samochodów monitorowanie i sterowanie określonymi funkcjami swojego auta za pomocą telefonu komórkowego, sprawdzanie stanu pojazdu oraz zmianę niektórych samochodowych ustawień i preferencji za pośrednictwem laptopa lub domowego komputera PC.
Zdaniem specjalistów, do roku 2016, dla coraz liczniejszej grupy kierowców łączność oraz funkcje informacyjno-rozrywkowe, jakie dany pojazd oferuje, będą odgrywać równie istotną rolę, jak bezpieczeństwo czy ekonomika eksploatacji. Szybki rozwój nowoczesnych urządzeń, takich jak np. przenośne urządzenia internetowe (Mobile Internet Device -MID), spowoduje wzrost oczekiwań klientów - kierowców w stosunku do dostępu do danych w pracy i w domu, a także w ruchu - np. w trakcie jazdy samochodem. W związku z tym branża motoryzacyjna musi opracować takie rozwiązania, które do wymiany danych i łączności wykorzystają innowacyjne rozwiązania, interfejsy i portale z aplikacjami, gwarantujące elastyczność, skuteczność oraz szybkość działania.
Continental ze sprzedażą przekraczającą 24 miliardy euro, jest jedną z pięciu największych na świecie firm w branży dostaw dla przemysłu motoryzacyjnego. Dostarczając opony, systemy hamulcowe, komponenty układów napędowych i systemów podwozi, oprzyrządowanie, elektronikę samochodową i elastomery techniczne, korporacja przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa jazdy i ochrony światowego klimatu. Korporacja zatrudnia obecnie około 133.000 pracowników w prawie 190 lokalizacjach w 35 państwach.
Co czwarta opona w Europie produkowana jest przez grupę Continental. Ponad 30 procent nowych europejskich samochodów zjeżdżających z linii montażowych jest wyposażonych w opony grupy Continental.
Dział opon koncernu Continental jest Oficjalnym Sponsorem Mistrzostw Świata FIFA 2010TM, które odbędą się w Afryce Południowej.
Źródło: Continental