Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie Bridgestone zaprezentował nową, przyjazną środowisku oponę Ecopia EP150 o niskich oporach toczenia.
EP150 łączy wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni z niższym zużyciem paliwa i obniżoną emisją dwutlenku węgla (CO2) podczas podróży.Rozwój technologii NanoPro-TechTM zastosowanej w oponie EP150, połączony z nowym wzorem bieżnika, pozwolił na osiągnięcie nowej Ecopii dwóch dotychczas wykluczających się celów: niskich oporów toczenia oraz najwyższego w klasie bezpieczeństwie na mokrej nawierzchni.
Technologia NanoPro-TechTM zapewnia niższy współczynnik oporów toczenia poprzez ograniczenie utraty energii podczas pracy opony. Nowy wzór bieżnika charakteryzuje się połączonymi klockami i cienkim żebrem, które zwiększają obszar kontaktowy z podłożem i ulepszają wyniki hamowania na mokrym.
Oponę ECOPIA EP150 charakteryzują o 15% zmniejszone opory toczenia (w porównaniu do obecnych produktów Bridgestone w tym samym rozmiarze), które czynią ją w uśrednieniu o 3% bardziej oszczędną w zużyciu paliwa oraz pozwalają zredukować emisję dwutlenku węgla (CO2) o kolejne 3%.
ECOPIA to flagowa marka przyjaznych środowisku opon Bridgestone, będąca odpowiedzią koncernu na zjawisko globalnego ocieplenia. Opony ECOPIA zostały użyte po raz pierwszy w samochodach elektrycznych w 1991 roku w Japonii. Przygotowały one grunt pod opony do ciężarówek i autobusów serii ECOPIA M881 i ECOPIA R221, które pojawiły się na rynku zamienników w 2002 roku. W 2005 roku Bridgestone Japonia zaprezentował oponę ECOPIA M812 do lekkich ciężarówek, a w kwietniu 2008 roku oponę ECOPIA EP100 do samochodów osobowych.
W Europie, w 1999 roku Volkswagen zamontował opony o niskich oporach toczenia Bridgestone B381 Ecopia w 3-litrowej wersji samochodu osobowego Lupo, a następnie w Audi A2. W 2008, miejski samochód Toyota IQ opuścił fabrykę na oponach ECOPIA EP25. W kwietniu 2009 roku w Europie Bridgestone wprowadził gamę przyjaznych środowisku opon klasy premium, Turanza ER300 ECOPIA.
ECOPIA EP150 zostanie wprowadzona w 2010 roku jako zamiennik oraz opona na wyposażenie fabryczne. Grupą docelową są osobowe samochody kompaktowe oraz klasy średniej z obręczami od 14 do 16 cali, o profilu od 55 do 70.
Źródło: Bridgestone