W 1928 roku firma Continental wprowadziła na rynek pierwszą w Europie pneumatyczną oponę do ciągników. Na przestrzeni 90 lat wdrażane były kolejne innowacje, które zapewniły oponom rolniczym Continental międzynarodowy sukces. W najbliższych latach firma planuje rozszerzyć ofertę dla tego segmentu.
Continental świętuje ważną rocznicę - dziewięćdziesiąt lat temu firma wprowadziła na rynek swoją pierwszą oponę pneumatyczną do ciągników. To, co w 1928 roku było innowacyjnym pomysłem, w ciągu kolejnych dziesięcioleci stało się kluczową składową sukcesu spółki. Do przełomowych osiągnięć firmy należą m.in. opony rolnicze T2 oraz T4 wprowadzone na rynek w latach 20. i 30. ubiegłego stulecia czy wyprodukowana w 1955 roku opona Farmer AS. Obecnie firma kontynuuje wdrażanie innowacyjnych produktów oferując opony radialne z segmentu premium z elastycznym karkasem N.flex, specjalnie wymodelowanymi klockami bieżnika D.fine oraz specjalną konstrukcją stopki.
Początek wspaniałej historii. Continental produkuje pierwszą w Europie oponę pneumatyczną: T2 to opona do ciągników rolniczych z płaskimi klockami.
„W ciągu ostatnich dziewięćdziesięciu lat wielokrotnie udowodniliśmy, że klienci z sektora rolniczego na całym świecie mogą polegać na Continental jako partnerze, który dostarcza innowacyjne i wydajne rozwiązania. Cyfryzacja, komunikacja bezprzewodowa i automatyzacja istotnie zmieniają oblicze sektora rolniczego oraz codzienną pracę rolników. Kluczową rolę odgrywa wydajność maszyn rolniczych, w tym zastosowanie odpowiednich opon. Z tego powodu w przyszłości będziemy kontynuować nasze prace nad rozwojem i rozszerzaniem oferty opon rolniczych” – powiedział Enno Straten, dyrektor działu Commercial Specialty Tires (CST) w Continental.
Innowacja bieżnika. W postaci modelu T4 AS Continental wytwarza pierwszą w Niemczech oponę o niesplecionym profilu.
Innowatorzy od początku
Historia opon rolniczych Continental rozpoczęła się w roku 1928, gdy firma wprowadziła na rynek pierwszą w Europie oponę pneumatyczną w postaci opony do ciągników rolniczych T2 (AS). Zaledwie cztery lata później, dzięki zoptymalizowanemu bieżnikowi i zwiększonej trakcji, podziw klientów wzbudziła kolejna opona T3 AS. Continental zrewolucjonizował rynek ponownie w 1938 roku - jako pierwszy niemiecki producent opon zdecydował się nie łączyć ze sobą poszczególnych klocków bieżnika w swojej nowej oponie T4 AS. Od tamtej pory klocki opon rolniczych były oddzielone w centralnej części bieżnika, co wygenerowało większą siłę trakcyjną. Dodatkowo minimalny poślizg zapewnił skutecznie wgryzający się w ziemię bieżnik, dzięki czemu łańcuchy i chwytaki stały się zbędne. W 1955 roku na rynku pojawiła się wyjątkowo solidna opona o wysokiej przyczepności w postaci modelu Continental Farmer (AS). Dzięki poszerzeniu bieżnika i lepszym właściwościom samooczyszczającym opona Farmer wykazała się o 20% wyższą trakcją na praktycznie każdej nawierzchni ziemnej w porównaniu z poprzednimi modelami.
Międzynarodowy rozwój
Continental rozwinął swoją działalność w skali międzynarodowej pod koniec ubiegłego stulecia, a w centrum zainteresowania firmy znalazły się w szczególności rynki w Ameryce Północnej i Europie. W roku 2004 dział opon rolniczych został sprzedany w wyniku koncentracji całej działalności. W toku tej transakcji licencja na produkcję i sprzedaż opon rolniczych pod marką Continental przeszła na firmę CGS/Mitas. Nie miało to wpływu na rozwój i sprzedaż produktów oraz rozwiązań z segmentu Continental Automotive, a popyt na opony rolnicze Continental wciąż wzrastał.
2017: Ciąg dalszy sukcesów firmy
W 2016 roku Continental odkupił przed terminem prawa do swojej marki i powrócił na rynek ogumienia rolniczego w 2017 roku dzięki oponom radialnym z segmentu premium Tractor70 i Tractor85. Oba modele są wytwarzane w nowo powstałym, najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym w Lousado w Portugalii. Charakteryzują się one wyjątkową solidnością i trwałością, jednocześnie gwarantują wysoki komfort pracy, ochronę gleby i dużą trakcję. W obu standardowych oponach zastosowano innowacyjną, opatentowaną przez Continental technologię N.flex. Materiał karkasu jest wystarczająco elastyczny, aby zaabsorbować wstrząsy i powrócić po nich do pierwotnego kształtu bez trwałego odkształcenia. Innowacyjna stopka wykonana z jednego kawałka drutu jest wytrzymała, dzięki czemu zachowuje swój kształt i zapobiega uślizgom na feldze.
Nowy początek po 13 latach. W 2017 roku Continental powraca do segmentu opon rolniczych. Standardowe opony Tractor70 i Tractor85 jako pierwsze posiadają opatentowaną przez firmę Continental technologię N.flex i są wytwarzane we własnym, najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym firmy w Lousado w Portugalii.
W sierpniu 2018 roku Continental dodał do swojej oferty nową oponę radialną TractorMaster, która wykorzystuje wiodącą technologią D.fine. Do 2019 roku firma poszerzy także swój asortyment radialnych opon rolniczych i zaoferuje łącznie 100 rozmiarów.