5 lat po starcie programu Conti360 Fleet Services należy do niego już ponad 200 flot i liczba ta stale rośnie.
Jednym z kluczowych wyzwań stojących przed menedżerami flot pojazdów ciężarowych jest ograniczanie kosztów funkcjonowania firm. W tym procesie istotne jest odpowiednie zarządzanie stanem technicznym pojazdów tak, aby ich potencjalne awarie nie generowały dodatkowych, ponadnormatywnych kosztów. Znaczącym elementem przyczyniającym się do optymalizacji biznesu jest stała kontrola stanu ogumienia we flocie. Kompleksowe zarządzanie ogumieniem operatorzy flot powierzają specjalistom. Przykładem współpracy wielu przedsiębiorstw transportowych z producentem opon jest program Conti360 Fleet Services, który stanowi odpowiedź Continental na rosnącą konkurencję i zmieniające się wymagania flot w transporcie międzynarodowym.
5 obszarów działania
Zarządzanie ogumieniem we flocie składa się z wielu, często skomplikowanych, działań. Pierwszym i najważniejszym krokiem jest właściwy dobór opon. Następnie, w okresie eksploatacji należy kontrolować m.in. głębokość bieżnika i poziom ciśnienia, które ma bezpośredni wpływ na ilość spalanego paliwa. W razie awarii konieczna jest szybka reakcja i przywrócenie mobilności tak, aby nie powodować przestoju w realizacji zleceń.
To tylko wierzchołek góry obowiązków zarządcy flotą. W natłoku odpowiedzialnych zadań menedżer może pominąć któryś z tych elementów. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, Continental proponuje modułową konstrukcję programu Conti360 Fleet Services, dzięki której eksperci mogą zaproponować rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Moduł ContiFitmentServiceoferuje doradztwo zakupowe oraz montaż opon, ContiFleetCheckzapewnia okresowe przeglądy ogumienia, ContiCasingManagementumożliwia zarządzanie zużytymi oponami, ContiBreakdownServicezapewnia obsługę w momencie awarii, a całość dopełnia ContiFleetReporting, w ramach którego oferowana jest kompleksowa analiza danych dotyczących zakupionych opon oraz wszystkich kosztów związanych z ich serwisem. Klient programu Conti360 Fleet Services może dowolnie skonfigurować zakres usług i dostosować go w pełni do swoich potrzeb.
W Polsce w ramach usługi Conti360 obsłgiwanych jest ponad 200 flot. Podpisując umowę Conti360, klient sam decyduje, która część systemu jest dla niego ważna. Zdarza się, że flota, która samodzielnie zarządza ogumieniem w ramach Conti360 korzysta z modułu ContiCasingManagement oraz w przypadku awarii - z ContiBreakdownService. Co ważne, dostęp do platformy zarządzającej Conti360 dla klienta flotowego nie wiąże się z żadnymi opłatami abonamentowymi. Klient płaci tylko za zakup opon i materiałów eksploatacyjnych oraz za serwis
Co wybierają klienci?
Największą popularnością wśród klientów Conti360 Fleet Services cieszy się moduł ContiFitmentService, ponieważ firmy transportowe cenią doradztwo w zakresie doboru opon.
Najczęściej korzystają z niego firmy, które nie posiadają własnego serwisu lub mają kilka oddziałów, oddalonych od siedziby. W takich sytuacjach obsługa serwisowa Continental pozwala zredukować koszty związane z przyjazdem pojazdu do centrali firmy. Na to rozwiązanie decydują się także przedsiębiorstwa, które chcą, aby cała obsługa była udokumentowana w naszym systemie. Nazywamy to SelfServiceReport
Jak pokazuje praktyka biznesowa, coraz popularniejszy staje się także moduł ContiFleetCheck, dzięki któremu menedżerowie flot otrzymują pełną informację na temat ogumienia floty. Przejrzystość danych pozwala na kalkulację kosztów związanych z zakupem ogumienia i jego serwisem oraz umożliwia racjonalne planowanie wydatków.
Continental jest pionierem na rynku oponiarskim w zakresie usług serwisowych dla flot.Już od 1978 roku producent oferuje klientom flotowym wsparcie na drodze, najpierw w ramach sieci Continental Euro Service. W 2010 roku wystartował program Conti360 Fleet Services i jego zasięg stale się powiększa. Obecnie, pakiety Conti360° Fleet Services dostępne są w 15 krajach Europy - w Austrii, Belgii, Czechach, Danii, we Francji, w Niemczech, we Włoszech, w Polsce, na Słowacji, w Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Turcji, Irlandii i na Węgrzech. Continental zapewnia serwis awaryjny w 22 krajach Europy, a w kolejnych latach będzie rozszerzany na pozostałe kraje europejskie.
W Polsce w ramach programu Conti360 działa 100 warsztatów oponiarskich, w tym wszystkie serwisy stacjonarne i mobilne Point S Unigum.