Wyniki testu certyfikowanego przez niemiecki instytut DEKRA wskazują, że nowa opona Continental CSEasy SC20 jest wyjątkowo ekonomiczna w eksploatacji dzięki swemu niskiemu współczynnikowi oporu toczenia.
Test został przeprowadzony w obecności dziennikarzy prasy branżowej.
Inżynierowie testowi z instytutu DEKRA, oraz firmy Continental, w towarzystwie grupy dziennikarzy branżowych spotkali się w dniach 4 -5 września br. w 'Energyland' - dystrykcie Elbe-Elster pomiędzy Berlinem, a Dreznem, regionie charakteryzującym się odkrywkowymi kopalniami węgla. Oprócz opon Continental CSEasy SC20, testom poddano sześć następujących opon pełnych: Bergougnan Elite XP, Solideal Mag¬num, Watts Premia, Marangoni Eltor 5, Gumasol Softy NP80 and Trelleborg Rota VP15.
Kandydatki do testu - opony o rozmiarze 225/75 – 10 (23 x 9 – 10) na osi ładunkowej oraz 180/70 – 8 (18 x 7 – 8) na osi tylnej zostały zamontowane na elektrycznym wózku widłowym Still RX60-25. Instytut DEKRA potwierdził prawidłowy przebieg testów. Ilość energii potrzebnej na pokonanie określonego dystansu została zmierzona i zaznaczona liniami świetlnymi. Przez całą długość trasy wózki utrzymywały średnią, uprzednio określoną prędkość. 30 metrowy odcinek testowy wykorzystany w badaniu jest opisany w wytycznej 2198 zgodnie ze standardami VDI. Odczyty z urządzeń pomiarowych posłużyły do określenia średniej wartości zużycia energii w oparciu o kilka rund jazd testowych każdego wózka na prostym odcinku, podczas których operatorzy wózków musieli wykonywać określone manewry oraz korzystać z podnośnika.
Źródło: Continental