Sieć serwisów Point S i Mobivia Groupe (Norauto, Midas) utworzyły grupę zakupową aby wzmonić swoją pozycję na rynku zdominowanym przez światowych producentów. Inicjatywa ta ma na celu poprawę warunków zakupu towarów.
Powołana do życia spółka joint venture skoncentruje się na optymalizacji i poprawie warunków zakupu opon i części zamiennych, na każdym z rynków na którym działa sieć Point S i grupa Mobivia. Potencjał sprzedażowy nowego podmiotu to 22 milionów opon, oferowanych w 4500 serwisach. Oznacza to, że Point S i Mobivia będą największą grupą na świecie. Każda z firm tworzących sojusz pozostanie nadal w pełni niezależnym podmiotem w zakresie swojej polityki handlowej i rozwoju.
Strategiczny sojusz to dobra wiadomość dla klientów obu sieci, które dzięki poprawie warunków zakupu będą mogły oferować towary w niższych cenach.
Grupa Point S założona w 1971 roku, obecna jest w 28 krajach i posiada 3300 serwisów, ze sprzedażą 16 milionów opon rocznie.
Grupa Mobivia (m.in. Norauto, Midas) istnieje od 45 lat i jest obecna w 16 krajach, posiada 1258 serwisów.