Goodyear wprowadza na rynek nową oponę letnią Eagle F1 Asymmetric 2 z rewolucyjną technologią aktywnego hamowania (ActiveBraking Technology).
Opona została opracowana w odpowiedzi na najbardziej palące potrzeby użytkowników opon do samochodów o bardzo wysokich osiągach (Ultra-High Performance - UHP). Opona zapewnia znacznie krótszą drogę hamowania w sytuacjach, kiedy jest to najbardziej potrzebne.
Poprzedniczka, Goodyear Eagle F1 Asymmetric, otrzymała od ekspertów oraz czasopism w całej Europie najwyższe rekomendacje w różnorodnych niezależnych testach.
Do najbardziej spektakularnych sukcesów można zaliczyć m.in:
niemieckie czasopismo Auto Zeitung, przyznanie tytułu “Gorąco polecamy”,
brytyjski magazyn Evo, tytuł: zwycięzca testu opon,
niemiecki magazyn Powercar, przyznanie tytułu “Gorąco polecamy”,
brytyjski magazyn Autocar, tytuł: zwycięzca testu opon,
fiński magazyn Tuulilasi, tytuł: zwycięzca testu opon.
Celem specjalistów firmy Goodyear było, aby jej następczyni – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, osiągnęła jeszcze większy sukces. Ma w tym pomóc zastosowana nowa technologia ActiveBraking. Dzięki niej opona zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią w czasie hamowania, co w efekcie zapewnia znacznie krótszą drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Instytut badawczy TÜV potwierdza: krótsza droga hamowania na mokrej i na suchej nawierzchni
Opona Eagle F1 Asymmetric 2 została dokładnie przebadana - w grudniu 2010 roku - przez niezależny instytut badawczy TÜV SÜD Automotive na torach samochodowych we Francji i Niemczech. Opona charakteryzowała się wyjątkowo wysokimi osiągami, w tym m.in. droga hamowania na mokrej nawierzchni była o 3 metry krótsza w porównaniu ze średnimi osiągami trzech czołowych konkurencyjnych opon.
Gdy opona Eagle F1 Asymmetric 2 zatrzymała się, opony konkurencji nadal toczyły się ze średnią prędkością 24 km/h2.
Opona również wykazała dobre osiągi w zakresie hamowania i kierowania na suchej nawierzchni, przy czym jej droga hamowania była o 2 metry krótsza niż średnie osiągi trzech czołowych opon konkurencji. Na suchej nawierzchni, kiedy opona Goodyear Eagle F1 zatrzymała się, opony konkurencji nadal toczyły się ze średnią prędkością 22 km/h2.
Testy niemieckiego instytutu badawczego TÜV SÜD Automotive potwierdziły również, że opona Eagle F1 Asymmetric 2 charakteryzuje się najwyższej klasy oporami toczenia w swojej kategorii, przy czym jej opory toczenia są o 7% niższe .
Opona Goodyear Eagle F1 sprawia, że kierowca jest lepiej przygotowany na nieprzewidziane sytuacje na drodze, dzięki zastosowaniu technologii aktywnego hamowania (ang. ActiveBraking Technology)
Korzystając z sukcesu swojej poprzedniczki, nowa opona Eagle F1 Asymmetric 2 z technologią ActiveBraking, strukturą osnowy z poprzecznym opasaniem oraz bieżnikiem z mieszanką gumową z wysoką zawartością krzemionki sferycznej, ustanawia nowe standardy w zakresie osiągów na suchej i mokrej nawierzchni w kierowaniu i hamowaniu, w segmencie opon UHP.
Technologia ActiveBraking, zastosowana w Eagle F1 Asymmetric 2, zwiększa powierzchnię styku bieżnika opony z nawierzchnią w czasie hamowania. Podczas gdy tradycyjne klocki bieżnika nie zmieniają wcale lub w bardzo niewielkim stopniu swoje położenie w czasie hamowania, klocki bieżnika opony Eagle F1 Asymmetric 2 - dzięki specjalnie zaprojektowanemu kształtowi - zwiększają swoją powierzchnię w czasie hamowania, co w efekcie zwiększa powierzchnię styku bieżnika opony z nawierzchnią drogi. Zwiększona powierzchnia styku gwarantuje większą przyczepność, co z kolei przekłada się na krótsza drogę hamowania aż do zatrzymania.
Nowa opona Eagle F1 Asymmetric 2 charakteryzuje się strukturą osnowy z poprzecznym opasaniem, co zwiększa sztywność skrętną opony, dzięki czemu zaletą opony jest większa precyzja kierowania, prowadzenia samochodu oraz hamowania na suchej nawierzchni.
Nowa mieszanka gumowa bieżnika, zawierająca dużą ilość nowego rodzaju krzemionki, zapewnia doskonałą przyczepność dzięki czemu kierowanie pojazdem jest jeszcze łatwiejsze, a droga hamowania na suchej nawierzchni jeszcze krótsza. Mniejsza masa opony również poprawia kierowanie samochodem na suchej drodze, ponieważ masa nieresorowana pojazdu jest zmniejszona i dzięki temu opona lepiej dopasowuje się do nawierzchni.
Oprócz zastosowania technologii ActiveBraking, nowa mieszanka gumowa bieżnika - w której zastosowano rzadką mieszankę polimerów o wysokiej masie cząsteczkowej, substancję o dużej zawartości krzemionki oraz żywicę stosowaną w oponach wyścigowych - charakteryzuje się większą przyczepnością na mokrej nawierzchni.
W nowej oponie Eagle F1 Asymmetric 2 zastosowano również doskonale znaną technologię Goodyeara FuelSaving, która zapewnia niższe zużycie paliwa i niższy poziom emisji CO2.
Inżynierowie Goodyeara zwrócili szczególnie uwagę na trzy obszary:
zminimalizowaną masę opony dzięki mniejszej ilości gumy oraz zoptymalizowanej budowie, co pozwoliło na redukcję wytwarzanego w czasie jazdy ciepła oraz zmniejszenie oporu toczenia,
nowy rodzaj krzemionki sferycznej, która przyczynia się do zmniejszenia wytwarzania ciepła;
aerodynamiczną konstrukcję ścianki bocznej, która zapewnia znacznie mniejszy opór aerodynamiczny, dzięki czemu jeszcze bardziej zmniejszają się straty energii, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Opona Eagle F1 Asymmetric 2 zapewnia cichą jazdę. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika i zoptymalizowana kolejność klocków (4 Pitches Sequence) z 64 klockami po zewnętrznej stronie opony oraz 72 klockami po wewnętrznej stronie pomagają zmniejszyć poziom hałasu.
Zoptymalizowany komputerowo kształt rowków opony oraz sztywność bieżnika powodują równomierny rozkład ciśnienia w oponie i równomierny rozkład sztywności na całej powierzchni styku opony z podłożem, dzięki czemu osiąga ona dłuższe przebiegi.