Michelin znalazł się wśród laureatów 4. edycji rankingu PremiumBrand. Poprzedzające przyznanie wyróżnień badanie reputacji objęło 67 marek i 30 firm w 8 kategoriach.

W badaniu przeprowadzonym przez TNS OBOP za podstawowe wskaźniki reputacji uznano referencję rozumianą jako gotowość do rekomendowania współpracy z firmą innym ludziom, postrzeganie firmy jako partnera biznesowego oraz jej zaangażowanie społeczne.
W kategorii marek motoryzacyjnych Michelin zajął 5 miejsce. Zwycięzcą okazała się marka Mercedes, a kolejne miejsca zajęły Volkswagen, Toyota oraz BMW. Godło PremiumBrand przyznane zostało w ośmiu kategoriach: Motoryzacja, Telekomunikacja/technologia, Finanse, Handel i Usługi, Media, Dom i biuro, Zdrowie i uroda oraz Żywność.
„PremiumBrand to na pewno powód do dumy i kolejny dowód na uznanie, jakim cieszy się marka Michelin w Polsce. Warto podkreślić, że jesteśmy jedyną firmą oponiarską, która otrzymała to prestiżowe wyróżnienie.” – powiedziała Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin Polska S.A.
Jak dowiodło badanie, markę Michelin najwyżej oceniają mężczyźni oraz osoby korzystające z produktów marki Michelin. Jednocześnie, osoby korzystające z produktów Michelin uważają się za bardziej zaangażowane społecznie.
PremiumBrand jest jedynym na polskim rynku projektem, który w szeroki sposób bada reputację marek w biznesie. Badania do IV edycji zostały przeprowadzone przez TNS OBOP w kwietniu i maju 2009. W badaniu wzięło udział 67 marek i 30 firm. Metodologia PremiumBrand została opracowana przez dom badawczy MAISON. Organizatorem rankingu jest agencja MMT Management.
Michelin jest jedyną firmą oponiarską, która otrzymała godło PremiumBrand. W ubiegłych latach firma Michelin trzykrotnie otrzymała Nagrodę Satysfakcji Klientów „Gold Standard” (badanie to również przeprowadzone było przez TNS OBOP).
Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa Michelin produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów – osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (viamichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, ma zakłady produkcyjne w 19 różnych krajach.
Źródło: Michelin