Michelin wprowadza dwa nowe modele opon letnich – Michelin Pilot Sport 5 jest przeznaczona do samochodów sportowych, zaś Michelin Primacy 4+ do samochodów typu sedan i SUV, zarówno do jazdy miejskiej, jak i dalszych podróży.
Michelin Pilot Sport 5 – precyzja prowadzenia i przyjemność z jazdy na dłużej
Nowa opona wchodząca teraz na rynek w całej Europie będzie dostępna rozmiarach od 17 do 21 cali. Do końca 2022 roku na rynku pojawi się w sumie 50 wersji rozmiarowych.
Michelin Pilot Sport 5 oferuje unikalne połączenie wysokich osiągów oraz długiego czasu użytkowania:
- najlepsze osiągi pod względem żywotności w porównaniu do ogumienia głównych konkurentów rynkowych w kategorii opon sportowych [1]
- precyzja prowadzenia i wyjątkowa sterowność na zakrętach dzięki Technologii Dynamic Response, która niejednokrotnie sprawdziła się podczas rywalizacji w sportach motorowych. Aramidowo-nylonowe opasanie tworzy pas wokół całej struktury opony, gwarantując optymalne przenoszenie reakcji kierowcy na drogę oraz zwiększając radość z jazdy
- maksymalna kontrola nad pojazdem dzięki wyjątkowo dobrej przyczepności i efektywnemu hamowaniu zarówno na suchej [2] jak i mokrej [3] nawierzchni. Technologia Dual Sport Tread Designgwarantuje lepsze osiągi na suchej nawierzchni dzięki zewnętrznej części bieżnika oraz na mokrej nawierzchni dzięki wewnętrznej części bieżnika.
- wykończenie boków w technologii Premium Touch tworzy estetyczną, przypominająca aksamit mikroteksturę w matowej czerni, za co opona otrzymała nagrodę Contemporary Good Design Award 2021 przyznawaną pod auspicjami Red Dot Award [4].
Michelin Pilot Sport 5 to kolejna już generacja opon w gamie Michelin Pilot Sport i następca popularnego wśród konsumentów [5] oraz wielokrotnie nagradzanego [6] modelu Michelin Pilot Sport 4.
Opona Michelin Primacy 4+ – gwarancja jeszcze większego bezpieczeństwa przez cały okres użytkowania [7], [8], [9]
Nowa opona letnia Michelin Primacy 4+ jest przeznaczona do samochodów typu sedan i SUV, zarówno do jazdy miejskiej, jak i dalszych podróży. Będzie ona dostępna od marca w 82 rozmiarach od 16 do 19 cali. Do końca 2022 r. w sprzedaży pojawi się w sumie 121 rozmiarów od 16 do 21 cali.
Nowa opona Michelin wyróżnia się lepszą skutecznością hamowania na mokrej nawierzchni [9], w przypadku opony używanej, oferując jeszcze większe bezpieczeństwo od pierwszego do ostatniego kilometra. Jest to możliwe dzięki Technologii Michelin EverGrip, która poprzez inteligentne połączenie dwóch warstw gumy zapewnia samoregenerację bieżnika i w ten sposób pozwala na lepsze odprowadzanie wody podczas jazdy, nawet przez oponę używaną. Dodatkowo opona zapewnia bezpieczeństwo od pierwszego do ostatniego kilometra [9] oraz długą żywotność [10].
[1] Żywotność:Test przeprowadzony przez DEKRA TEST CENTER na zlecenie Michelin w maju i czerwcu 2021 roku. W teście użyto opon w rozmiarze 225/40 ZR18 92Y zamontowanych na VW Golf 8. Porównano modele: Michelin Pilot Sport 5 (100%); BRIDGESTONE Potenza Sport (58,7%); CONTINENTAL PremiumContact 6 (63,7%); GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5 (78,2%); PIRELLI P Zero PZ4 (SC) (56,2%). Test przeprowadzony przy przeciętnym rzeczywistym użytkowaniu (D50) na dystansie 11 568 km i szacowanej trwałości na poziomie 1,6 mm. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
[2] Hamowanie na suchej nawierzchni:testy zewnętrzne wykonane przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin w czerwcu 2021 r. przy hamowaniu od 100 do 0 kmh. W teście użyto opon w rozmiarze 225/40 ZR 18 XL 92Y zamontowanych na VW Golf 8. Porównywane opony: Michelin Pilot Sport 5 (uzyskany wynik: 32,5m), BRIDGESTONE Potenza Sport (32,6m); CONTINENTAL PremiumContact 6 (33,9m); GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5 (33,9m); PIRELLI P Zero PZ4 (SC) (32,6m). Rezultaty mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
[3] Hamowanie na mokrej nawierzchni:testy zewnętrzne wykonane przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin w czerwcu 2021 r. przy hamowaniu od 80 do 20 kmh. W teście użyto opon w rozmiarze 225/40 ZR 18 XL 92Y zamontowanych na VW Golf 8. Porównywane opony: Michelin Pilot Sport 5 (uzyskany wynik: 22m), BRIDGESTONE Potenza Sport (22,1m); CONTINENTAL PremiumContact 6 (22,5m); GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5 (22,8m); PIRELLI P Zero PZ4 (SC) (22,8m). Rezultaty mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
[5] Na podstawie 65 ocen i opinii na stronie https://www.Michelin.co.uk/auto/tyres/Michelin-pilot-sport-4 (stan na dzień 14 stycznia 2022 roku).
