Z myślą o bezpiecznej jeździe, dzięki lepszej o nawet 40% trakcji na lodzie i śniegu, Continental zaleca wyposażenie samochodów ciężarowych i autobusów w opony zimowe na wszystkich osiach. Pozwoli to na skrócenie drogi hamowania na śniegu o prawie 10 metrów, przy prędkości 50 km/h.
W wielu krajach w Europie opony oznaczone symbolem M+S (błoto i śnieg) na osi napędowej są prawnie wymagane do jazdy w okresie zimowym. Przy obecnych temperaturach trudno myśleć już o zimie, ale to dobry moment dla branży transportowej na przygotowanie swoich flot do nadchodzącego sezonu zimowego. Continental od lat posiada kompleksową ofertę opon zimowych do samochodów ciężarowych dedykowaną na każdą z osi oraz specjalne modele do autobusów miejskich i autokarów. Wszystkie opony niemieckiego koncernu charakteryzują się optymalną sterownością i utrzymywaniem kierunku jazdy w przypadku osi przedniej, najlepszą trakcją i skutecznością hamowania na osi napędowej, a także znacznie lepszą przyczepnością podczas jazdy w zakrętach czy hamowania w przypadku osi naczepowej.
Opony zimowe Continental znacznie przewyższą założenia homologacji M+S, a co ważniejsze spełniają wszystkie normy symbolu płatka śniegu na tle gór (3PMSF). Aby opona otrzymała oznaczenie 3PMSF musi przejść standardowy test praktyczny określony w dyrektywie ECE nr 117.02 oraz wykazać się przydatnością do użytku zimowego na zaśnieżonych drogach
w teście porównawczym hamowania i trakcji.
Przeprowadzone przez Continental testy porównawcze trakcji na tle standardowych opon pokazują wyraźnie, że jeśli zamontujemy zimowe opony Continental na wszystkich osiach, wtedy droga hamowania na śniegu przy prędkości 50 km/h skróci się o prawie 10 metrów.
Zimówki Continental dla ciężarówek
W gamie opon zimowych Continental Scandinavia znajdziemy ogumienie dla samochodów ciężarowych używanych zarówno w ruchu dystrybucyjnym (rozmiary 17,5 i 19,5 cala), jak i w transporcie dalekobieżnym (rozmiar 22,5 cala). Ofertę dopełniają opona naczepowa HTW 2 SCANDINAVIA w rozmiarze 445/45 R19.5 oraz specjalna opona zimowa do naczep klasy megaliner reprezentujących ważny segment transportu ładunków wielkogabarytowych i ciężkich.
Opony zimowe Continental do autobusów
Dopełnieniem zimowej oferty są nowe opony zaprojektowane do przewozu pasażerów: Conti UrbanScandinavia i HSW 2 Coach. Dzięki swojej konstrukcji z licznymi krawędziami chwytającymi i lamelami Conti UrbanScandinavia HA3 jest uniwersalną oponą zimową, a Conti UrbanScandinavia HD3 to specjalna opona zimowa dedykowana na oś napędową, oferująca najlepszą trakcję w regionach o obfitych opadach śniegu. Dzięki wzorowi bieżnika z zamkniętym żebrowaniem i mikrolamelom 3D opona Continental HSW 2 Coach do autokarów bezpiecznie oraz cicho przekazuje napęd i siły poprzeczne na drogę. Może być wykorzystywana, jako uniwersalna opona na wszystkie osie.
Opony zimowe Continental do transportu dalekobieżnego i dystrybucyjnego – rozmiar 22.5:
Oś kierowana | Oś napędowa | Oś naczepy |
HSW 2 SCANDINAVIA | HSW 2 SCANDINAVIA | HSW 2 SCANDINAVIA |
355/50 R 22.5 XL | 295/60 R 22.5 | 385/55 R 22.5 |
385/55 R 22.5 | 315/60 R 22.5 | 385/65 R 22.5 |
315/60 R 22.5 XL | 275/70 R 22.5 | |
385/65 R 22.5 | 315/70 R 22.5 | |
315/70 R 22.5 | 295/80 R 22.5 | |
315/70 R 22.5 XL | 315/80 R 22.5 | |
295/80 R 22.5 | ||
315/80 R 22.5 |
Opony zimowe Continental do transportu ładunków wielkogabarytowych i ciężkich – rozmiar 19.5:
Oś kierowana | Oś napędowa | Oś naczepy |
HSW 2 SCANDINAVIA | ||
445/45 R 19.5 |
Opony zimowe Continental do transportu dystrybucyjnego – rozmiary 17.5 i 19.5 (3 generacji):
Oś kierowana | Oś napędowa | Oś naczepy |
Conti Scandinavia HS3 | Conti Scandinavia HD3 | Conti Scandinavia HT3 |
265/70 R 19.5 | 265/70 R 19.5 | 265/70 R 19.5 |
285/70 R 19.5 | 285/70 R 19.5 | 285/70 R 19.5 |
Conti Scandinavia LS3 | Conti Scandinavia LD3 | |
215/75 R 17.5 | 215/75 R 17.5 | |
235/75 R 17.5 | 235/75 R 17.5 |
Autobusy miejskie:
Conti UrbanScandinavia HA3 275/70 R 22.5
Conti UrbanScandinavia HD3 275/70 R 22.5
Autokary:
HSW 2 Coach 295/80 R 22.5
HSW 2 Coach 315/80 R 22.5