Bridgestone przyjął Średniookresowy Plan Zarządzania na lata 2009-2013 (MTP2008), uaktualniając tym samym zakres oraz zasady własnej działalności w oparciu o zachodzące zmiany rynkowe.
Celem wdrożenia planu jest osiągnięcie wyższego poziomu sprzedaży oraz realizacja dochodu operacyjnego w wysokości 410 miliardów jenów do końca 2012 roku.Produkty strategiczne
Stworzono grupę produktów strategicznych: opony typu runflat, opony ultra high performance (UHP), opony zimowe do samochodów osobowych, opony GREATEC, nisko profilowe opony radialne do ciężarówek i autobusów oraz opony radialne do maszyn do robót ziemnych, samolotów i motocykli.
Opony typu runflat umożliwiają nam kontynuację jazdy samochodem nawet w przypadku przebicia lub rozcięcia opony. Klucz technologii RFT ukryty jest w unikatowej konstrukcji opony. W porównaniu do standardowej opony Run Flat posiada grubszą ścianę boczną wykonaną z gumy odpornej na wysoką temperaturę oraz bardziej wytrzymałą drutówkę, aby zapobiec ruchom stopki na obręczy. Wszystko po to, aby opona z łatwością mogła przenieść obciążenie pojazdu i pasażerów nawet przy zerowym ciśnieniu powietrza. Opony typu RFT eliminują konieczność posiadania w samochodzie opony zapasowej, co zmniejsza zużycie paliwa dzięki zredukowaniu masy pojazdu.
Opona GREATEC, to opona niskoprofilowa pozwalająca zastąpić podwójne opony w ciężarówkach i autobusach oponami pojedynczymi. Masa całkowita opony i obręczy jest mniejsza niż łączna masa dwóch tradycyjnych opon z obręczą. Opona GREATEC zapewnia ekonomiczną jazdę, nawet przy ciężkim ładunku. Jest wyjątkowo wytrzymała, dlatego ekologiczna. Redukuje ilość odpadów gumowych, ograniczając w ten sposób wpływ na środowisko naturalne. Dodatkowo, opona GREATEC zajmuje mniej miejsca pod pojazdem aniżeli dwie opony tradycyjne. W autobusach, opływowa konfiguracja opon GREATEC zwiększa przestrzeń wewnętrzną, umożliwiając jej wykorzystanie na dodatkowe przejście lub siedzenia.
Produkty przyjazne środowisku
Postanowiono kontynuować prace badawczo-rozwojowe na rzecz produktów przyjaznych środowisku. Bridgestone przyspieszy rozwój linii produktów Ecopia, wyposażonych w technologię zmniejszającą opory toczenia, a tym samym bardziej ekonomicznych oraz wpływających na redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery podczas podróży samochodem. Podjęto również decyzję o zwiększeniu inwestycji na rzecz pozyskiwania alternatywnych źródeł energii oraz zwiększenia produkcji folii EVA do modułów słonecznych. Folia EVA (oktan etylowinylu) jest używana do mocowania cząsteczek krzemowych, które zamieniają promienie słoneczne w elektryczność, do powierzchni szkła za pomocą indukowanych ciepłem wiązań molekularnych.
Bieżnikowanie
Bridgestone pracuje nad globalnym rozwojem bieżnikowania opon we współpracy z wyspecjalizowaną firmą Bandag, znajdującą się w pakiecie spółek koncernu od 2007 roku.
Kompetencje
Poza rozwojem produktów, Bridgestone będzie umacniał swe kompetencje światowego lidera w produkcji opon i ogumienia poprzez aktywny rozwój nowoczesnych technologii.
Optymalne funkcjonowanie
Bridgestone wprowadzi w swoją działalność zasadę koncentracji i selekcji, inwestując w wybrane grupy produktów na rzecz ich ogólnoświatowego upowszechnienia. Uszczegółowiono zakres funkcjonowania Bridgestone, w celu ustalenia optymalnej strategii globalnego rozwoju.
Społeczne zaangażowanie
Ustanowiony plan zarządzania zakłada kontynuowanie przez Bridgestone angażowania się inicjatywy na rzecz ekologii, bezpieczeństwa drogowego oraz inne, znajdujące się w zakresie jego odpowiedzialności społecznej.
Konkurencyjność
Bridgestone wykorzysta maksymalnie potencjał Globalnego Centrum Logistycznego. Poprzez przyspieszanie procesów zaopatrzania, pełne wykorzystanie wewnętrznie produkowanych surowców oraz sprzętu, jak również wyjątkowo konkurencyjną efektywność produkcyjną i logistyczną, zdynamizuje procesy zachodzące w łańcuchu dostaw.
Źródło: Bridgestone