Opony Geomax to wybór zwycięzców Grand Prix Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM (MXGP). W 2017 roku najlepsi zawodnicy, tacy jak Shaun Simpson i Clement Desalle, wybrali ogumienie Dunlop w zwycięskich wyścigach MXGP, będących dla marki równocześnie środowiskiem, w którym zwycięża i rozwija nowe technologie.
Podczas ubiegłorocznych startów w MXGP, Dunlop testował nowe rozwiązania technologiczne. Sprawdzano ulepszony wzór bieżnika z łącznikami między blokami. Technologia ta w połączeniu z nowym układem bloków daje wyższą odporność na pękanie podczas jazdy na twardszej, pośredniej nawierzchni. Eksperci marki doszli do wniosku, że nowa mieszanka bieżnika, bardziej odporna na ścieranie, dodatkowo zwiększa wytrzymałość opony na pękanie. Włączając to rozwiązanie do konstrukcji Geomax MX33, inżynierowie stworzyli ogumienie o szerszym zakresie możliwości niż poprzedni model MX3S, który wielokrotnie zwyciężał w wyścigach.
Dunlop przetestował również w linii produktów Geomax skuteczność unikatowej i opatentowanej konstrukcji bloków bieżnika o progresywnie zmiennym zachowaniu podczas pokonywania zakrętów. System ten, określany również jako technologia „bloku w bloku”, umożliwia bardziej progresywne zachowanie podczas pokonywania zakrętów i pomaga zawodnikom kontrolować uślizgi. W modelu Geomax MX33 Dunlop zastosował tę technologię również w oponie przedniej.
Wszechstronne osiągi na różnych nawierzchniach
Geomax MX33 optymalizuje zachowanie na różnych nawierzchniach. W odróżnieniu od poprzedniczki, w której skupiono się na przyczepności na miękkiej nawierzchni, Geomax MX33 doskonale sprawdza się również na nawierzchniach pośrednich. Daje to zawodnikom przewagę w zmiennych warunkach, a motocyklistom, którzy często zjeżdżają z dróg zapewnia wszechstronniejszą oponę przystosowaną do różnych sytuacji.
Najważniejsze zalety Geomax MX33: kontrola i reaktywność
Bliska współpraca Dunlop z najlepszymi zawodnikami MXGP pomogła również poprawić reaktywność, kontrolę i komfort podczas jazdy na oponach Geomax MX33. Inżynierowie marki stwierdzili, że cieńszy i dłuższy kształt szczytowej krzywizny ogumienia powoduje bardziej równomierne odkształcanie produktu pod obciążeniem. To z kolei oznacza podwyższoną stabilność i reaktywność. Połączenie tej właściwości z bardziej elastyczną konstrukcją pozwala na znacznie lepiej kontrolowane odkształcanie osnowy i poprawę pochłaniania wstrząsów. Zastosowany przez Dunlop system kontroli naprężenia karkasu poprawia także poczucie kontroli i komfort motocyklistów. W połączeniu z zupełnie nowym bieżnikiem o bardzo drobnych cząsteczkach daje to znacznie lepszą przyczepności.
„Nasz sukces w Mistrzostwach Świata FIM MXGP pomógł zawodnikom Dunlop zwyciężać na najwyższym poziomie. Ale korzyści są wielostronne. Najlepsi zawodnicy przekazali nam jasne informacje o tym, czego oczekują od opony, by zwyciężać. Dlatego skoncentrowaliśmy się na poszerzeniu wszechstronności Geomax MX33 i opracowaliśmy pierwszą w branży, prawdziwie hybrydową oponę na miękkie i średnie nawierzchnie” - powiedział Dmitri Talboom, Product Manager Dunlop Motorcycle Europe.
Wdrożenie Geomax MX33 uzupełnia ofertę opon Dunlop MX. Niedawno wprowadzona Geomax MX12 idealnie nadaje się na piasek i błoto, a Geomax MX52 to sprawdzony zwycięzca na średnich i twardych nawierzchniach.
Opona Geomax MX33 jest dostępna w sześciu rozmiarach na przód i jedenastu na tył.
Przód: |
Tył: |
60/100 - 10 |
70/100 - 10 |
60/100 - 12 |
80/100 - 12 |
60/100 - 14 |
90/100 - 14 |
70/100 - 17 |
90/100 - 16 |
70/100 - 19 |
100/100 - 18 |
80/100 - 21 |
110/100 - 18 |
120/90 - 18 |
|
100/90 - 19 |
|
110/90 - 19 |
|
120/80 - 19 |
|
120/90 - 19 |