Na rynek trafia nowa letnia opona osobowa Michelin Primacy 4, która dzięki innowacyjnej konstrukcji zapewnia krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni aż do zużycia bieżnika do wysokości 2 mm. Nowa opona Michelin ma także oznaczenia ułatwiające kontrolowanie poziomu zużycia ogumienia. Z badań DEKRY wynika, że Michelin Primacy 4 cechuje trwałość większa o 18 tys. km od innych opon tego segmentu dostępnych na rynku.
Opona Michelin Primacy 4, która powstała po trzech latach prac konstrukcyjnych, zapewnia krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni, zarówno gdy jest nowa, jak i w trakcie użytkowania. Testy TUV SUD dowiodły, że droga hamowania opony nowej jest średnio o 0,9 m krótsza w porównaniu do opon konkurencyjnych marek w rozmiarze 205/55 R16 91V. Jeszcze lepsze wyniki odnotowano w trakcie użytkowania. Opona o głębokości bieżnika 2 mm hamuje o 2,8 m krócej od średniej wyników opon konkurentów [1] [2].
Ten efekt udało się osiągnąć dzięki wykorzystaniu w mieszance gumowej elastomerów najnowszej generacji oraz optymalizacji konstrukcji bieżnika. Rowki bieżnika Michelin Primacy 4 są w przekroju bardziej prostokątne od tradycyjnych o stożkowatym kształcie. Dzięki temu przestrzeń do odprowadzania wody zwiększyła się o 22 proc., co nawet przy 2-milimetrowym bieżniku podnosi jej odporność na aquaplaning.
Ponadto z testów DEKRY wynika, że trwałość Michelin Primacy 4 jest większa – średnio o 18 000 kilometrów [3] – od trwałości badanych opon bezpośrednich konkurentów.Dodatkowo w nowej oponie ułatwiono odczyt poziomu zużycia bieżnika, ponieważ oprócz tradycyjnych wskaźników na barkach zastosowano dodatkowe oznaczenia na dnie rowków. Dzięki nim kierowcy mogą łatwo i szybko określić poziom zużycia ogumienia.
Michelin Primacy 4, która trafiła właśnie do sprzedaży, jest dostępna w 57 rozmiarach – od 205/55/R16 do 255/40/R18: 17 rozmiarów opon 16", 30 rozmiarów opon 17", 10 rozmiarów opon 18".
[1] Opona Michelin PRIMACY 4 205/55 R16 91V zarówno nowa, jak i zużyta do 2 mm głębokości bieżnika przewyższa osiągi określone progiem przyczepności na mokro wg regulaminu nr 117 EKG ONZ.
[2] Test hamowania na mokrej nawierzchni od prędkości 80 km/h do 20 km/h przeprowadzony przez TÜV SÜD na zlecenie Michelin w okresie od czerwca do lipca 2017 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91V zamontowanych na VW Golf 7. Porównywane opony: Michelin Primacy 4, BRIDGESTONE TURANZA T001 EVO, CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5, DUNLOP BLURESPONSE, GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE, PIRELLI CINTURAT0 P7 BLUE.
[3] Test przeprowadzony przez Centrum Testów DEKRA na zlecenie Michelin w okresie od czerwca do lipca 2017 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91V zamontowanych na VW Golf 7. Porównywane opony: Michelin Primacy 4, BRIDGESTONE TURANZA T001 EVO, CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5, DUNLOP BLURESPONSE, GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE, PIRELLI CINTURAT0 P7 BLUE. Test trwałości w przeciętnych warunkach rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 10 000 km z przewidywaną trwałością do zużycia bieżnika do 1,6 mm.