Michelin przedstawia nową oponę przemysłową zaprojektowaną do trudnych warunków pracy. MICHELIN X-TRA DEFEND charakteryzuje się wyższą żywotnością i wyjątkową odpornością na uszkodzenia. Opona jest przeznaczona do wodzideł przegubowych wykorzystywanych głównie przy budowie infrastruktury drogowo-kolejowej.
MICHELIN X-TRA DEFEND to nowa opona przemysłowa w ofercie Michelin stworzona do pracy w trudnych warunkach. Ogumienie wyróżnia się wyjątkową odpornością na agresywne podłoże dzięki zastosowaniu wielu rozwiązań:
- zwiększona o niemal 25 proc. ilość opasania metalowego w czole bieżnika [1]
- boki opony grubsze o 15 proc. [2]
- wzmocniony karkas.
Dodatkowo opona charakteryzuje się wyższą niż konkurencja odpornością na przebicia, którą producent gwarantuje do 172 mm [3].
Inną cechą MICHELIN X-TRA DEFEND jest dłuższe o 15 proc. życie opony [4]. Zapewnia to specjalny bieżnik, w którym ilość gumy przeznaczonej do zużycia, jest większa niż w produktach konkurencyjnych [5]. Większa jest również głębokość bieżnika, która w przypadku opony 29.5 R 25MICHELIN X-TRA DEFEND wynosi 65 mm [6].
Dzięki takiej charakterystyce nowa opona MICHELIN X-TRA DEFEND idealnie nadaje się do wodzideł przegubowych (tzw. ADT – Articulated Dump Truck) wykorzystywanych głównie w przy budowie infrastruktury drogowo-kolejowej. Pojazdy te wyróżniają się dużą mobilnością ze względu na zastosowanie napędu na wszystkie osie, dzięki czemu mogą poruszać się po nieutwardzonym i bardzo zróżnicowanym terenie.
Opona MICHELIN X-TRA DEFEND jest dostępna w dwóch rozmiarach: 23.5 R 25 MICHELIN X-TRA DEFEND E4 TL ** 185B oraz 29.5 R 25 MICHELIN X-TRA DEFEND E4 TL ** 200B
[1] W porównaniu do opony 29.5 R 25 MICHELIN X-SUPER TERRAIN+
[2] j.w.
[3] Test potwierdzony przez Centrum Technologiczne Michelin; przeprowadzony w Centrum Testowym w Almerii w Hiszpanii w kwietniu 2017 r.
[4] W porównaniu do 29.5R25 MICHELIN X-SUPER TERRAIN+; pomiary testowe potwierdzone certyfikatem przez Centrum Technologiczne Michelin.
[5] +10 proc. w porównaniu do GOODYEAR GP-4D - pomiar potwierdzony przez Centrum Technologiczne Michelin – metoda Faro – rzeźba bieżnika 3D, porównanie 29.5R25 MICHELIN X-TRA DEFEND z GOODYEAR GP-4D w tym samym rozmiarze.
[6] O 14 proc. więcej niż w przypadku opony GOODYEAR GP-4D, gdzie głębokość bieżnika wynosi 57 mm.