Goodyear prezentuje Racing Drive, oponę na oś napędową przeznaczoną do wyścigowych samochodów ciężarowych.
Goodyear zwiększa zaangażowanie w europejskie wyścigi ciężarówek, wprowadzając Goodyear Racing Drive - oponę na oś napędową. Ta bieżnikowana opona, stworzona jako uzupełnienie wprowadzonej w 2006 roku Goodyear Truck Racing, oferuje niezbędną w wyścigach wytrzymałość oraz niezawodność. Została specjalnie zaprojektowana i stworzona po to, aby oferować najwyższe osiągi uczestnikom wyścigów pojazdów ciężarowych.Przed wprowadzeniem nowej opony na wszystkich osiach wyścigowych ciężarówek był używany model Truck Racing. Goodyear Racing Drive została stworzona specjalnie do zastosowania na osi napędowej, charakteryzując się zwiększoną powierzchnią styku z podłożem. Kompozycja kauczuku w bieżniku obu opon jest podobna, dobrana specjalnie, aby sprawnie odprowadzać nadmiar ciepła i chronić oponę przed przypadkowym uszkodzeniem i nadmiernym zużyciem.
Konstrukcja bieżnika Goodyear Racing Drive oparta jest na symetrycznym wzorze, który oferuje optymalne osiągi przy zastosowaniu na osi napędowej. Wzór bieżnika jest kierunkowy, z dwoma barkami opartymi na prostokątnym profilu, co polepsza trakcję i skraca drogę hamowania oraz zwiększa ogólną stabilność. Właściwości opony pozwalają na stosowanie jej przy prędkości 170 km/h w pojazdach o masie do 6500 kg i w temperaturach do 400?C.
Goodyear Racing Drive to efekt intensywnych badań w laboratoriach i na torze. Opona produkowana jest w zakładach bieżnikowania opon Goodyear, dzięki czemu spełnia normy jakości Goodyear, wykorzystując najnowocześniejsze technologie bieżnikowania. Opona Racing Drive spełnia europejskie wymagania jakościowe normy ECE 109.
„Goodyear Racing Drive po pierwsze oferuje kierowcom wyścigowym lepsze osiągi w połączeniu z Goodyear Truck Racing na oś przednią; po drugie, gwarantuje niezawodność właściwą dla opon bieżnikowanych w najbardziej ekstremalnych warunkach; i po trzecie: wydłuża żywotność opon Goodyear Racing Truck – powiedział Jürgen Spielmann, Dyrektor ds. opon do samochodów ciężarowych Goodyear Europe.
Opona Goodyear Truck Racing zbudowana jest na tej samej osnowie, co opona drogowa Goodyear Regional RHS 315/70R22.5. Konstrukcja opony została zaprojektowana w celu zwiększenia bezpieczeństwa i osiągów, głównie poprzez zmniejszenie ryzyka przegrzania oraz zwiększenie sztywności bocznej. Ponadto zastosowano specjalną kompozycję bieżnika, co w połączeniu z odpowiednią rzeźbą zapewnia lepszą styczność opony z podłożem. Bieżnik wyposażono dodatkowo w wewnętrzną warstwę bezpieczeństwa, która pomaga zmniejszyć przegrzewanie się opony oraz chroni jej konstrukcję przed przypadkowym uszkodzeniem lub nadmiernym zużyciem. Opona spełnia wymagania norm jakości przyjęte dla całej gamy opon Goodyear oraz europejskiej normy CEE 54.
Bieżnik opony Goodyear Truck Racing posiada asymetryczny profil, a jego rzeźba zapewnia najlepsze rozłożenie ciśnienia w kontakcie z nawierzchnią, odporność mechaniczną oraz dobre osiągi. Po założeniu opony na przednią oś, jej bark jest zaokrąglony od strony zewnętrznej. Konstrukcja taka gwarantuje dobrą przyczepność boczną w warunkach jazdy po nawierzchniach pylistych lub wilgotnych. Przeciwległy bark ma przekrój kwadratowy, co wzmacnia stabilność opony oraz – poprzez swoją rzeźbę – optymalizuje jej trakcję oraz właściwości podczas hamowania. Nowa opona uzyskała homologację FIA i jest już dostępna. Jest dostarczana przez FEDIMA France, która to dostarcza opony Goodyear Truck Racing i oferuje serwis podczas każdej rundy mistrzostw, jak również podczas innych wyścigów ciężarówek w Europie.
The Goodyear Tire and Rubber Company jest największym w świecie dostawcą opon wyścigowych. Firma dostarcza ponad 500.000 opon wyścigowych rocznie na potrzeby wyścigów na każdym kontynencie. Wyścigi motorowe stanowią ważną gałąź działalności spółki, a lekcje wyniesione z torów wyścigowych poprawiły i przyśpieszyły rozwój opon stosowanych podczas normalnej jazdy po drogach. Taki transfer technologii doprowadził do wdrożenia wielu istotnych innowacji związanych z konstrukcją, materiałami i budową bieżnika, jak również odgrywa znaczącą rolę w rozwoju inżynierów Goodyear.
Oferta opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów produkowanych przez Goodyear Tire & Rubber Company obejmuje ponad 400 różnych rodzajów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie fabryczne, w tym Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN, Daimler Chrysler oraz Iveco. Goodyear jest również dostawcą opon dla wszystkich największych producentów przyczep. Dzięki rozwiązaniu Fleet First obejmującym serwis sieciowy TruckForce, pomoc drogową ServiceLine 24h, Mobility - program ubezpieczenia, internetowy system zarządzania flotąFleetOnlineSolutions oraz system bieżnikowania Next Tread, Goodyear obecnie oferuje kompleksowy i najszerszy w całej branży oponiarskiej zakres usług dla flot transportowych.
Źródło: Goodyear