Bridgestone, został w 2018 r. wybrany jako dostawca ponad 120 nowych elementów oryginalnego wyposażenia w krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Przekłada się to na ponad 30% wzrost względem roku poprzedniego. Produkty Bridgestone trafiły do ponad 40 różnych modeli pojazdów pochodzących od 15 producentów.
Bridgestone jest liderem branży na polu inwestycji w badania i rozwój, co doceniają producenci oryginalnego wyposażenia (OEM). Jakość oraz innowacyjność opon klasy premium marki Bridgestone podkreślają producenci samochodów, którzy stosują je na pierwszy montaż do coraz większej liczby modeli, a są to m.in. takie marki jak Toyota, Mercedes i Porsche.
Równocześnie Bridgestone nadal jest głównym dostawcą dla marek Audi, SEAT i Skoda oraz pozostaje strategicznym partnerem Grupy Volkswagen. Liczba produktów dostarczanych dla Audi podwoiła się w ciągu ostatnich pięciu lat. Co więcej, Bridgestone uzyskał silną pozycję również w BMW. Najlepszym na to dowodem jest szeroki wybór oryginalnych elementów wyposażenia japońskiego producenta dla BMW serii 3, BMW serii 7, BMW X5/X7 oraz BMW Z4.
Producenci stosują opony Bridgestone na pierwszy montaż w pojazdach z wielu różnych segmentów. Są to m.in. samochody elektryczne/hybrydowe, takie jak BMW i3s, Toyota Corolla, uniwersalne Audi A6 Allroad, samochody typu „tourer”, takie jak Opel Insignia, innowacyjne BMW serii 8, jak również luksusowe Porsche Cayenne i samochody sportowe, w tym Ferrari Portofino oraz Renault Mégane R.S. i R.S. Trophy. Obecnie ponad 85 procent elementów wyposażenia to opony o średnicy 17 cali lub większej.
Idziemy o krok dalej
Bridgestone idzie o krok dalej, jeżeli chodzi o rozwój i projektowanie opon. Firma ściśle współpracuje z producentami samochodów i kreatywnie podchodzi do ich życzeń oraz sugestii. Opony są precyzyjnie dopasowywane do konstrukcji poszczególnych pojazdów, aby zagwarantować jak najlepszą wydajność. Takie podejście umożliwia Bridgestone reagowanie na wszelkiego rodzaju wyzwania – od oporów toczenia i zużycia paliwa po redukcję hałasu, komfort kierowcy i zachowanie podczas jazdy – oraz zastosowanie w oponach odpowiednio ukierunkowanych technologii, które pozwalają na poprawę konkretnych parametrów.
Rewolucyjna technologia
Bridgestone zawsze podnosi standardy w obszarze technologii dzięki rozwiązaniom takim jak B-Silent, ologic oraz udoskonalona technologia Run Flat. Każdy pojedynczy komponent opon Bridgestone jest zaprojektowany tak, aby spełniać wymogi producentów oryginalnego wyposażenia. Najnowocześniejsze technologie konstrukcyjne opon, takie jak zmniejszająca zużycie mieszanka Nano Pro-Tech, związki krzemionki o wysokim stopniu dyspersji oraz nowe wzory, kształty wgłębień i zoptymalizowana głębokość bieżnika, jak również innowacyjne procesy mieszania, umożliwiają Bridgestone znalezienie najlepszej równowagi pomiędzy parametrami opon a konfiguracją pojazdu.
Partnerstwo na przyszłość
Według Marka Tejedora, Wiceprezesa ds. Oryginalnego Wyposażenia w Bridgestone EMEA, takie indywidualne podejście umożliwia firmie optymalizację unikalnego charakteru dowolnego pojazdu. „W branży przechodzącej szybkie zmiany, w której pojazdy stają się coraz bardziej zgodne z zasadą CASE – połączone, autonomiczne, współdzielone i elektryczne – Bridgestone dostarcza nowe rozwiązania i technologie, które są w stanie sprostać najwyższym wymogom producentów samochodów. Opony, które dzisiaj opracowujemy mają na celu zaspokoić potrzeby na następne od dwóch do pięciu lat, a nawet znacznie dłużej.”
Partnerstwo i współtworzenie doprowadziły do powstania wysoce zindywidualizowanych konstrukcji. „To umożliwiło nam zrobienie kroku w nowym kierunku, który zdecydowanie prowadzi w przyszłość” – mówi Tejedor. „Tworzymy nowe opony, jak również rozwiązania i usługi dotyczące mobilności, które są bardziej wydajne i lepiej przystosowane do pojazdów oraz nowych technologii w branży motoryzacyjnej niż kiedykolwiek wcześniej. W ten sposób umożliwiamy kierowcom jazdę w każdych warunkach.”