Michelin wprowadza na rynek nową oponę letnią do samochodów dostawczych. MICHELIN Agilis 3 została zaprojektowana tak, by zapewnić trwałe osiągi i bezpieczeństwo jednocześnie z myślą o środowisku naturalnym.
Nowa opona MICHELIN Agilis 3 dzięki niskim oporom toczenia (klasa B) zapewnia mniejsze zużycie paliwa [1]i znacznie niższy poziom emisji CO 2pojazdu, co oznacza nawet 100 kg dwutlenku węgla rocznie mniej. Jest to porównywalne z ilością CO 2, jaką w ciągu roku absorbują 3 drzewa [2]. Dodatkowo gama charakteryzuje się zoptymalizowaną wagą. Nowy model opony do samochodów dostawczych jest lżejszy o ok. 1,6 kg od opony poprzedniej generacji MICHELIN Agilis+, co przekłada się na mniej odpadów i mniejsze wykorzystanie zasobów naturalnych.
Długotrwałe bezpieczeństwo
Znakomite osiągi w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni [3]od pierwszego do ostatniego kilometra [4] [5]dzięki zastosowaniu technologii EverGrip. W oponie zastosowano bardziej pionowe ścianki rowków, które zapewniają stałą ilość gumy na styku z podłożem i gwarantują przez to skuteczne odprowadzanie wody.
Mieszkanka zawiera innowacyjny polimer pozwalający zastosować większą ilość krzemionki i sadzy, co zwiększa przyczepność opony na mokrej nawierzchni.
Znakomita trwałość
Opona zapewnia przebieg większy nawet o 7 proc. w porównaniu do opon poprzedniej generacji [6].
Większa wytrzymałość
MICHELIN Agilis 3 wykonano z odpornej na otarcia mieszanki gumowej powstałej dzięki wykorzystaniu innowacyjnej technologii stosowanej w oponach ciężarowych.
Oponę wyposażono w specjalne tarcze chroniące boki opony przed uszkodzeniem.
MICHELIN Agilis 3 to pierwsza opona dostawcza z opatentowanymi, stosowanymi dotychczas w oponach ciężarowych ewakuatorami, które zapobiegają zakleszczaniu się kamieni w rowkach bieżnika
Opona MICHELIN Agilis 3 będzie dostępna od kwietnia 2020 r. w 14 rozmiarach o średnicach osadzenia 15” i 16”.
W przypadku kamperów MICHELIN zdecydowanie zaleca montaż opon z oznaczeniem CP o większej nośności, zaprojektowanych specjalnie do tych pojazdów. Oznaczenie CP mają opony gamy MICHELIN Agilis Camping.
[1] Klasa B oporu toczenia z europejskich etykiet w porównaniu z klasą C MICHELIN Agilis+.
[2] Na podstawie wyników wewnętrznego badania „Analyse Cycle de Vie” (ACV) przeprowadzonego we wrześniu 2019 r. w Centrum Technologicznym MICHELIN i porównującego osiągi opon MICHELIN Agilis 3 i MICHELIN Agilis+ w rozmiarze 235/65 R16 115/113R. Jedna opona MICHELIN Agilis 3 generuje o 1,3 kg CO 2/1000 km mniej od opony MICHELIN Agilis+. Przykładowy samochód dostawczy wyposażony w 4 opony Agilis 3 pokonujący 20 000 km rocznie, wygeneruje 104 kg CO 2mniej na tym dystansie. Zakładając, że jedno drzewo absorbuje średnio 35 kg CO 2rocznie (w zależności od rodzaju i wieku), obniżenie emisji CO 2o 104 kg rocznie będzie stanowić równowartość ilości zaabsorbowanej przez 3 drzewa (źródło: CSR i Platforma Zrównoważonego Rozwoju).
[3] Na podstawie wyników testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 do 20 km/h przeprowadzonego przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie MICHELIN w sierpniu 2019 r. na oponach w rozmiarze 235/65 R16C 115/113 R zamontowanych w LCV MB Sprinter 316 CDI. Testowane opony: MICHELIN Agilis 3, CONTINENTAL CONTIVANCONTACT 100, GOODYEAR EFFICIENTGRIP CARGO, PIRELLI CARRIER, HANKOOK VANTRA LT RA18.
[4]Od nowości do zużycia (zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f)). Osiągi MICHELIN Agilis 3 w rozmiarze 235/65 R16 115/113 R przewyższają progowe wartości przyczepności na mokro określone w regulaminie nr 117 EKG ONZ.
[5]Do ostatniego kilometra, czyli do dopuszczalnego poziomu zużycia bieżnika (1,6 mm). Maksymalne dopuszczalne zużycie bieżnika może być różne w poszczególnych krajach.
[6]Na podstawie wyników wewnętrznych testów z października 2018 r., w których porównywano zużycie opon MICHELIN Agilis 3 i MICHELIN Agilis+ w rozmiarze 235/65 R16C 115/113R zamontowanych w Renault Master, 130 KM, 3,5 t. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i atmosferycznych.