Warunki pogodowe w poszczególnych regionach kontynentu europejskiego są bardzo zróżnicowane. Szacuje się, że w ciągu roku śnieg zalega średnio przez około 12 dni, a deszcz pada przez 166 dni. Może to utrudniać wybór opon, szczególnie w miejscach Europy o łagodniejszej zimie.
Opady deszczu i śniegu mogą stanowić realne zagrożenie dla nieprzygotowanych kierowców. Dlatego Goodyear opracował Vector 4Seasons Gen-2 – oponę, która zachowuje się optymalnie w trudnych warunkach pogodowych i pozwala kierowcom jeździć na tym samym ogumieniu przez cały rok, gwarantując dobre przygotowanie na nieoczekiwane trudności drogowe.
Testy przeprowadzone niedawno przez niezależną organizację TÜV wykazały, że Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 znakomicie się sprawdza na deszczu i śniegu w porównaniu z konkurentami [1]. Eksperci motoryzacyjni przetestowali ogumienie amerykańskiego koncernu i konkurentów pod kątem wielu kryteriów związanych z segmentem opon całorocznych, w tym hamowania na mokrej nawierzchni i śniegu. Wyniki badania potwierdzają, że w stosunku do konkurencji, najnowsza opona całoroczna Vector 4Seasons Gen-2 wyróżnia się najkrótszą drogą hamowania na drogach pokrytych śniegiem i deszczem.
Na mokrej nawierzchni Vector 4Seasons Gen-2 uzyskała krótszą średnio o 3,6 m drogę hamowania niż konkurencyjne produkty [2]. Próba wykazała, że w chwili pełnego zatrzymania ogumienia Goodyear, samochód wyposażony w opony konkurentów poruszał się jeszcze ze średnią prędkością 24 km/h.
Produkty całoroczne opracowane przez amerykański koncern okazały się najlepsze w swojej klasie również na śniegu, wykazując się najkrótszą drogą hamowania – średnio o 2,2 metra w porównaniu z testowanymi konkurentami [3]. W chwili kompletnego zatrzymania opon Vector 4Seasons Gen-2, pojazdy na oponach konkurentów poruszały się jeszcze ze średnią prędkością 13 km/h.
„Badania TÜV wykazują, że opony Vector 4Seasons Gen-2 uzyskują najlepsze rezultaty tam, gdzie to istotne, to znaczy na mokrej i zaśnieżonej drodze. Dane te potwierdzają, że opracowane przez nas produkty nie mają sobie równych na rynku opon całorocznych.” powiedział Mike Rytokoski, dyrektor marketingu Goodyear Europe.
[1] W porównaniu ze średnią czterech produktów konkurencji. Pomiary przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service w sierpniu 2017 r. na zlecenie Goodyear; rozmiar: 205/55R16; samochód testowy: VW Golf VII; miejsce testów: Cardrona (NZ), Colmar-Berg (L), Montpellier (F), Wittlich (D) Papenburg (D) Uni Neubiberg (D) TÜV SÜD Garching (D); Sprawozdanie nr: 713112421-02.
[2] W porównaniu ze średnią czterech produktów konkurencji. Pomiary przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service w sierpniu 2017 r. na zlecenie Goodyear; rozmiar: 205/55R16; samochód testowy: VW Golf VII; miejsce testów: Cardrona (NZ), Colmar-Berg (L), Montpellier (F), Wittlich (D) Papenburg (D) Uni Neubiberg (D) TÜV SÜD Garching (D); Sprawozdanie nr: 713112421-02
[3] W porównaniu ze średnią czterech produktów konkurencji. Pomiary przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service w sierpniu 2017 r. na zlecenie Goodyear; rozmiar: 205/55R16; samochód testowy: VW Golf VII; miejsce testów: Cardrona (NZ), Colmar-Berg (L), Montpellier (F), Wittlich (D) Papenburg (D) Uni Neubiberg (D) TÜV SÜD Garching (D); Sprawozdanie nr: 713112421-02.
[z]Goodyear[z]