Michelin znalazł się wśród laureatów 4. edycji rankingu PremiumBrand. Poprzedzające przyznanie wyróżnień badanie reputacji objęło 67 marek i 30 firm w 8 kategoriach.
Badanie przeprowadzono w IV-V 2009 roku wśród grup konsumentów w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców oraz menadżerów wybranych losowo z listy 500 największych polskich firm. TNS OBOP zrealizował badanie metodami wywiadów osobistych, ankiet oraz przez Internet.W badaniu przeprowadzonym przez TNS OBOP za podstawowe wskaźniki reputacji uznano referencję rozumianą jako gotowość do rekomendowania współpracy z firmą innym ludziom, postrzeganie firmy jako partnera biznesowego oraz jej zaangażowanie społeczne.
W kategorii marek motoryzacyjnych Michelin zajął 5 miejsce. Zwycięzcą okazała się marka Mercedes, a kolejne miejsca zajęły Volkswagen, Toyota oraz BMW. Godło PremiumBrand przyznane zostało w ośmiu kategoriach: Motoryzacja, Telekomunikacja/technologia, Finanse, Handel i Usługi, Media, Dom i biuro, Zdrowie i uroda oraz Żywność.
„PremiumBrand to na pewno powód do dumy i kolejny dowód na uznanie, jakim cieszy się marka Michelin w Polsce. Warto podkreślić, że jesteśmy jedyną firmą oponiarską, która otrzymała to prestiżowe wyróżnienie.” – powiedziała Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin Polska S.A.
Jak dowiodło badanie, markę Michelin najwyżej oceniają mężczyźni oraz osoby korzystające z produktów marki Michelin. Jednocześnie, osoby korzystające z produktów Michelin uważają się za bardziej zaangażowane społecznie.
PremiumBrand jest jedynym na polskim rynku projektem, który w szeroki sposób bada reputację marek w biznesie. Badania do IV edycji zostały przeprowadzone przez TNS OBOP w kwietniu i maju 2009. W badaniu wzięło udział 67 marek i 30 firm. Metodologia PremiumBrand została opracowana przez dom badawczy MAISON. Organizatorem rankingu jest agencja MMT Management.
Michelin jest jedyną firmą oponiarską, która otrzymała godło PremiumBrand. W ubiegłych latach firma Michelin trzykrotnie otrzymała Nagrodę Satysfakcji Klientów „Gold Standard” (badanie to również przeprowadzone było przez TNS OBOP).
Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa Michelin produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów – osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (viamichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, ma zakłady produkcyjne w 19 różnych krajach.
Źródło: Michelin