Marcin Blauth oraz Witold Karałow z Dunlop VTG No Limit Racing Team zdobywcami Pucharu Polski
Zwycięstwo Marcina Blautha w klasie Turbo Plus Drag oraz Witolda Karałowa w Turbo Drag, a także trzecie miejsce Mortena Carlsena w klasie Profi Plus Drag, to osiągnięcia zawodników zespołu Dunlop VTG No Limit Racing Team w serii zawodów o Puchar Polski WST na 1/4 mili. Od kwietnia br., tradycyjnie na lotnisku w Ułęży koło Ryk, czołówka polskich zawodników drag racingu ścigała się w najważniejszym w tym roku cyklu zawodów w naszym kraju. Oficjalne wyniki rywalizacji po pięciu rundach zostały właśnie ogłoszone przez organizatorów zawodów - Warsaw Speed Team.Wśród startujących w Pucharze Polski nie mogło zabraknąć zawodników Dunlop VTG No Limit Racing Teamu, którzy pomimo że należą do ścisłej europejskiej czołówki, chcieli zaakcentować swój udział także na krajowej scenie wyścigowej. I udało im się to doskonale. Wystarczy powiedzieć, że zawodnicy Dunlopa mają na koncie trzy, spośród czterech najlepszych czasów osiągniętych podczas zawodów Pucharu Polski. Co prawda czasy uzyskiwane na zawodach w Ułęży odbiegają od rekordów życiowych kierowców, ale jest to spowodowane nawierzchnią lotniska, na którym rozgrywane są zawody.
Zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Pucharu Polski było głównym krajowym celem sportowym Dunlop VTG No Limit Racing Teamu w tym sezonie. Nie było łatwo, ponieważ z różnych względów zespół nie wziął udziału we wszystkich rundach. W przypadku Marcina Blautha walka o zwycięstwo trwała do ostatniego wyścigu, w którym popularny „Blacha” w swoim GMC Typhoon zapewnił sobie bezpieczną przewagę w generalnej klasyfikacji nad Dawidem Sampem, jeżdżącym Toyotą Suprą MK IV. Inaczej było w przypadku Witolda Karałowa, który zwycięstwo w swojej klasie zapewnił sobie już w sierpniu br. Trudno było się spodziewać innego rozstrzygnięcia, niż triumf Witka, ponieważ dysponuje najszybszym samochodem FWD (przednionapędowym) w Europie, co potwierdził 27 września br. w niemieckiej bazie lotniczej w Wittstock, osiągając swoim hot rodem o wyglądzie Hondy Civic czas 9.43 sek. ET.
Jedynym zawodnikiem, który nie stanął na najwyższym podium zawodów w Ułęży był nowy członek Dunlop VTG No Limit Racing Teamu Morten Carlsen. Norweg wygrał jedyną eliminację Pucharu Polski, w której brał udział, ale niestety sprawy osobiste i problemy z konfiguracją jego Chevroleta Chevelle nie pozwoliły mu na start w kolejnych eliminacjach i na zwycięstwo w klasyfikacji, na co miał spore szanse. Pracuje on jednak intensywnie nad swoim samochodem i w 2009 roku możemy spodziewać się w jego wykonaniu rekordowych wyników.
„Cieszę się ze zwycięstwa i mam nadzieję, że w przyszłym roku rywalizacja będzie równie ciekawa. Powodzenie zawodów Pucharu Polski oraz innych oficjalnych imprez drag racingowych pokazuje, że sport ten staje się w Polsce coraz popularniejszy. Liczba załóg startujących w ostatnich zawodach dochodziła do 100! Szczególnie ważne jest, że oficjalne zawody powoli zastępują nielegalne wyścigi, które wieczorami młodzi kierowcy organizowali na ulicach miast. Według naszej filozofii wyścigów na 1/4 mili, od prędkości ważniejsze jest bezpieczeństwo i rozsądek. Tutaj nie pozwalamy sobie na kompromisy. Dlatego miło mi, że większość kierowców przenosi się na prawdziwe zawody, gdzie w bezpiecznych warunkach i pod kontrolą można pościgać się do woli” – powiedział Marcin Blauth, kierowca Dunlop VTG No Limit Racing Team.
Źródło: Dunlop