Firma MIchelin zaprojektowała oponę slimline do samochodu koncepcyjnego Renault Z33 wystawianego na stoisku producenta samochodu (hala nr 8.0, stoisko D10), która zapewnia pojazdowi nie tylko energooszczędne i aerodynamiczne opony, ale również dodaje stylu. Opona >w rozmiarze 215/45 R 23 dzięki dużej średnicy zapewnia idealne zintegrowanie koła z konstrukcją tego elektrycznego pojazdu. Dodatkowo, zmniejszona szerokość przekroju opony zapewnia maksymalizację żywotności baterii.
Samochodem koncepcyjnym Z33 firmy MIchelin i Renault kontynuują swoją współpracę w zakresie efektywności energetycznej. Owocami tej kooperacji jest wyposażenie w 2014 r. prototypowego pojazdu Renault EOLAB w opony MIchelin 145/70 R17 oraz wprowadzenie do sprzedaży w 2016 r. nowego modelu Renault Scenic z oponami MIchelin PRIMACY 3 (195/55 R20) typu slimline.
Niepowtarzalny wygląd
Ocena ogólnej estetyki pojazdu była jednym z wyzwań rzuconych przez Renault inżynierom Grupy MIchelin, którzy w konsekwencji zaprezentowali większą i węższą oponę, oferując projektantowi możliwość użycia koła o dużej średnicy. Ta możliwość jest szczególnie korzystna dla pojazdów typu SUV lub rodzinnych, takich jak Renault Scenic.
Poprawa efektywności energetycznej
Opona slimlinepomaga również zmniejszyć zużycie energii w porównaniu z konwencjonalnymi oponami w tym samym rozmiarze. Ogólnie rzecz ujmując, dla danej szerokości opony im większa opona tym niższy opór toczenia, a zatem lepsza efektywność energetyczna. Większy obwód opony chroni oponę przed deformacjami, a przez to pozwala na mniejsze straty energii. Zwiększona szerokość opony, zwykle towarzysząca większej średnicy, zazwyczaj zmniejsza jej efektywność energetyczną. Smuklejszy wygląd opony slimlinenie ma tej wady, a jej węższy bieżnik poprawia aerodynamikę opony.
Wymiary opony slimline, która ma większą średnicę i węższą szerokość przekroju niż opona referencyjna pojazdu, poprawiają efektywność zużycia paliwa przy jednoczesnym zachowaniu doskonałej przyczepności, długiej żywotności i wysokiego komfortu jazdy.
Opony slimlinemają głównie możliwość rozwoju w segmencie pojazdów ogólnych i miejskich, a nie w samochodach użytkowych.
Format Slimline
Po zaprojektowaniu pojazdu wielkość opony (średnica i szerokość) wynika z masy i objętości pojazdu. Opona w formacie slimlinejest oponą o bardziej smukłych proporcjach niż tradycyjna opona. W porównaniu do standardowej opony dostosowanej do pojazdu opona slimlinemoże być zasadniczo węższa dla koła o tym samym lub większym rozmiarze bez zwiększania jego szerokości. Może również łączyć te dwie cechy, to znaczy być zarówno większa, jak i mniejsza niż opona referencyjna pojazdu.