Łuski ryżowe, trafiające niegdyś na wysypiska, teraz pomagają produkować efektywne paliwowo opony. Popiół powstający ze spalania łusek ryżu przy produkcji energii elektrycznej będzie wykorzystywany jako przyjazne środowisku źródło krzemionki stosowanej w produkcji opon.
Przez ostatnie dwa lata w Centrum Innowacji w Ohio Goodyear testował krzemionkę pozyskiwaną z popiołu z łusek ryżowych. Badania wykazały, że jej wpływ na środowisko naturalne jest taki sam, jak tej wykorzystywanej ze źródeł tradycyjnych. Goodyear negocjuje z potencjalnymi dostawcami zakup krzemionki z popiołu z łusek ryżowych do stosowania w produkcji opon.
"Popiół z łusek ryżowych będzie dla Goodyeara alternatywnym źródłem krzemionki, które pomoże zmniejszyć ilość odpadów ryżowych trafiających na wysypiska. To ważne rozwiązanie dla Goodyeara jako firmy zaangażowanej w opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych technologii, chroniących środowisko naturalne"
Jak podaje Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa, każdego roku na całym świecie zbiera się 700 mln ton ryżu, a utylizacja łusek ryżowych stanowi wyzwanie, mogące przynieść wymierne korzyści dla środowiska naturalnego. Łuski często wykorzystuje się np. jako paliwo do produkcji energii elektrycznej, aby zmniejszać ilość odpadów trafiających na wysypiska.
W produkcji bieżników opon krzemionkę miesza się z gumą by zwiększyć jej wytrzymałość i zmniejszyć opór toczenia, co poprawia efektywność paliwową. Domieszka krzemionki ma również pozytywny wpływ na właściwości trakcyjne opony na mokrej nawierzchni.
"Goodyear rozwija innowacyjne technologie, dzięki którym opony będą bardziej przyjazne środowisku. Przyczynią się do tego wykorzystywane materiały, przebieg procesu produkcyjnego oraz jakość finalnego produktu. Badamy między innymi sposoby zwiększania efektywności paliwowej opon. Staramy się pomagać klientom
w utrzymaniu opon w ich optymalnych osiągach poprzez zastosowanie takich innowacji, jak technologia AMT (Air Maintenance Technology). Badamy również odnawialne źródła energii, w tym olej sojowy, jako substytuty pozyskiwanych z ropy naftowej materiałów do produkcji opon"