Nowa opona Dunlop Sportmax GP (D211GP), która wprowadzona została na początku sezonu osiąga sukcesy w prestiżowych wyścigah motocykli klasy Supersport/Superstock.
Nowe opony Dunlop, stworzone z myślą o niezwykle wymagających klasach wyścigowych Supersport (600 cm3) i Superstock (1000 cm3), dostępne są w nowych rozmiarach. W ich nowej konstrukcji wykorzystana jest technologia Dunlop Multi Tread (MTT), z siedmioma strefami bieżnika na tylnej oponie. Dzięki nim opona gwarantuje lepsze osiągi we wszystkich obszarach, większą kontrolę dla prowadzącego oraz poprawioną stabilność.
Podobnie rzecz się miała w pierwszej rundzie Mistrzostw Australii w Eastern Creek - na pierwszych trzech miejscach startowych w wyścigu Supersport stanęły motocykle wyposażone w opony Dunlop Sportmax GP (D211GP). Tutaj również na pierwszym, drugim i trzecim miejscu znaleźli się zawodnicy, którzy ścigali się na nowych oponach. Wyniki dwóch następnych wyścigów pokazały całkowitą dominację nowej opony Dunlop, która zapełniła pięć pierwszych miejsc w obu rundach. Zwycięzcą obu wyścigów został Jamie Stauffer, który w pierwszym wyścigu ustanowił nowy rekord okrążenia.
W Europie nowa opona poddana została testom w hiszpańskiej Almerii, które otwierały bieżący sezon. Motocykliści byli pod ogromnym wrażeniem opony, która nie tylko osiągnęła najszybsze czasy okrążeń, ale i zachowała równe osiągi na kilku symulowanych dystansach.
Nowe opony Dunlop Sportmax GP (D211GP) idą w ślady przełomowych poprzedniczek - D364 i D207GP. Są one wynikiem doświadczeń zebranych podczas tysięcy kilometrów przejechanych w wyścigach oraz testach na całym świecie.
Opona przednia

Wzór bieżnika wykorzystuje opracowaną przez Dunlop technologię krzywej cosecant. Rozmieszczenie rowków w tej konstrukcji zapewnia optymalną sztywność bieżnika, co redukuje jego nieregularne zużycie i pozwala na zastosowanie bardziej miękkich składników o większej przyczepności. Konstrukcja ta posiada dwuwarstwową osłonę radialną z dwoma pasami z poliamidów aromatycznych wzmacniających bieżnik, kontrolujących profil opony i odkształcenie bieżnika na polu styku opony z nawierzchnią. Częścią konstrukcji jest również nowy sposób osadzenia opony na obręczy.
Opona tylna
Cechą kluczową dla nowej opony są jej rozmiary: 190/55ZR17 dla maszyn klasy Supersport (600 cm3) i 200/55ZR17 dla Superstock (1000 cm3). Nowe rozmiary mają sprostać wymaganiom rosnących mocy silników, typowych w tych klasach.
Profil opony 190/55ZR17 Sportmax GP (D211GP), charakterystycznej dla maszyn 600 cm3zamontowanej na obręczy 5,50”, doskonale zachowuje się w sytuacji nagłych zmian kierunku, typowych dla tej klasy oraz utrzymuje duże pole kontaktu z nawierzchnią w zakrętach pokonywanych z dużą prędkością, jak również podczas przyspieszania przy wyjściu z wirażu. Opona 200/55ZR17, zamontowana na obręczy 6,00” używanej w większości maszyn 1000 cm3, oferuje zwiększone pole styku z nawierzchnią na krawędzi bieżnika oraz na całym łuku kątów pośrednich. Poprawia to trakcję przy wychodzeniu z zakrętu, tym samym zwiększając jeszcze bardziej moc maszyn.

Budowa tylnej opony oparta została również na konstrukcji Dunlop N Tec, sprawdzonej w jeździe rajdowej. Konstrukcja ta polega na zastosowaniu warstw radialnych z wieloma skośnymi podkładami pokrytymi bezszwową warstwą JLB. Rozwiązanie to pozwala na kontrolę rozszerzalności opony i wewnętrznych naprężeń, przy jednoczesnym zachowaniu stabilności barków opony. W efekcie otrzymujemy oponę charakteryzującą się doskonałą stabilnością podczas jazdy na prostej i wysokim poziomem informacji przekazywanych z nawierzchni motocykliście podczas dużego nachylenia w zakrętach, a także świetną trakcją przy wychodzeniu z wirażu. Podobnie, jak w przypadku opony przedniej, nowy sposób osadzenia opony na obręczy poprawia reakcję opony podczas pokonywania zakrętów oraz zwiększa stabilność maszyny jadącej w znacznym nachyleniu.
W nowej oponie Sportmax GP (D211GP) technologia Dunlop Multi Tread osiąga nowy poziom. Bieżnik tylnej opony ma siedem warstw. Tak jak w oponie przedniej, warstwa o wysokim współczynniku trakcji rozciąga się na całej szerokości opony pod warstwą odpowiedzialną za utrzymanie przyczepności bocznej. W tylnej oponie boczne obszary bieżnika są wzmocnione warstwą o zwiększonym współczynniku sprężystości umieszczonym na całym łuku opony. Pozwala to ustabilizować obszar styku opony w jej bocznej części podczas jazdy w dużym nachyleniu, przez co otrzymuje się przyczepność konieczną do uzyskiwania przyśpieszeń niezbędnych dla utrzymania jednolitych czasów okrążeń.
O firmie Dunlop

Źródło: Dunlop