Continental, oficjalny partner Tour de France w latach 2018–2022, w 2019 roku zacieśnił współpracę z organizatorami największego wyścigu kolarskiego świata, zostając jego głównym partnerem. W tym roku aż sześć drużyn World Tour wystartuje na oponach niemieckiego producenta, ponadto pojazdy wspierające wyścig Tour de France zostaną wyposażone w opony samochodowe Continental PremiumContact 6.
Continental będzie miał zapewnioną większą widoczność w trakcie całego wyścigu. Logo firmy pojawi się na łuku nad linią mety, a także na łuku „flamme rouge” znajdującym się kilometr przed końcem trasy. Po zakończeniu każdego etapu przedstawiciel Continental wręczy zwycięzcy trofeum na podium.
Zaangażowanie w Tour de France jest spójne z naszymi produktami i wartościami naszej firmy. Po roku, kiedy nasze partnerstwo obejmowało mniejszy zakres, mamy ogromną przyjemność odegrać kluczową rolę w tym najważniejszym wyścigu kolarskim świata. Continental, jako jeden z partnerów głównych, będzie obecny przy wręczaniu trofeów zwycięzcom każdego kolejnego etapu. Dzięki temu będziemy mieli szansę zwiększyć widoczność naszych zaawansowanych technologicznie opon, które zapewniają bezpieczeństwo, pozwalają rozwijać pasje i zwyciężać.
Nikolai Setzer, członek zarządu Continental AG i dyrektor działu opon
Radość z wygrania danego etapu to emocja, która pojawia się codziennie podczas Tour de France. Kolarz unoszący ręce na linii mety, niezależnie od tego czy jest wielokrotnym zwycięzcą czy odnosi jedyny tryumf w swojej karierze, z pewnością przeżywa jedną z najbardziej wyjątkowych chwil w swoim życiu. Continental jest kojarzony właśnie z takimi silnymi emocjami i wysokimi wynikami.
Christian Prudhomme, Dyrektor Tour de France
W tym roku sześć drużyn World Tour (Sky, FDJ, Movistar, Bahrain-Merida, Katusha-Alpecin, Sunweb) będzie się ścigać na wysokiej klasy oponach Continental Competition Pro LTD, które zostały specjalnie zaprojektowane i wykonane ręcznie w Korbach (Niemcy).
Bezpieczniej dzięki Continental
Partnerstwo Continental z Tour de France jest także okazją do promowania założeń Wizji Zero, która zakłada całkowite wyeliminowanie wypadków drogowych. Firma, w ramach kampanii „Sharing the Road” oraz „Stay Wider of the Rider”, zaapeluje do kierowców i rowerzystów o okazywanie sobie nawzajem większego szacunku. Co więcej, na swojej stronie internetowej Continental będzie umieszczał wskazówki dotyczące bezpiecznego dojazdu na miejsca poszczególnych etapów wyścigu i wyjazdu z nich. Ponadto, tak jak w poprzednich latach, na długo przed przejazdem peletonu producent opon będzie oferował darmową usługę mobilnej kontroli opon w samochodach zaparkowanych wzdłuż trasy. Na samej trasie, po raz pierwszy w historii, specjalne znaki w intensywnej żółtej barwie Continental będą ostrzegały rowerzystów i kierowców pojazdów pomocniczych o niebezpiecznych zakrętach.
Historia Continental od lat związana jest z kolarstwem. W 1892 roku firma wyprodukowała pierwsza oponę „Pneumatics”, co sprawia, że Continental jest producentem ogumienia o najdłuższej tradycji w Niemczech. Obecnie niektóre mieszanki opracowywane przez Continental („Black Chili”) są stosowane zarówno w oponach samochodowych, jak i rowerowych. Dzięki ich wykorzystaniu opony zapewniają wyjątkową przyczepność.