Michelin rozpoczyna swoją pierwszą globalną kampanię reklamową. Nowe hasło kampanii – „Właściwa opona zmienia wszystko” – ma pokazać w mediach na całym świecie konkurencyjną przewagę opon Michelin.
W obecnej, niezwykle konkurencyjnej sytuacji w branży, Michelin zdecydował się wystartować z niekonwencjonalną światową kampanią, aby wyjaśnić konsumentom korzyści płynące z używania opon firmy.Opony Michelin zapewniają jednocześnie lepszą przyczepność podczas hamowania, większe przebiegi i mniejsze zużycia paliwa. Kampania pokazuje, że używając właściwej opony, kierowcy mogą zużywać mniej paliwa, zwiększyć bezpieczeństwo jazdy i wydłużyć przebiegi opony.
Nawiązując do imponującej tradycji reklam Michelin – zwłaszcza znanych na całym świecie plakatów z pierwszej połowy XX wieku – firma, do swojej nowej kampanii reklamowej, wybrała animowaną prezentację. Przedstawia ona Bibendum, sławnego Ludzika Michelin, w animowanym świecie. Jako ambasador marki Michelin, Bibendum przychodzi z pomocą kierowcom w tarapatach, wymienia ich uszkodzone opony na opony Michelin, umożliwiając im tym samym dalszą podróż.
Światowa kampania rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych 7 października i prowadzona jest głównie w telewizji, prasie i internecie. Po Stanach Zjednoczonych kampania zostanie wprowadzona w 55 krajach – na początku 2010 roku w Europie i Azji, a następnie również w Afryce, na Bliskim Wschodzie, w Indiach i Południowej Ameryce. Nową kampanię, Michelin stworzyła międzynarodowa agencja reklamowa TBWA.
Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa Michelin produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów – osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (viamichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, ma zakłady produkcyjne w 19 różnych krajach.
Michelin Polska S.A. obejmuje zakład produkcyjny w Olsztynie oraz Dyrekcję Handlową w Warszawie. Olsztyńska fabryka jest jednym z największych zakładów Grupy Michelin na świecie, największą fabryką opon w Polsce oraz największym pracodawcą na Warmii i Mazurach. Michelin Polska zatrudnia ok. 4 tysięcy osób. Olsztyńska fabryka produkuje opony do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, do pojazdów rolniczych oraz formy, kordy i półfabrykaty. Michelin Polska eksportuje swoje produkty do 60 krajów świata, a 70 proc. eksportu trafia do krajów Unii Europejskiej.
Źródło: Michelin