Goodyear wprowadza nową technologię, która zmniejsza hałas spowodowany rezonansem powietrza w oponie.
Najnowszy wynalazek Goodyeara nosi nazwę "SoundComfort". Technologia oparta jest na piance poliuretanowej o otwartej strukturze komórek, umieszczonej na wewnętrznej powierzchni opony. Rozwiązanie to tłumi ciśnienie akustyczne, powstające w efekcie rezonansu powietrza zamkniętego w oponie, generowanego, gdy toczy się ona po nawierzchni. Poziom hałasu spada nawet o 11 dBA, co przekłada się na zmniejszenie poziomu hałasu w kabinie nawet o 4 dBA. Wnętrze pojazdu staje się znacznie cichsze, nawet przy różnych prędkościach.
Nowa technologia sprawia, że zwiększa się ogólna przyjemność z jazdy. Ułatwia ona kierowcom i pasażerom słuchanie muzyki i bezpośrednią lub telefoniczną rozmowę.
System Goodyear SoundComfort Technology jest skuteczny przez cały okres eksploatacji opony. Poza tym jest na tyle lekki, że nie wpływa ujemnie na żywotność opony, efektywność paliwową czy indeks prędkości. Technologia jest dostępna w oponach letnich, zimowych, wielosezonowych, a także RunOnFlat.
"W miarę jak producenci samochodów doskonalą swoje pojazdy, zmniejszanie poziomu hałasu staje się integralną częścią działań na rzecz poprawy ogólnego komfortu kierowcy i podróżnych. Dziś Goodyear przyłącza się do tych działań, wprowadzając technologię SoundComfort Technology, dzięki której wnętrze samochodu może być bardziej ciche" - powiedział Xavier Fraipont, dyrektor ds. technologii opon do aut osobowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Obecnie technologia Goodyear SoundComfort jest dostępna jako pierwsze wyposażenie Audi A8:
Goodyear Eagle F1 Asymmetric - 255/45R19 104Y XL (letnie)
Goodyear Eagle LS2 - 255/45R19 104H XL (całoroczne)
Goodyear Excellence - 255/45R19 104Y XL (RunOnFlat)
Goodyear Eagle F1 Asymmetric - 265/45R20 104Y XL (letnie)