Efektem pracy projektantów jest opona odzwierciedlająca wartości marki Goodyear, w tym także informacje zawarte w nowym haśle „Made To Feel Good“.
„Stworzenie opony odzwierciedlającej nowe pozycjonowanie marki Goodyear było wyzwaniem dla naszego zespołu projektowego. Przedsięwzięcie ekscytujące, a to dopiero początek – zapowiedź tego, jak ważną rolę w przyszłości będzie odgrywać wzornictwo Goodyeara w kontekście komunikowania osiągów opon i ich postrzegania” – powiedział Sébastien Fontaine, projektant przemysłowy w biurze projektowym Goodyear Advanced Design Studio.
Projektując oponę w Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu, zespół Goodyear Advanced Design Studio działał w oparciu o nowy plan marketingowy i wytyczne co do pozycjonowania marki.
„Stworzyliśmy oponę odzwierciedlającą wartości firmy, przekazującą emocje. Tożsamość naszej marki zbudowana jest na zapewnianiu konsumentom poczucia bezpieczeństwa i spokoju. Jednocześnie podkreślamy wizualną rolę symbolu uskrzydlonego buta (ang. Wingfoot), będącego elementem składowym logo Goodyeara. To było trudne zadanie, ale rezultat jest naprawdę inspirujący” – powiedział Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Opona komunikuje szereg wartości Goodyeara, które znajdują odzwierciedlenie w technologiach związanych z bezpieczeństwem:
- niskie opory toczenia za sprawą innowacyjnej konstrukcji opony,
- większa odporność na aquaplaning dzięki węższemu bieżnikowi,
- większa efektywność energetyczna dzięki specjalnej budowie bieżnika (zniekształcenie bloków bieżnika jest redukowane),
-
aerodynamiczna konstrukcja ściany bocznej opony – wszystkie oznaczenia
są nadrukowane na gładkiej powierzchni ściany bocznej.
„Projekt opony ma wywoływać pozytywne odczucia. Inspirowały nas takie elementy, jak ogrody Zen, emanujące spokojem i porządkiem” – dodał S. Fontaine.