24-godzinny wyścig na Nürburgring to największe zawody na świecie, w których bierze udział 151 pojazdów i ponad 500 kierowców. Niezwykła rywalizacja odbędzie się już w najbliższy weekend, 12-13 maja, a Dunlop dostarczy opony zarówno wielu zawodowym zespołom, jak i ambitnym amatorom.
Zawodnicy będą się ścigać na liczącym 25,4 kilometra połączeniu toru Grand Prix i Pętli Północnej. W tym roku misją brytyjskiej marki jest obrona tytułu wywalczonego wspólnie z Audi w 2017 roku, kiedy to obie marki odniosły ogólne zwycięstwo, przejeżdżając rekordowy dystans 4009.7 kilometra w drodze po prestiżowy triumf.
Ciężka praca opon w „Zielonym Piekle”
Pętla Północna stawia oponom ekstremalne wymagania. To efekt trudnego połączenia 33 zakrętów w lewo, 40 zakrętów w prawo, różnych promieni skrętu oraz kątów nachylenia nawierzchni, sięgających 17 procent. Podczas każdego okrążenia ogumienie obraca się 40 tys. razy. W zależności od odcinka, opona GT3 musi wytrzymać chwilowe obciążenia wynoszące od 10 000 do 12 000 Newtonów. Podczas kwalifikacji pierwszej trzydziestki w 2017 roku, jadący na oponach Dunlop pojazd SCG00C, należący do zespołu Scuderia Cameron Glickenhaus, w ostatniej chwili zdobył pole position, osiągając rewelacyjny czas okrążenia 8:15,427 minuty. Średnia prędkość wyniosła imponujące 184,408 km/h.
Wybór opon w decydujący sposób wpływa nie tylko na osiągi na Pętli Północnej, lecz także na trwałość pod obciążeniem, liczoną w godzinach. Zawodnicy i zespoły wymagają od ogumienia optymalnej przyczepności bez potrzeby dodatkowych zjazdów do boksów. Ponadto kluczowym czynnikiem doboru są często zmieniające się warunki pogodowe na odcinku Eifel. Na okrytej złą sławą Pętli Północnej toru Nürburgring – Nordschleife – kierowcy mogą doświadczyć wszystkich odsłon pogody w ciągu jednego dnia. Przykładowo na linii startu i mety, znajdujących się na wysokości 620 metrów nad poziomem morza, kierowcy mogą ścigać się w pełnym słońcu. Tymczasem w najniższym punkcie toru, na Breidscheid (320 metrów), zawodnicy mogą napotkać duże opady deszczu jeszcze podczas tego samego okrążenia.
Wiedza i doświadczenie ekspertów oponiarskich Dunlop są szczególnie pożądane podczas zmiennej pogody. Aby sprostać zmieniającym się warunkom, inżynierowie brytyjskiej marki stale badają technologie i materiały zwiększające przyczepność, a jednocześnie zapewniające lepszą ochronę przed potencjalnymi uszkodzeniami opon.
Ponad 4,000 opon Dunlop dla maratońskiego wyścigu
Niezależnie od tego, czy potrzeba opon typu slick, czy przeznaczonych do jazdy na mokrym, eksperci Dunlop zapewniają szeroki zakres specyfikacji na wszystkie możliwe trasy i warunki pogodowe. 16 ciężarówek serwisowych dostarcza ponad 4000 opon wyścigowych na Nürburgring. Od czwartku do niedzieli na torze pracuje ponad 40 techników montażu opon, inżynierów i pracowników serwisu. W „Miasteczku Dunlop” praca wre na trzech liniach montażowych, które obsługują liczne zespoły przyjeżdżające po nowe opony wyścigowe.