Michelin X MultiWay 3D to ciężarowa opona wielofunkcyjna. Można ją stosować na wszystkich rodzajach dróg i we wszystkich warunkach pogodowych. Nowa opona Michelin jest optymalnym rozwiązaniem dla przewoźników pracujących zwłaszcza w transporcie regionalnym i krajowym.
W nazwie nowej opony - Michelin X MultiWay 3D - zawiera się jej charakterystyka:
zastosowanie najnowszych osiągnięć Michelin Durable Technologies w postaci innowacyjnej technologii trójwymiarowych lamel oraz dodatkowego opasania
InfiniCoil,
przystosowana do jazdy zarówno po drogach głównych, lokalnych, jak i po autostradach
możliwość użytkowana przez cały rok w różnych warunkach pogodowych
zapewnienie doskonałej trakcji bez względu na typ nawierzchni.
Michelin X MultiWay 3D - optymalna przyczepność w każdych warunkach
Michelin X MultiWay 3D przystosowana jest do każdego typu nawierzchni (drogi lokalne, główne i autostrady) oraz do wszelkich warunków pogodowych, gdy drogi są suche, wilgotne, mokre, a nawet lekko zaśnieżone. Nowa gama opon została zaprojektowana w konkretnym celu - aby spełniać oczekiwania firm transportowych, które przewożą ciężkie ładunki, przy zachowaniu bezpieczeństwa, ale równocześnie muszą zabiegać o obniżanie kosztów, by sprostać wymaganiom klientów.
Oto dwa przykłady wykorzystania Michelin Durable Technologies w oponie Michelin X MultiWay 3D:
Europejscy transportowcy realizują średnio 60 proc. przewozów po drogach lokalnych i 40 proc po drogach głównych i autostradach,. Opony muszą zatem zapewniać znakomitą trakcję bez względu na jakość nawierzchni. Michelin X MultiWay 3D XZE została zaopatrzona w głębokie lamele, które zapewniają znakomitą przyczepność na śliskich nawierzchniach. Oznaczenie M+S (błoto i śnieg) na oponach na prowadzące i napędowe osie zapewnia trakcję w zimie lub na zabłoconej nawierzchni.
Regionalni przewoźnicy pokonują dziennie trasy o długości od 80 do 500 km z częstym przyspieszaniem i hamowaniem. Dlatego też opony Michelin X MultiWay 3D posiadające głębokie, kierunkowe lamele, które poprawiają hamowanie i przyczepność poprzeczną na drogach o słabej przyczepności. Droga hamowania awaryjnego na nawierzchniach o słabej przyczepności z oponami zużytymi w 2/3 jest o 8 metrów - czyli o 25%1 - krótsza.
Technologia InfiniCoil zastosowana w oponach Michelin X MultiWay 3D o profilu 70 pozwala na obciążenie osi prowadzącej nawet do 8 t (standardowa wartość w tym rozmiarze to 7,5 t) Michelin X MultiWay 3D obniża koszty eksploatacji, oszczędza czas i paliwo (obniżając emisję dwutlenku węgla do atmosfery). Oszczędność paliwa osiągnięto dzięki obniżeniu oporu toczenia. W zależności od rozmiaru i pozycji opony, oszczędności mogą sięgać aż 25%2 w porównaniu z gamami opon E2+, XDN2 Grip i MultiWay XD
Swoją żywotność opony Michelin X MultiWay 3D zawdzięczają trwałości bieżnika i wytrzymałości karkasu Michelin Energy Flex. Redukuje to liczbę napraw opon - obniżając zarazem koszty utrzymania - i redukują liczbę przestojów, które zazwyczaj znacząco odbijają się na całkowitym czasie pracy pojazdów i ich produktywności.
Warto też dodać, że wytrzymałość opon Michelin X MultiWay 3D znacznie się zwiększyła, o czym świadczy bardzo wysoki poziom opon zaakceptowanych do bieżnikowana, które były użytkowane głównie na drogach lokalnych : ponad 91% dla rozmiaru 315/80 R 22.5 oraz 94% dla 315/70 R 22.5.
Technologia trójwymiarowych lameli
Trójwymiarowe lamele "Podwójna Fala" są opatentowaną innowacją Michelin. Ich trójwymiarowa struktura zapewnia sztywność klocków bieżnika i zmniejsza szybkość jego zużycia.
Bieżnik z lamelami "Podwójna Fala", pracującymi w płaszczyźnie poziomej i pionowej jest trwalszy od tradycyjnych bieżników. Z kolei trójwymiarowe, samoregenerujące się lamele "Kropla Wody" utrzymują przyczepność pojazdu na drodze bez względu na stopień zużycia bieżnika. Opatentowana technologia opiera się na zastosowaniu głębokich, cylindrycznych kanalików w kształcie kropli wody znajdujących się w środkowej części klocka bieżnika. Wraz z systematycznym zużywaniem się bieżnika lamele stopniowo otwierają się tworząc dodatkowy rowek.
Tym sposobem bieżnik ma właściwość samoregeneracji. W wyniku tego opona Michelin X MultiWay 3D zachowuje przyczepność, zwiększając bezpieczeństwo pojazdu na drodze.
Dodatkowo trójwymiarowe lamele "Tower Pump"(działające jak pompki), zapewniają znakomitą przyczepność na śliskiej nawierzchni, jednocześnie eliminując ryzyko rozerwania bieżnika.
W połączeniu z lamelami "Podwójna Fala" i "Kropla Wody" w klocku bieżnika, nowe lamele przynoszą poprawę trakcji na śliskich nawierzchniach. Dzieje się tak, ponieważ woda znajdującą się na obszarze kontaktu opony z podłożem jest zasysana, a następnie odprowadzana za zewnątrz przez pionowe, cylindryczne kanaliki. Lamelki, których nie należy mylić z rowkami bieżnika, są bardziej odporne na przecięcia i starcie w trudnych warunkach drogowych niż tradycyjne lamele.
Zastosowanie trzech typów trójwymiarowych lameli pozwala na zachowanie przyczepności (w każdych warunkach). Wyniki wewnętrznego testu3 wykazały, że Michelin X MultiWay 3D zapewniała o 19% większą przyczepność na śliskiej nawierzchni
Opony Michelin X MultiWay 3D, tak jak wszystkie opony ciężarowe Michelin, posiadają "cztery życia".
1. Trwały i niezawodny karkas opony Michelin.
2. Pogłębienie nowej opony Michelin, za około 5 proc. ceny nowej opony, użytkownicy otrzymują wydłużenie żywotności o 25 proc.
3. Michelin Remix, za około 50 proc. ceny nowej opony, bieżnikowanie Michelin Remix przywraca parametry nowej opony (trwałość, opory toczenia, głębokość
bieżnika itp.)
4. Michelin Remix nadają się do pogłębiania - za około 5 proc. ceny nowej opony ich żywotność zostaje wydłużona o kolejne 25 proc.
Podsumowując, cztery etapy życia opon Michelin gwarantują 250 proc. żywotności nowej opony Michelin za około 160 proc. ceny nowej opony, czyli aż do 36 proc. oszczędności