[6] Opona Michelin Pilot Sport 4 była na podium w 14 rankingach od 2016 roku: 1. AUTO EXPRESS (Wielka Brytania), test opon letnich, 2016 r., miejsce 1. z 9, rozmiar 225/40 R18; 2. AMS (Niemcy), test opon letnich, 2017 r., miejsce 1. z 10, rozmiar 245/45 R18 Y; 3. AUTO BILD (Niemcy), test opon letnich, 2017 r., miejsce 1. z 9, rozmiar 245/40 R18; 4. SPORT AUTO (Niemcy), test opon letnich, 2017 r., miejsce 1. z 7, rozmiar 225/40 R18; 5. EVO (Wielka Brytania), test opon letnich, 2017 r., miejsce 1. z 9, rozmiar 225/40 R18; 6. AMS (Niemcy), test opon letnich, 2018 r., miejsce 1. z 11, rozmiar 225/45 R 17 94Y; 7. AUTO ZEITUNG (Niemcy), test opon letnich, 2018 r., miejsce 1. z 6, rozmiar 225/45 R17; 8. AUTO BILD (Niemcy), test opon letnich, 2019 r., miejsce 1. z 53, rozmiar 225/45 R17; 9. EVO (Wielka Brytania), test opon letnich, 2019 r., miejsce 2. z 7, rozmiar 225/40 R18; 10. ADAC (Niemcy), test opon letnich, 2020 r., miejsce 1. z 16, rozmiar 225/40 R18; 11. TEKNIIKAN MAAILMA (TW) (Finlandia), test opon letnich, 2020 r., miejsce 1. z 15, rozmiar 225/45 R17; 12. AMS (Niemcy), test opon letnich, 2020 r., miejsce 1. z 11, rozmiar 225/45 R18; 13. AUTO BILD (Niemcy), test opon letnich, 2020 r., miejsce 1. z 50, rozmiar 245/45 R18; 14. TYRE REVIEWS (Wielka Brytania), test opon letnich, 2021 r., miejsce 1. z 11, rozmiar 225/40 R18.
[7] Aquaplaning na zakręcie:Testy zewnętrzne wykonane przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin w czerwcu 2021 r. na nawierzchni pokrytej 8-milimetrową warstwą wody z wykorzystaniem opon w rozmiarze 205/55 R16 91V zamontowanych na VW Golf 8 2.0l TDI. Porównywane opony: Michelin Primacy 4+ (100%), BRIDGESTONE TuranzaT005 (87,6%); CONTINENTAL PremiumContact 6 (81,2%); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (94%). Rezultaty mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
[8] Aquaplaning na prostej drodze:Testy zewnętrzne wykonane przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin w czerwcu 2021 r. na nawierzchni pokrytej 9-milimetrową warstwą wody z wykorzystaniem opon w rozmiarze 205/55 R16 91V zamontowanych na VW Golf VII. Porównywane opony: Michelin Primacy 4+ (100%), BRIDGESTONE TuranzaT005 (97,7%); CONTINENTAL PremiumContact 6 (98,4%); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (97,9%). Rezultaty mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
[9] Hamowanie na mokrej nawierzchni opony nowej i używanej:Testy zewnętrzne wykonane przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin w czerwcu 2021 r. przy hamowaniu od 80 do 20 kmh z wykorzystaniem opon w rozmiarze 205/55 R16 91V zamontowanych na VW Golf 8 . Opona używana oznacza zużycie maszynowe do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z europejskim rozporządzeniem: ECE R30r03f). Porównywane opony: Michelin Primacy 4+ (nowe: 22,8m - używane: 31,5m), BRIDGESTONE TuranzaT005 (nowe: 22,6m - używane: 36,4m); CONTINENTAL PremiumContact 6 (nowe: 23,1m - używane: 35,3m); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (nowe: 23,8m - używane: 35,5m). Rezultaty mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
[10] Żywotność:Test przeprowadzony przez DEKRA TEST CENTER na zlecenie Michelin w czerwcu 2021 r. z wykorzystaniem opon w rozmiarze 205/55 R16 91V zamontowanych na VW Golf. Porównywane opony: Michelin Primacy 4+ (REF km), BRIDGESTONE TuranzaT005 (-15 998km); CONTINENTAL PremiumContact 6 (-5 655km); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (+2093km). Test przeprowadzony przy przeciętnym użytkowaniu rzeczywistym (D50) na dystansie 12 200 km i szacowanej trwałości na poziomie 1,6 mm. Rezultaty mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.