Goodyear jest jednym ze sponsorów akcji społecznej "Ludzi nie naprawia się tak łatwo", zorganizowanej przez Stowarzyszenie „Droga i Bezpieczeństwo” oraz partnerów.
Jej celem jest zebranie środków pieniężnych na pomoc osobom poszkodowanym w wypadkach drogowych oraz uświadomienie użytkownikom dróg tragicznych konsekwencji nieostrożnej jazdy. Co roku na polskich drogach ofiarami wypadków są dziesiątki tysięcy ludzi, a ich powrót do zdrowia jest dużo trudniejszy, niż naprawienie drogi po wypadku.Każdy chętny może włączyć się do tych działań wysyłając SMS o treści POMOC na numer 72152. Jeden SMS to zasilenie konta Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo” kwotą 2 zł, przeznaczoną na pomoc medyczną, prawną i psychologiczną poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych, którzy zwrócili się do Stowarzyszenia. Każdy, kto wesprze akcję, może odnaleźć na stronie www.pomagamyrazem.pl swój SMS w postaci zapalonego światełka.
„Co roku na polskich drogach ginie aż 5 500 osób, a ponad 60 tys. osób jest poszkodowanych w wypadkach. Niestety w większości przypadków dzieje się to nie z ich winy. Każda z ofiar wymaga pomocy, wsparcia, a często długotrwałej i kosztownej rehabilitacji. Bezpieczeństwo kierowców, pasażerów i wszystkich uczestników ruchu zawsze było priorytetem dla Goodyeara, dlatego zaangażowaliśmy się w inicjatywę Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”, z którym współpracujemy od ponad roku przy rozmaitych działaniach związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego” - powiedział Waldemar Jarosz, Dyrektor Marketingu Grupy Goodyear Polska. „Mam nadzieję, że nasza akcja pomoże nie tylko poszkodowanym w wypadkach wrócić do normalnego życia, ale przyczyni się także do zwiększenia świadomości wśród wszystkich użytkowników dróg – zarówno pieszych, jak i kierowców” – dodał Waldemar Jarosz.
Kampania obejmuje telewizję, prasę, radio oraz Internet i potrwa do 30 sierpnia 2009 r.
Goodyear, dzięki nowoczesnym technologiom oraz ponad stuletniemu doświadczeniu, od początku swojej działalności jest kojarzony z bezpieczeństwem. Dzięki zaawansowanym technologiom, opony Goodyeara radzą sobie w trudnych warunkach na drodze i są odporne na aquaplaning, co potwierdzają liczne prestiżowe testy. W Polsce firma od lat angażuje się w programy i inicjatywy promujące i zwiększające bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. W tym roku Goodyear wspiera (drugi rok z rzędu) ogólnopolski programu na rzecz bezpieczeństwa kierowców samochodów firmowych – ‘www.defensywnikierowcy.pl – Bezpieczne Auto Firmowe’. Ideą programu jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i świadomości kierowców poprzez popularyzację zasad jazdy defensywnej (Defensive Driving) wśród kadry kierowniczej oraz pracowników firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, użytkujących samochody służbowe. W 2008 roku w związku z akcjami na rzecz polepszania bezpieczeństwa na polskich drogach, m.in. przy współpracy ze Stowarzyszeniem „Droga i Bezpieczeństwo” Goodyear przekazał Polakom niemal 135 tys. opasek odblaskowych. W tym samym roku Stowarzyszenie oraz Goodyear współpracowali także przy realizacji kampanii „Innowacje dla bezpieczeństwa na drodze”.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 25 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 71.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
Źródło: Goodyear